Sivu 1/1

lohkolämppärin asennus

Lähetetty: 24 Marras 2005 00:53
Kirjoittaja riessa
Auto on 2.0 ohc sierra ja oon miettinyt jos asentaisi lohkiksen kun ei näytä motonetissa hirveästi maksavan, muutama kysymysmerkki asiassa kuitenkin on

1. kysymysmerkki: Miten pakkastulppa irrotetaan, onko kierteillä vai miten? En löytänyt lohkosta kuin yhden tulpan vesipumpun vierestä. Elementti tulee siis ilmeisesti siihen, korjata saa jos näin ei siis ole.

2. kysymysmerkki: millä elementti tulee kiinni tähän pakkastulpan aukkoon kun ei elementeissä ole mitään kierteitä? Jotain liimaa mutta mitä?

Piuhat sun muut pitäisi olla aika idioottivarmat asentaa kunhan vaan miettii mistä vetää ne fiksuimmin.

Lähetetty: 24 Marras 2005 04:08
Kirjoittaja lalli69
En ko. mottiin oo ikänä asentanu, mutta luulisin, että lähtee lyömällä irti.

Kiinni se tulee semmosella kiristyvällä t-palalla (en osaa oikein selittää) ja siinä juuressa on tiiviste, joten ei tarvi mitään liimoja.

Lähetetty: 24 Marras 2005 12:41
Kirjoittaja Sultzi
Eli kahta malliahan noita kiinnityksissä on, kiila ja sitten tuo t-pala. Eli mutteria kiristetään ja se vetää sisäänpäin tankoa joka levittää kaksi liuskaa ulospäin lohkon sisäseiniä vasten lukiten lohkolämppärin kiinni lohkoon.

Edit: Olipa hankalasti selitetty. Vai onkohan noita kierteellä olevia?

Lähetetty: 24 Marras 2005 14:23
Kirjoittaja riessa
taitaa olla tuo kiila versio tuo elementti mikä oli mielessä kun oli halvin kaikista. Siinä ei siis ole mitään pultteja ym. DEFA:n sivuilta löyty jonkun näköiset ohjeet sen asennukseen mutta kun oli lontooksi.

Lähetetty: 24 Marras 2005 15:26
Kirjoittaja p3
Sultzi kirjoitti:Eli kahta malliahan noita kiinnityksissä on, kiila ja sitten tuo t-pala. Eli mutteria kiristetään ja se vetää sisäänpäin tankoa joka levittää kaksi liuskaa ulospäin lohkon sisäseiniä vasten lukiten lohkolämppärin kiinni lohkoon.

Edit: Olipa hankalasti selitetty. Vai onkohan noita kierteellä olevia?
on myös kierteellisiä, esim mersu. ja sitte on letkuliitäntäiset ja alumiinilohkoihin pinta-asennus malli uusissa-autoissa yleinen.

ohc:ssä yleensän on semmonen ulkoapäin lattaraudan pätkällä puristettavamalli, lommin vieressä on kierteytettyreikä johon siis pultilla kiristetään se latta.

Lähetetty: 24 Marras 2005 16:06
Kirjoittaja Riesa2.0
riessa kirjoitti:taitaa olla tuo kiila versio tuo elementti mikä oli mielessä kun oli halvin kaikista. Siinä ei siis ole mitään pultteja ym. DEFA:n sivuilta löyty jonkun näköiset ohjeet sen asennukseen mutta kun oli lontooksi.

Justiin pari kuukautta takaperin asennettiin veljen ameriikan tila-autoon tuollainen kiilamalli. Siinä on sellainen kohta (piste) mihin lyödään jollain esineellä (tai siis vasaralla lyödään sitä esinettä :roll: ) Kunnes se elementti uppoaa sinne lohkoon tarpeeksi syvälle. Oli ihan helppo asentaa vaikka vähän ahdasta tahtoi olla v6 koneisen voyagerin konetilassa, mutta kyllä se kauhean kiroilun säestyksellä sinne meni ja on ainakin vielä tähän asti toiminutkin 8) Sierran konehuoneessa taitaa olla noin 3 kertaa enemmän tilaa, joten ei pitäisi olla vaikea homma...

Lisäys:

Sen lämmittimen mukana taisi ainakin tuossa tapauksessa tulla aika selvä asennus ohje (kuva), joten ei tarvinnut edes lontoon murretta osata :)

Lähetetty: 24 Marras 2005 19:55
Kirjoittaja NiceMan
Olen miettinyt tuota myös tuohon "uuteen" cossuuni kanssa tosin ajattelin asennuttaa sen kun tilaa ei ole paljon....
Ehdotuksia saa antaa firmoista/edulisista.

Lähetetty: 18 Joulu 2005 22:00
Kirjoittaja riessa
Unohdin ihan joo mainita että oli melko yksinkertanen loppujen lopuksi ton asentaminen. Meni suunnilleen näin:

1. Lohkon tyhjennystulppa auki jolloin jäähdytinnesteet valu ulos

2. Noin puolen sentin paksusella tuurnalla löi pakkastulpan alareunaan jolloin alareuna painui lohkon sisään ja yläreuna kääntyi ulos

3. Pihdeillä vedin pakkastulpan ulos

4. Lämmityselementin ympärille hieman tiivisteliimaa ja vasaralla nakuttaen pakkastulpan reikään

5. Jäähdytinnesteet takaisin sisään

Piuhatkin oli helppo vetää, rintapellistä löyty valmis läpivienti akun vierestä, joten sisälämmpärinkin sai helposti

koko hommaan kului ehkä 2 tuntia

Lähetetty: 18 Joulu 2005 22:12
Kirjoittaja VesQ
Olikos sellainen kiristettävä t-haaramalli vai laitoitko ihan ohcn omalla systeemillä kiinni eli pakosarjan puolelle etummaiseen pakkasroppuun minkä yläpuolella on reikä jossa M10 kierteet, siihen kierteeseen tulee pultilla juuri sellainen pieni lattaraudan näköinen palikka jolla elementti kiristyy paikalleen

Lähetetty: 19 Joulu 2005 07:25
Kirjoittaja lassi
Se on KARTIOmalli ei kiila .

Lähetetty: 19 Joulu 2005 17:05
Kirjoittaja TeRoK
Niin eikös ne niin mee, että just noi defan vehkeet on sillä kartiolla ja taas calixit on kiristettäviä sillä t-haaralla.

Muutamassa paikassa ovat muuten sanoneet, että sillä ei ole mitään väliä jos vesiprikka pääsee lupsahtamaan lohkon sisälle. Näin kävi myös omassa vehkeessä ja siellä se on vieläkin. Eipä se sieltä mihinkään pääse.

Lähetetty: 21 Joulu 2005 17:29
Kirjoittaja riessa
elementti oli Temron elementti ja kiila/kartio-mikä-lie elementti, en tiedä miksi sitä kutsutaan mutta siis ei kiristetty millään pulteilla, lyötiinvaan paikoilleen vesipumppua lähinnä olevaan reikään.

Lähetetty: 21 Joulu 2005 17:32
Kirjoittaja lassi
Se on kartio ota pois se vesiroppu pitkänokkasilla pihdeillä haittapi veden kiertoa.

Lähetetty: 21 Joulu 2005 17:44
Kirjoittaja VesQ
No eipä se pakkasroppu siellä veden kiertoa paljoa haittaa kun on kuitenkin niin painava ettei kovin paljoa liiku. Ainot haitta mikä saataa olla jos pääsee kulkeutumaan vesipumppuun niin saataa rikkoa siitä siivet. Tosin lohkon seinien ja sylinterien välissä on niin pieni rako ettei edes taida mahtua.

Ei siitä haittaakaan ole jos sen noukkii pois sieltä :D