millanen mondeon tddi-01tai tdci .

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jussi
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Maalis 2005 15:48

millanen mondeon tddi-01tai tdci .

Viesti Kirjoittaja jussi »

kokemuksia?
-olisi tarkoitus vaihtaa bensa mondeo disukkaa,noista olisi tarkoitus valita.
-jos joltain löytyis kokemuksia konetyypeistä/autosta muuteskin,olisin kiitollinen.
-kestävyys,huoltovälit,remmi vai kettinki,kulutus tietty,ja tuon vielä vaihtoehtona mikä
-tai onko isot erot noilla hepoilla eikö niitä ole 90/115/130,stw koria on tarkoitus pitää.
........kiitokset jos jaksatte kertoilla? :oops:
Viimeksi muokannut jussi, 26 Marras 2005 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pappa
Viestit: 126
Liittynyt: 30 Syys 2005 09:12
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja pappa »

Moro.

Mulla oli -02 2.0 TDdi Mondeo. Pelasi muuten tosi hyvin
ja hienosti, mutta oli jotenkin omintakeinen. Kun kaasua paineli
niin yhdessä vaiheessa tuli ikäänkuin kaikki peliin ja imuäänet
muuttui oikein koriseviksi.

Pieniruokainen oli, mulla oli 90 heppanen versio ja se kulutti
maantieajossa semmoisen 5.27 litraa satasella!

TDdi oli muistaakseni jakoketjulla varustettu, vai oliko peräti
hammasrattailla, mutta joka tapauksessa sitä ei tarvinnut olla
vaihtelemassa alvariinsa. Huoltoväli taitaa olla 20tkm ja ainakin
Kuopion Delta-autossa (Kuopion Ford keskus) huollot ovat olleet
kohtuuhintaisia.

Ongelmia oli Eberspächerin kanssa, se meni tukkoon kun oli
automaattisesti päälle menevää mallia ja muutamaan otteeseen
tuli ajettua kaupungissa lyhyttä ajoa.

Kori taas on perinteisesti surkea :? mulla vaihdettiin toinen takaovi
koska oli ruostunut etuosastaan! -02 auto! Meni toki koritakuuseen.
Oli alunperin jo asennettu väärin, niin että takaoven etureuna tuli
ulos n. 2-3 milliä ja se riitti hieromaan kohdan pellille ja ruosteelle.

Muoviosat on syvältä. Silkkihansikkaat kädessä kun vaihtelee
esim. lamppuja ja silti saattaa napsahdella poikki. Outoa.

TDci on käsittääkseni Common rail tekniikalla, eli se on kehittyneempi
ja hiljaisempi versio. Mitä enemmän heppoja sen kivempi on ajaa
kun tuppaa sitä paljon puhuttua vääntöäkin tulemaan lisää siinä
sivussa. Toi 90hp auto vaati ainakin kenkää kulkeakseen ja
isommalla kuormalla (vene perässä) ei oikein jaksanut mennä. Vauhti
hyytyi mäkiin talla pohjassakin. Toki venekin painoi aika paljon.

Yhteenvetona, ihan kiva auto. Ei kuluta paljoa, mutta miinuksena sitten
kori ja sen osien heikko laatu. Ajo-ominaisuudet on hyvät, tykkäsin
enemmän kuin Audi A6:sta (2.5Tdi -99 oli veltto alustainen)
F.O.R.D = Full Of Rusty Details :D
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
jussi
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Maalis 2005 15:48

tddi-tdci

Viesti Kirjoittaja jussi »

--------------kiitos sinulle tiedoista,korista olen jotain vastaavaa kuullut,mut kone on
meikäläiselle outo kokonaisuus,mut pikkuhiljaa.
oliko kerenny paljo kilomettejä kertymää,onkohan noille koneille päälle
300000km "paljon". :roll:
pappa
Viestit: 126
Liittynyt: 30 Syys 2005 09:12
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: tddi-tdci

Viesti Kirjoittaja pappa »

jussi kirjoitti:--------------
kiitos sinulle tiedoista,korista olen jotain vastaavaa kuullut,mut kone on
meikäläiselle outo kokonaisuus,mut pikkuhiljaa. oliko kerenny paljo
kilomettejä kertymää,onkohan noille koneille päälle 300000km "paljon". :roll:
Jaapas! Tuohon en osaa vastata. Kun ostin auton siinä oli 75tkm
mittarissa. Kun möin oli 150tkm. Kyllä se tuntui kestävän ihan
hyvin ainakin tuon lukeman. Semmoinen omituisuus minkä
unohdin sanoa aiemmin siihen ilmaantui, että hävitti jäähdyttäjän
nesteitä. En osaa sanoa oliko Eberin vika vaiko muu, kun auto
meni silloin kohta jo vaihtoon.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details :D
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Vastaa Viestiin