Sierra is viritys ohjeita

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tanari100
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Marras 2005 14:42
Paikkakunta: Lappeenranta

Sierra is viritys ohjeita

Viesti Kirjoittaja tanari100 »

Miten saisi potkua Sierra IS -86, jollain miedoilla mausteilla. :?:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No riippuu paljonko olet "tehoa" vailla.

Jos 1hv riittää niin asenna vapaavirtausfiltteri ja säädä ilmamäärämittarin jousta hieman löysemmäksi (huom riittää useimmille), jos haluat 10-150hv asenna vaikka garrett t3 ahdin antamaan lisähappea ja sitten muutama lisäsuutin esim ahtoputkeen, niin löytyy hieman lisää löylyä. (vaatii tietysti hieman muitakin muutoksia, muttei ole kovin kallis/isotöinen)

Jos haluat vain ~5-10hv niin peltisatsi ja isompi ränni "hengittävämpi" suodatin, ilmamäärämittarin jousi ja ehkäpä ihan pieni lisärikastus. ym pientä.

Riippuu niin paljon siitä miten paljon sitä tehoa haluaa. Ja siitä kuinka paljon on paljon :wink:
tanari100
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Marras 2005 14:42
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tanari100 »

Olen ajatellut jos toillaiset 130-150hv (vakioitten 115hv tilalle) saisi irtoomaan joillain konstein, saattaisi varmaan vielä kestää nuo paikatkin rauhallisessa ajossa. Paljos muuten tollasella kireemmän nokan (minkä asteisen?) vaparisuodimen (minkä merkkisen) ja jareemmän putkiston avulla sais? Vai pitäisikö kansi työstättää jossain isoimmille kanaville+venttiieille. Toi Garretin ym. muut asennus on vissii vaativampi projekti näin vasta alkaneelle virittäjälle. Mites nuo jarrut ja korivahvistukset? Luvat muutos katsastukset tietty maksaa maltaita :?:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

1.6 kansi ja peltisarja.
kai se ruiskussakin onnistuu?
ja se 2-litrasen nokka ja venttiilit,tai lasket vaan sitä kantta vähän.
ei sieltä mitään junia t...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No kyllähän se onniistuu, mutta ei taida tarvita sitä 1.6 kantta noihin tehoihin pahemmin?. Höylää kannesta siivun pois, kunnostaa ja laittaa/laitattaa samalla kanavat virtaamaan hieman paremmin sitten se peltisarja ja putki niin varmaan aikalähellä tota 130hv ehkä ollaan. (mutua) :)

P.S. vapaavirtaussuodatin voi vaikka laskea tehoa jos se asennetaan väärin :wink: Siksi kannattaakin ehkä hommata siihen oirkinaalikoteloon se suodatin.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Itel on Is 2.0 ohc. Muutokset: 2.0 laskettu/portattu kansi, puristus suhde 11.5:1, vakio venoilla, tupla vena jousilla, Burton BF134 vääntävä ruiskun nokka. marteliuksen XL peltisatsi + 2 1/2" putkisto, ruiskua säädetty rikkaammalle. Niin no tietenki löytyy vapari suodatinki mut sillä mitää tehollista virkaa ole.

Heppoja on vaikea lähteä veikkaileen.
Väntöä tuli noilla osilla vakioon verratessa ihan kivasti lisää... siis pers tuntumalta. Bensakin tuntuu kyl maistuvan sitten ihan kivasti.

tuohon IS ruiskuun ei voi oikein jyrkkää nokkaa etes laittaa... kun alkaa ruiskuttaa väärään aikaan imun aukeamisen kanssa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
tanari100
Viestit: 9
Liittynyt: 18 Marras 2005 14:42
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tanari100 »

No pitää ruveta työstämään Sierraan puhtia kunhan saa tuon kakkoskäyttö auton läjään (316BMW) "paska". Näinköhän noista kansia työstää esim. moottori koneistamot? Viritys pajat?
No sinne ne veronpalautukset sitten menivätkin..........
Vastaa Viestiin