
Sierra is viritys ohjeita
Sierra is viritys ohjeita
Miten saisi potkua Sierra IS -86, jollain miedoilla mausteilla. 

No riippuu paljonko olet "tehoa" vailla.
Jos 1hv riittää niin asenna vapaavirtausfiltteri ja säädä ilmamäärämittarin jousta hieman löysemmäksi (huom riittää useimmille), jos haluat 10-150hv asenna vaikka garrett t3 ahdin antamaan lisähappea ja sitten muutama lisäsuutin esim ahtoputkeen, niin löytyy hieman lisää löylyä. (vaatii tietysti hieman muitakin muutoksia, muttei ole kovin kallis/isotöinen)
Jos haluat vain ~5-10hv niin peltisatsi ja isompi ränni "hengittävämpi" suodatin, ilmamäärämittarin jousi ja ehkäpä ihan pieni lisärikastus. ym pientä.
Riippuu niin paljon siitä miten paljon sitä tehoa haluaa. Ja siitä kuinka paljon on paljon
Jos 1hv riittää niin asenna vapaavirtausfiltteri ja säädä ilmamäärämittarin jousta hieman löysemmäksi (huom riittää useimmille), jos haluat 10-150hv asenna vaikka garrett t3 ahdin antamaan lisähappea ja sitten muutama lisäsuutin esim ahtoputkeen, niin löytyy hieman lisää löylyä. (vaatii tietysti hieman muitakin muutoksia, muttei ole kovin kallis/isotöinen)
Jos haluat vain ~5-10hv niin peltisatsi ja isompi ränni "hengittävämpi" suodatin, ilmamäärämittarin jousi ja ehkäpä ihan pieni lisärikastus. ym pientä.
Riippuu niin paljon siitä miten paljon sitä tehoa haluaa. Ja siitä kuinka paljon on paljon

Olen ajatellut jos toillaiset 130-150hv (vakioitten 115hv tilalle) saisi irtoomaan joillain konstein, saattaisi varmaan vielä kestää nuo paikatkin rauhallisessa ajossa. Paljos muuten tollasella kireemmän nokan (minkä asteisen?) vaparisuodimen (minkä merkkisen) ja jareemmän putkiston avulla sais? Vai pitäisikö kansi työstättää jossain isoimmille kanaville+venttiieille. Toi Garretin ym. muut asennus on vissii vaativampi projekti näin vasta alkaneelle virittäjälle. Mites nuo jarrut ja korivahvistukset? Luvat muutos katsastukset tietty maksaa maltaita 

No kyllähän se onniistuu, mutta ei taida tarvita sitä 1.6 kantta noihin tehoihin pahemmin?. Höylää kannesta siivun pois, kunnostaa ja laittaa/laitattaa samalla kanavat virtaamaan hieman paremmin sitten se peltisarja ja putki niin varmaan aikalähellä tota 130hv ehkä ollaan. (mutua) 
P.S. vapaavirtaussuodatin voi vaikka laskea tehoa jos se asennetaan väärin
Siksi kannattaakin ehkä hommata siihen oirkinaalikoteloon se suodatin.

P.S. vapaavirtaussuodatin voi vaikka laskea tehoa jos se asennetaan väärin

Itel on Is 2.0 ohc. Muutokset: 2.0 laskettu/portattu kansi, puristus suhde 11.5:1, vakio venoilla, tupla vena jousilla, Burton BF134 vääntävä ruiskun nokka. marteliuksen XL peltisatsi + 2 1/2" putkisto, ruiskua säädetty rikkaammalle. Niin no tietenki löytyy vapari suodatinki mut sillä mitää tehollista virkaa ole.
Heppoja on vaikea lähteä veikkaileen.
Väntöä tuli noilla osilla vakioon verratessa ihan kivasti lisää... siis pers tuntumalta. Bensakin tuntuu kyl maistuvan sitten ihan kivasti.
tuohon IS ruiskuun ei voi oikein jyrkkää nokkaa etes laittaa... kun alkaa ruiskuttaa väärään aikaan imun aukeamisen kanssa.
Heppoja on vaikea lähteä veikkaileen.
Väntöä tuli noilla osilla vakioon verratessa ihan kivasti lisää... siis pers tuntumalta. Bensakin tuntuu kyl maistuvan sitten ihan kivasti.
tuohon IS ruiskuun ei voi oikein jyrkkää nokkaa etes laittaa... kun alkaa ruiskuttaa väärään aikaan imun aukeamisen kanssa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG