Sivu 1/1

1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 18 Touko 2011 22:15
Kirjoittaja sdracing
Moro vaan kaikille.

Ensimmäinen Foorti tuli ostettua, Focus 2 -06 farkku 66kw diisseli koneella. Ohjelmisto päivityksiä tuli jo hieman tutkailtua ja mieleeni tuli että miten nämä 66kw ja 80kw koneet eroaa toisistaan?

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 29 Touko 2011 15:59
Kirjoittaja sdracing
Eikö kukaan tiedä?

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 30 Touko 2011 13:05
Kirjoittaja Tapiiri
Muistaakseni 80kw mallin turpo on muuttuvageometrinen, 66kw on kiinteäsiipinen. Eli ei taida ohjelmistopäivityksellä selvitä.

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 30 Touko 2011 14:40
Kirjoittaja Niewitch
Tapiiri kirjoitti:Muistaakseni 80kw mallin turpo on muuttuvageometrinen, 66kw on kiinteäsiipinen. Eli ei taida ohjelmistopäivityksellä selvitä.
Kyllä minun 66kw turbo on muuttuvasiipinen ihan haynesin kirjan mukaan, sen ainakin tiedän että komponenttien sijoittelussa aavistuksen eroa, samoin joissakin osissa, esim suotimet, jne. En usko että ohjaus käy suoraan päittään.

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 30 Touko 2011 22:04
Kirjoittaja juhve
ihan eri koneethan noi on 66kw versio on 16venttiilinen ja 80kw on 8venttiilinen ja taitaa olla 80kw versiossa enemmän ahtoja

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 30 Touko 2011 22:20
Kirjoittaja sdracing
Jaahans...kerkesin jo toiveita herätellä että olisi vain ohjelmisto ero :roll: Onkohan tähän 66kw malliin kukaan täällä hakenut piristystä?

Kaikki päivitykset mitä netistä löysin olivat juurikin tuolle 80kw koneelle. Pitää varmaan soitella esim. Karalalle ja kysyä mitä olisi tehtävissä..

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 31 Touko 2011 08:11
Kirjoittaja jjjj
Helppohan tuota teho-ongelmaa on korjata:
JS-tehomoduli 66kw/215nm --> 83kw/281nm tai pro-moduli 85kw/295nm.

Hinnat: 83kw/281 nm = 159 € (sis. alv 23%)
85kw/295 nm = 259 € (sis. alv 23%)

Saksalaista valmistetta. Plug and play eli todella helppo asentaa.

Lisätiedot p. nolla viisi nolla 5747953 / Jarkko

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 31 Touko 2011 23:34
Kirjoittaja Niewitch
Ite oon lastuttanut koneeni, hieman nuita tehobokseja vastaan aina ollut. kyllähän se hieman piristystä toi, mutta ei se mikään tykki vielä sillonakaan ole

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 12 Kesä 2011 00:19
Kirjoittaja sdracing
Mitenköhän nuo "valmis" lastut vaikuttavat koneen kestävyyteen? Itse myös mieluummin suosin uuden ohjelmiston säätöä penkissä..paha mennä sanomaan kun koskaan en pelkkää lastua ole mihinkään laittanut mutta mitä isot pojat puhunu niin joillakin ainakin pakopaineet nousseet melko korkeiksi.

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 12 Kesä 2011 11:43
Kirjoittaja Aksu
sdracing kirjoitti:Mitenköhän nuo "valmis" lastut vaikuttavat koneen kestävyyteen? Itse myös mieluummin suosin uuden ohjelmiston säätöä penkissä..paha mennä sanomaan kun koskaan en pelkkää lastua ole mihinkään laittanut mutta mitä isot pojat puhunu niin joillakin ainakin pakopaineet nousseet melko korkeiksi.
Mittari kiinni niin se selviää sillä,jos se pelottaa.Aina se varmuus heikkenee kun aletaan "virittämään" tehtaan jäljiltä.
Taitaa siellä pakolämmötkin nousta yleensä. Joissain vag-laiteissa kait ahtimia sulanut pakopuolelta.

Mutta jos jättää ne pitkät vedot kovemmilla nopeuksilla(++120) niin kestää se nipussa.

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 14 Kesä 2011 18:35
Kirjoittaja Niewitch
lastu / lastutus on yleistynyt puhekielessä, tarkottamaan moottorin ohjausjärjestelmän ohjemointia, mihinkään autoon ei enää varsinaisesti piiriä vaihdeta, ellei omista sika vanhaa autoo . Yleensä tämä menee juurikin niin, imaistaan ohjausyksiköstä OBD pistokkeen kautta auton oma ohjelma laitteeseen. Ohjelmaan tehdään muutokset ja jonkun tunnin päästä muutettu ohjelma ladataan takaisin.

En ole vielä kertaakaan nähnyt pajaa, jossa mitataan ahtopaineet, ahtolämmöt, pakolämmöt, öljynlämmöt, öljynpaineet, ynm. Ainoastaan joissain pajoissa mahdollisesti saadaan dynottya auto, mutta tämä kerro yhtään mitään kaikista käytön aikana olevista lämmöistä ja arvoista joilla vaikutusta kestoon.

Yleensä viriohjelmat on maltillisia joten reserviä olisi vaikka kuinka

Re: 1.6 TDCI 66kw ja 80kw erot?

Lähetetty: 15 Kesä 2011 11:10
Kirjoittaja jjjj
Aksu kirjoitti: Mittari kiinni niin se selviää sillä,jos se pelottaa.Aina se varmuus heikkenee kun aletaan "virittämään" tehtaan jäljiltä.
Taitaa siellä pakolämmötkin nousta yleensä. Joissain vag-laiteissa kait ahtimia sulanut pakopuolelta.

Mutta jos jättää ne pitkät vedot kovemmilla nopeuksilla(++120) niin kestää se nipussa.
Itselläni kokemusta useammasta lastusta.. Niin kuin nieswitch kirjoitti ei muutos ole mikään mahdoton. Galaxyyn tuli selkeästi lisäruutia (vääntöä) juuri sinne minne tarvittiinkin eli alakierroksille (163 hp) moottori. Edelleenkään ei mikään raketti mutta ajomukavuus lisääntyneen väännön mukaan ihan toista. Hiukkassuodatinkin tuntuu toimivan ihan niin kuin ennenkin. Nyt ajettu "lastun" kanssa n. 6000 km eikä ongelmia.
Ecun oman softan muuttaminen edelleenkin paras järjestelmä mutta uusien kotteroiden kohdalla hieman arveluttavaa takuun suhteen ja toimenpiteenäkin peruslastutusta kalliimpaa ainakin toistaiseksi vaikkei kyseiset laitteet (läppäri, piuhat ja softat) niin kovin kalliita olekaan (e-bay alkaen 400 £).