Sierra DOHC, kipinä hukassa
Lähetetty: 10 Touko 2011 20:57
2.0i DOHC Sierra -92.
Sammui ajosta kuin seinään, eikä ole edes luvannut sen jälkeen.
Bensa haisee, kun sahaa. Kipinää ei näy eikä kuulu.
Sytytyspääteaste vaihdettu.
Moottorinohjausboksi vaihdettu varaosaan jonka kanssa joskus varaosa-auto ajettiin pihaan. Osa ollut lämpimässä tallissa jemmassa muutaman vuoden. Joten en ihan 100% luota boksiin.
Kuvittelen kuitenkin niin ettei moottorinohjausboksi voi hävittää kipinää. Olenko väärässä???
Kampiakselinasentotunnistin vaihdettu, mutta. Motonetista löyty ulkoisesti samannäköinen, mutta taulukon mukaan se kuuluu 1.6 CVH Sierraan. Lueskelin foorumilta, että samannäköinen ei aina riitä esmes jossain cossujen tapauksissa. Onko tästä jotain tarkempaa tietoa?
Pystyykö kampiakselin anturista tarkistamaan kunnon esimerkiksi mittaamalla sen vastusta yleismittarilla?
Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajankansi, pyörijä vaihdettu 500 km sitten kansirempan yhteydessä.
Puola mitattu ja lukemat osuu korjausoppaan arvoihin, kokeiltu myös toista puolaa.
Puolan toiminnasta tarttis ny saada pieni kertauskurssi. Sytytysjännite tulee puolaan. Siis se jatkuva joka tulee kondesaattorin läpi. Meneekö niin että puolan toiseen matalajännite napaan pitäisi tulla pätkivää jännitettä kun auto käy/starttaa? Pitäisikö sen pystyä todentamaan yleismittarilla. Mulla oli huonompi/hitaampi mittari käytössä ja se ei ainakaan edes heilahtanut kun mittasi ko. napaa ja toinen starttasi.
Nyt olis neuvot tervetulleita.
Sammui ajosta kuin seinään, eikä ole edes luvannut sen jälkeen.
Bensa haisee, kun sahaa. Kipinää ei näy eikä kuulu.
Sytytyspääteaste vaihdettu.
Moottorinohjausboksi vaihdettu varaosaan jonka kanssa joskus varaosa-auto ajettiin pihaan. Osa ollut lämpimässä tallissa jemmassa muutaman vuoden. Joten en ihan 100% luota boksiin.
Kuvittelen kuitenkin niin ettei moottorinohjausboksi voi hävittää kipinää. Olenko väärässä???
Kampiakselinasentotunnistin vaihdettu, mutta. Motonetista löyty ulkoisesti samannäköinen, mutta taulukon mukaan se kuuluu 1.6 CVH Sierraan. Lueskelin foorumilta, että samannäköinen ei aina riitä esmes jossain cossujen tapauksissa. Onko tästä jotain tarkempaa tietoa?
Pystyykö kampiakselin anturista tarkistamaan kunnon esimerkiksi mittaamalla sen vastusta yleismittarilla?
Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajankansi, pyörijä vaihdettu 500 km sitten kansirempan yhteydessä.
Puola mitattu ja lukemat osuu korjausoppaan arvoihin, kokeiltu myös toista puolaa.
Puolan toiminnasta tarttis ny saada pieni kertauskurssi. Sytytysjännite tulee puolaan. Siis se jatkuva joka tulee kondesaattorin läpi. Meneekö niin että puolan toiseen matalajännite napaan pitäisi tulla pätkivää jännitettä kun auto käy/starttaa? Pitäisikö sen pystyä todentamaan yleismittarilla. Mulla oli huonompi/hitaampi mittari käytössä ja se ei ainakaan edes heilahtanut kun mittasi ko. napaa ja toinen starttasi.
Nyt olis neuvot tervetulleita.