escort 1,8 zetec

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
esgoor

escort 1,8 zetec

Viesti Kirjoittaja esgoor »

Mikähän vois olla 1,8 zetekki escortissa vika kun tietyn lämpösenä ei lähe millään käyntiin ja kun moottori on jäähtynyt niin heti käynnistyy?
jppn
Viestit: 169
Liittynyt: 30 Maalis 2011 21:13
Paikkakunta: Kainuu

Re: escort 1,8 zetec

Viesti Kirjoittaja jppn »

Siis puuttuuko kipuna kokonaan ? (kokeile vaikka irtotulpalla kun vika on päällä)

Vai meneekö rikkaalle (kastelee tulpat) silloin kun ei lähde ?

Kait silloin se vois olla joko veden tai ilman lämpöanturi tai sitten nokan asentoanturi jos summassa arvaa.

Voisiko vain sulakerasia aiheuttaa jotain tommosta, onko muita sen oireita (valomuisti ei toimi,lämppärin puhallin oireilee) ?

Minkäs ikäinen vehje tuo on (lähinnä siksi että millä sähköillä tuo on tehty) ?
Escorteilla vuodesta 1992...
esgoor

Re: escort 1,8 zetec

Viesti Kirjoittaja esgoor »

Vika ilmenee yleensä kaupan pihalla (ei oma auto) vuosimallia-95, muuten kaikki toimii paitsi lämpömittari.
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: escort 1,8 zetec

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Moottorikäynnistyy huonosti - lämmin moottori tarkistus järjestys
Sähköliitännät moottori/akku
Polttoainesuodatin/polttoainepumppu
ilman sisäänottojärjestelmä/alipainejärjestelmä vuodot
Moottorinohjaujärjestelmä liitännät/johdinsarja
Jäähdytysnesteen lämpötunnistin
Polttoainepaine/syöttömäärä/polttoainepaineen säädin
Ruiskusuuttimet
Moottorin ohjausmoduuli

Tällaista mun tietokirjallisuus kertois mistä sitä vikaa vois ettii.
Veikkaisin tota jäähdytysnesteen lämpötunnistinta koska mittari ei siltä osin toimi.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
jppn
Viestit: 169
Liittynyt: 30 Maalis 2011 21:13
Paikkakunta: Kainuu

Re: escort 1,8 zetec

Viesti Kirjoittaja jppn »

Siis tuossahan on mittariston lämpömittarille oma anturi, siellä termarikotelon alaosassa, pakosarjan lähellä, alaviistoon. Se ohjaa pelkästään lämpömittaria eikä vaikuta muuhun.

Moottorinohjaukselle veden lämpötiedon antava anturi on taas siinä termarikotelossa ylöspäin, sen voi tarkastaa jännitemittarilla mittailemalla eri lämpötiloissa. Jännitteen pitäsi muuttua jouhevasti kun koneen lämpö muuttuu. Ja sama homma imuilman anturille.
Escorteilla vuodesta 1992...
Vastaa Viestiin