Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee
Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee
Kiihtyy 2000-3000rpm ja sitten kulku loppuu, ominaisuus vai vika?
Kulutuskin on noin 8litraa sadalle ja puhtaassa matka-ajossa en ole alle 7.5 päässyt.
Turbo jälkee putket puhdistettu imusarjaa myöten. Ajettu 320 000km.
Kulutuskin on noin 8litraa sadalle ja puhtaassa matka-ajossa en ole alle 7.5 päässyt.
Turbo jälkee putket puhdistettu imusarjaa myöten. Ajettu 320 000km.
Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee
Auto ilmeisesti jonkin sortin vikatilassa. Siihen vahvasti viittaa, koska rajoitetulla syötöllä estetään suuremmat ongelmat.
Kannattaa lukea vikamuisti ihan ensimmäiseksi. Ja sen jälkeen sitten tietää enemmän...
Kannattaa lukea vikamuisti ihan ensimmäiseksi. Ja sen jälkeen sitten tietää enemmän...
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee
Soitin Fordille, siellä arveli ettei löydy mitää, ellei merkkivalo pala kojetaulussa. Ja mulla ei pala valoa.
Meneekö 53€ hukkaan, vai voikohan silti löytää vian, vaikkei viasta ilmoittava valo palaiskaa?
Meneekö 53€ hukkaan, vai voikohan silti löytää vian, vaikkei viasta ilmoittava valo palaiskaa?
Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee
Kannattaa.
Vikamuistin ja samalla livedata tietojen tarkistaminen onnistunee edullisemminkin, kun käyttää autoaan muualla kuin merkkiliikkeessä. Toki sellaisessa, jossa on kunnollinen ammattilaistesteri (esim. Bosch, Launch jne).
Vikamuistin ja samalla livedata tietojen tarkistaminen onnistunee edullisemminkin, kun käyttää autoaan muualla kuin merkkiliikkeessä. Toki sellaisessa, jossa on kunnollinen ammattilaistesteri (esim. Bosch, Launch jne).
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee
Vikakoodeja ei pystynyt lukemaan Boschin testerillä, minkähän takia?
Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee
Laitteella ei saatu yhteyttä tai sitten vikakoodeja ei ollut muistissa.
Jos yhteys saatiin, mutta vikakoodeja ei ollut, niin luettiinko livedataa auto käynnissä (tai jopa koeajolla)?
Mikäli yhteyttä ei testerillä autoon saatu, on siihen useita eri mahdollisia syitä mm. väärä ohjelmisto, ongelma autossa/ecu:ssa, "mystinen tietokonesekoilu" jne. Auton ja testerin uudelleenkäynnistys sekä mahdollinen eri testerin ohjelmistoversion lataaminen kannattaa aina kokeilla yhteysongelmien iskiessä.
Niin, ja osattiinko siellä käyttää niitä laitteita varmasti
Jos yhteys saatiin, mutta vikakoodeja ei ollut, niin luettiinko livedataa auto käynnissä (tai jopa koeajolla)?
Mikäli yhteyttä ei testerillä autoon saatu, on siihen useita eri mahdollisia syitä mm. väärä ohjelmisto, ongelma autossa/ecu:ssa, "mystinen tietokonesekoilu" jne. Auton ja testerin uudelleenkäynnistys sekä mahdollinen eri testerin ohjelmistoversion lataaminen kannattaa aina kokeilla yhteysongelmien iskiessä.
Niin, ja osattiinko siellä käyttää niitä laitteita varmasti

Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 21 Maalis 2010 11:55
Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee
jos koneesta (jakajapumpusta) alkaa kuulua suurempaa pärinää kun tehot katoaa, menee
silloin päälle mekaaninen löpön palautus tankkiin (ylipaineraja tms) mutta korjata ei
kannata kun pitäis purkaa koko pumppu.
silloin päälle mekaaninen löpön palautus tankkiin (ylipaineraja tms) mutta korjata ei
kannata kun pitäis purkaa koko pumppu.
Re: Mondeo MK3 2.0 Tddi puutuu 3000rpm jälkee
Tarkasta ahtoputkistot vuotojen varalta! voi olla että ahdot karkaa kun paineet nousee tarpeeksi.
"harder" is not a very good safeword