Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 02 Elo 2011 12:41
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Nakkasin Sierran tulille toissa päivänä.Edellisestä startista olikin vierähtänyt yli puoli vuotta.
Maaliskuun aikana tarkoitus laittaa vauhtia entisöintiin:vasen vetari (tökättävä) jarrulevyt ja palat eteen,vesipumppu,vasen etulyhty jne.
Maaliskuun aikana tarkoitus laittaa vauhtia entisöintiin:vasen vetari (tökättävä) jarrulevyt ja palat eteen,vesipumppu,vasen etulyhty jne.
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Niin niin, huomenna pitäis viedä leimalle..tässä nyt vähän turhaa tressiä, siis mitään vikaahan siinä ei ole tietenkään..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Jaa, itellä ois kyllä leimaa 2/2014 asti, mutta vaikka laitoin auton liikennekäyttöön, niin Trafilta ei ole vieläkään kuulunut uutta rekisteriotetta.. Ootellaan nyt vielä huominen On vaan niin s_atanan kova hinku päästä härkkimään vähän noita teini-Audeja ja -mersuja
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
No niin, läpi meni kerrasta: Vikoja ja puutteita ei havaittu ! 8)tursas kirjoitti:Niin niin, huomenna pitäis viedä leimalle..tässä nyt vähän turhaa tressiä, siis mitään vikaahan siinä ei ole tietenkään..
En nyt äkkiseltään muista, että olis läpi menny mikään oma kärry ilman keharin keharia,
täytyy varmaan kehystää toi lappu ja pistää seinälle.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Joo, omakin Sierra selvinnyt taas tien päälle, ja hyvin toimii! Sellainen myytti on pakko tässä murtaa, että jotkut kun väittää että etuvakaajan vaihto paksumpaan ei vaikuta tunnokkuuteen, on paikkansa pitämättömyys.. Tuntuma perän liikkeistä ja pidosta ylipäänsä, tuli hemmetin hyvä kun vaihtoi 22mm tangon 26mm:een. Ymmärtäähän tuon kun vakaaja on Sierran etupään ainoa pitkittäistuki, kuten moni on varmaan huomannu
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Jaa. En tiedä, että vaikuttaako tuo vakaajan paksuuden muutos pitkittäistuentaan mitenkään, mutta samassa yhteydessä on varmaan vaihtunut koko joukko puslia uusiin tai edes ehjiin? Uskoisin niillä olevan tuollainen tunnokkuutta lisäävä vaikutus ja omat kokemukset tukevat tätä myös.duckworth kirjoitti:Joo, omakin Sierra selvinnyt taas tien päälle, ja hyvin toimii! Sellainen myytti on pakko tässä murtaa, että jotkut kun väittää että etuvakaajan vaihto paksumpaan ei vaikuta tunnokkuuteen, on paikkansa pitämättömyys.. Tuntuma perän liikkeistä ja pidosta ylipäänsä, tuli hemmetin hyvä kun vaihtoi 22mm tangon 26mm:een. Ymmärtäähän tuon kun vakaaja on Sierran etupään ainoa pitkittäistuki, kuten moni on varmaan huomannu
Hienoa, että Sierra saa maistaa lunta - oma on tätä elementtiä paossa kaverin tallissa. Ensi kesänä jatkan auton pelastamista ainakin hitsausoperaatiolla - olenkin lykännyt sitä toistuvasti muiden kiireiden tieltä.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Jep, maistoihan toi lunta tai oikeastaan jäätä Uretaanipuslat siellä oli vanhassakin vakaajassa, mustat takaosassa, nykyisen vakaajan kanssa takana Powerflexin violetit, joten siksi uskon tuon vakaajan parantaneen ajokäytöstä, tai sitten sitä vaan oppii ajamaan paremmin kun pitää taukoa
Jatkuuko Jyrin hitsuu hommat muuten vielä sillä Gernillä, joka tuolla blogissa vilahti?
Jatkuuko Jyrin hitsuu hommat muuten vielä sillä Gernillä, joka tuolla blogissa vilahti?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Todennäköisesti tuolla samalla. Sillä kun on aikansa räkinyt, niin alkaa jo sujumaan. Ja kun ei paremmasta tiedä, eikä ole rahaa ostaa...duckworth kirjoitti:Jatkuuko Jyrin hitsuu hommat muuten vielä sillä Gernillä, joka tuolla blogissa vilahti?
Isoin ongelma tuossa hitsailussa on kunnon nostimen puute, kun auton alla on aina vähän ahdasta ja joten on aina väärin päin. Suhraamiseksi menee helposti.
Takakontin pohja oli jo pari vuotta sitten aika valmis molemmilta puolilta. Silloin kiireessä fiksasin vain toisen (sen pahemmin haperon) puolen, mutta eiköhän se toinenkin ole nyt kypsynyt. Viime kesänä vaihdetun etukulman yhteydessä löysin sen hyvän korjauksen jonkun edellisen omistajan jäljiltä ja pelkään, että niitä löytyy lisää, kun vähän levikkeiden alle kurkkii.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Jos kone ei saa maksaa maltaita, niin ootko katellu tommosta?:
https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/s ... rchMethod=
Valovirtakone, vielä ihan Esab, johon saa suojakaasun. Ja ennen kaikkea tuossa on se täppimishitsausta helpottava liipasin joka katkaisee myös virran Ei sillä kyllä ydintäytehitsikin kiinni pysyy, vaikka itse tosin päädyin tekemään runkopalkit, tankinkiinnikkeet ja pyöräkotelon uusiksi, tällä voimavirtaa koneella, ja vielä olisi helmojen magitus luvassa Tosiaan pukkien varasta oon itsekin kaikki paikat turaillu, vaati vähän mielikuvitusta että saa polttimen aina oikeaan kulmaan
https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/s ... rchMethod=
Valovirtakone, vielä ihan Esab, johon saa suojakaasun. Ja ennen kaikkea tuossa on se täppimishitsausta helpottava liipasin joka katkaisee myös virran Ei sillä kyllä ydintäytehitsikin kiinni pysyy, vaikka itse tosin päädyin tekemään runkopalkit, tankinkiinnikkeet ja pyöräkotelon uusiksi, tällä voimavirtaa koneella, ja vielä olisi helmojen magitus luvassa Tosiaan pukkien varasta oon itsekin kaikki paikat turaillu, vaati vähän mielikuvitusta että saa polttimen aina oikeaan kulmaan
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
- Mr_Simppa.
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Huhti 2013 10:42
- Paikkakunta: Laukaa, Keskisuomi.
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Minä ostin toissa syksynä kaksi -88 riesaa 1.6 weberipelinä. Toinen on mulla ollut jäällä, mutta ei oo tullu vieläkään kuin yksi kolhu
Toinen oli niin hyvä koppanen että aloin sitä tielle laittamaan, totuus paljastui ja ruostetutka parantui noin 2 kuukaden hitsauksen jälkeen Kori on nyt ruosteeton, ja suojattu sisältä ja ulkoa.
Tuulilasin uusin, kattoluukun laitoin, täysjakopää remppa, kaikki virtavehkeet korvattu Boschin kaluilla, täysjarruremppa, sisusta pesty ja täysin alkuperäinen ja ehjä, ja pitäis tässä leimalle pikkuhiljaa tarjota..
Toinen oli niin hyvä koppanen että aloin sitä tielle laittamaan, totuus paljastui ja ruostetutka parantui noin 2 kuukaden hitsauksen jälkeen Kori on nyt ruosteeton, ja suojattu sisältä ja ulkoa.
Tuulilasin uusin, kattoluukun laitoin, täysjakopää remppa, kaikki virtavehkeet korvattu Boschin kaluilla, täysjarruremppa, sisusta pesty ja täysin alkuperäinen ja ehjä, ja pitäis tässä leimalle pikkuhiljaa tarjota..
Ford Sierra 2.0is ohc -86
Ford sierra 1.6 -88
Ford Sierra 1.6 -88 ex.
Meitä on monta, mutta homoilla Honda
Ford sierra 1.6 -88
Ford Sierra 1.6 -88 ex.
Meitä on monta, mutta homoilla Honda
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Täällä on 3 Sierraa kokoajan liikenteessä, neljäskin olisi tarkoitus laitella kun saa motivaatiota... Kivoja pelejä ajella, tullu tehtyä myös koneremppaa ja kaikke muuta pientä että liikenteessä vielä säilyisi, tosin todennäköisesti osan ajoista korvaan Mondeolla..
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Näin menee driftaaminen Sierralla...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288555069086.html
Onnistuu ihan kivasti tälläkin, jos lunta vaan on alla ..
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288555069086.html
Onnistuu ihan kivasti tälläkin, jos lunta vaan on alla ..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
- Mr_Simppa.
- Viestit: 20
- Liittynyt: 03 Huhti 2013 10:42
- Paikkakunta: Laukaa, Keskisuomi.
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Eipä olis tainnu onnistua 1.6 ohari koneella Ja tuo oli kyllä ihan erityyppistä asfalttia/betonia kuin suomessa
Ford Sierra 2.0is ohc -86
Ford sierra 1.6 -88
Ford Sierra 1.6 -88 ex.
Meitä on monta, mutta homoilla Honda
Ford sierra 1.6 -88
Ford Sierra 1.6 -88 ex.
Meitä on monta, mutta homoilla Honda
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 11 Huhti 2013 18:39
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Tälläsen kauniin harvinaisuuden pelastin romutukselta =))
1.6 neliovinen sämpylä vuosmallii -82 ! Poistettu ajosta vuonna 2003
Doch siel taustal :3
Vähän pesuria näytin..
Yllättävän hyväs kunnos maalipinta, mut tarvis vaa varmaanki jotai egolokista pesuainetta et sammaleet suostus lähtee irti..
Aattelin tuon konepellin ehkä jättää sammaleeseen niin erottuupahan massasta
1.6 neliovinen sämpylä vuosmallii -82 ! Poistettu ajosta vuonna 2003
Doch siel taustal :3
Vähän pesuria näytin..
Yllättävän hyväs kunnos maalipinta, mut tarvis vaa varmaanki jotai egolokista pesuainetta et sammaleet suostus lähtee irti..
Aattelin tuon konepellin ehkä jättää sammaleeseen niin erottuupahan massasta
Viimeksi muokannut Sierrajölli, 08 Kesä 2013 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
P100 -91 2.0 Ohc
Sierra -85 2.0 Ohc
Sierra -82 1.6 Ohc
Sierra -91 2.0 Dohc
Sierra -85 2.0 Ohc
Sierra -82 1.6 Ohc
Sierra -91 2.0 Dohc
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Eikös se vuosimalli -82 ole lähempänä totuutta, noitahan oli myös Stockman Turboina.., siisti ikäisekseen.. 8)Sierrajölli kirjoitti:Tälläsen kauniin harvinaisuuden pelastin romutukselta =))
1.6 neliovinen sämpylä vuosmallii -92 ! Poistettu ajosta vuonna 2003
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Oho. Onpa kyllä hyvin säilyny sierra. Mää kans luulen että 82 ois lähempänä totuutta.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 11 Huhti 2013 18:39
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Joooh helvetti menee aina sekasi !
Viimeksi muokannut Sierrajölli, 01 Heinä 2013 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
P100 -91 2.0 Ohc
Sierra -85 2.0 Ohc
Sierra -82 1.6 Ohc
Sierra -91 2.0 Dohc
Sierra -85 2.0 Ohc
Sierra -82 1.6 Ohc
Sierra -91 2.0 Dohc
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Toihan vaikuttaa hyvältä aihiolta! Nyt vaan katteleen ne peruspalikat:
-2.0 ohc efi
-5v. loota
-Levyjarrut, isot sellaiset, myös taakse
-Hillitty madallus
Tuonne projektit osioonhan voisit tehdä ihan päivänkirjan tämän edistymisestä
PS. Oma Sierrakin pelastui taas teiden kiusaksi, tällä kertaa pitävällä kytkimellä
-2.0 ohc efi
-5v. loota
-Levyjarrut, isot sellaiset, myös taakse
-Hillitty madallus
Tuonne projektit osioonhan voisit tehdä ihan päivänkirjan tämän edistymisestä
PS. Oma Sierrakin pelastui taas teiden kiusaksi, tällä kertaa pitävällä kytkimellä
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 11 Huhti 2013 18:39
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Jhuuuujuuu mutta hitaasti tulee edistymään kun ei oo omaa talliaduckworth kirjoitti:Toihan vaikuttaa hyvältä aihiolta! Nyt vaan katteleen ne peruspalikat:
-2.0 ohc efi
-5v. loota
-Levyjarrut, isot sellaiset, myös taakse
-Hillitty madallus
Tuonne projektit osioonhan voisit tehdä ihan päivänkirjan tämän edistymisestä
PS. Oma Sierrakin pelastui taas teiden kiusaksi, tällä kertaa pitävällä kytkimellä
Mitä nyt tähän asti on ilmeny niin ainoostaa kaks pientä kukkivaa kohtaa kuoressa, ja konetilasta,ovista jne ei oo löytyn mitään Pohjaa en oo pahemmi ehtiny edes koputella tai tutkia
- Niin ja kytkin on jumittunut.
Joku 2.0 ohc tekniikka mahollisesti tulossa ehkä jopa puhaltimen kera
P100 -91 2.0 Ohc
Sierra -85 2.0 Ohc
Sierra -82 1.6 Ohc
Sierra -91 2.0 Dohc
Sierra -85 2.0 Ohc
Sierra -82 1.6 Ohc
Sierra -91 2.0 Dohc
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
kysytääs täällä, eli oon kunnostamas yhtä avk dohci sierraa vm. 90, niin kuinka iso homma olisi sovittaa siihen tuollainen uudempi kojelauta esim. 93 vuotisesta?
Voortteja:
-Sierra mk2 2.0 dohc -91
-Sierra mk1 1.6 ohc -86
-Escort mk6 1.8td -99
-Sierra mk2 2.0 dohc -91
-Sierra mk1 1.6 ohc -86
-Escort mk6 1.8td -99
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Samallainen niissä mun käsittääkseni on.
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
pari päivää sit tuli haettua sierra. jossain vaihees enemmän juttua siitä projektitopikin muodossa
ford sierra 2.0i dohc 4x4
EX: ford escort 1.6i 8v
Harrastus on väärä jos siihen ei mene kaikki rahat
EX: ford escort 1.6i 8v
Harrastus on väärä jos siihen ei mene kaikki rahat
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Minäkin pelastin Sierran seisonnasta loppu keväästä. Vuosimalli on '89, väri beige/ruskea.
Sierra oli seisonut edellisen omistajan pihassa 2005 lähtien ympäri vuoden, lukuun ottamatta paria mettä reissua.
Tarkotus saada viimestään ens kesäks leima peli, eli laittelua jonkin verran vielä.
Eilen laitoin käytännössä koko etujarrut uusiksi, vielä takajarrut pitää uusia.
Jouset ja iskaritkin vois vaihtaa. (PIENI madallus)
Kone on siis 2,0 ohc kaasari ja sitä ois tarkotus piristää:
Kireämmällä nokka-akselilla
Isommalla kaasarilla
Pakosarjalla
2,0'' tai 2,5'' putkistolla
1,6/2.0 iS kannella
Cossun aluvanteita oon siihen suunnitellut.
Sierra oli seisonut edellisen omistajan pihassa 2005 lähtien ympäri vuoden, lukuun ottamatta paria mettä reissua.
Tarkotus saada viimestään ens kesäks leima peli, eli laittelua jonkin verran vielä.
Eilen laitoin käytännössä koko etujarrut uusiksi, vielä takajarrut pitää uusia.
Jouset ja iskaritkin vois vaihtaa. (PIENI madallus)
Kone on siis 2,0 ohc kaasari ja sitä ois tarkotus piristää:
Kireämmällä nokka-akselilla
Isommalla kaasarilla
Pakosarjalla
2,0'' tai 2,5'' putkistolla
1,6/2.0 iS kannella
Cossun aluvanteita oon siihen suunnitellut.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 02 Elo 2011 12:41
Re: Pelastakaa Sierrat, on jo aika B-)
Sierra vm.92 (dohc) viety eilen tuulilasin vaihtoon.Alkuperäinen lasi vaihtuu uuteen ja sävytys on vihreä.Lasin hinta 135+töitä ja tarvikkeita päälle=rapiat 200 egee loppusumma.
Näin täällä Pirkanmaalla Sierran entisöinti jälleen etenee!
Kuvia myöhemmin!
Näin täällä Pirkanmaalla Sierran entisöinti jälleen etenee!
Kuvia myöhemmin!