Lisälämmitin ei käynnisty!
Lisälämmitin ei käynnisty!
Eli olisi sellainen melko paha ongelma ja ennen kaikkea kiireellinen. Lisälämmitin ei käynnistynyt, kun laitoin sen ajastinkellosta lämmitykselle. Lämmitin ei myöskään käynnistynyt kun laitoin auton käymään, vaikka odotin yli vartin. Sulakkeen tarkistin ja se oli ehjä. Lämmtin on kyllä käynnistynyt jo tänä talvena, mutta nyt teki lakon. Onko kellään ideoita mikä voisi olla vikana. Töiden vuoksi autoa tarvitaan joka päivä, ja lohkolämmitintä siinä ei ole. Voiko tuota vikaa hakea millään testerillä? Lämmitin on merkiltään Eberspächer. Lämmtin on focuksessa 1,8tddi -00. Lämmtin on varustettu mini ajastinkellolla.
Focus 2.0i Ghia Farkku vm.07 ja Focus 1.8 TCI Ghia Farkku vm.01
Transit 100S 2.5 Di vm.92 Ikkunapaku
Transit 100L 2.5 Di vm. 2000
Transit 100S 2.5 Di vm.92 Ikkunapaku
Transit 100L 2.5 Di vm. 2000
Hehkutus lämmittää imuilmaa, helpottaen käynnistymistä. Yksi virtalukon asennoista.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Tiedän kyllä. Ongelmat ei liity millään lailla moottoriin ja sen toimintaan. Moottori toimii niinkuin pitääkin. Kyse on polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toimimattomuudesta! Ymmärsittekö? Lisälämmittimessä on toki tuo hehkutulppa, mutta virtalukon asennoista se ei ole riippuvainen.Sultzi kirjoitti:Hehkutus lämmittää imuilmaa, helpottaen käynnistymistä. Yksi virtalukon asennoista.
Focus 2.0i Ghia Farkku vm.07 ja Focus 1.8 TCI Ghia Farkku vm.01
Transit 100S 2.5 Di vm.92 Ikkunapaku
Transit 100L 2.5 Di vm. 2000
Transit 100S 2.5 Di vm.92 Ikkunapaku
Transit 100L 2.5 Di vm. 2000
Minä tarkoitin eberin hehkutulppaa.Focusäijä kirjoitti: Tiedän kyllä. Ongelmat ei liity millään lailla moottoriin ja sen toimintaan. Moottori toimii niinkuin pitääkin. Kyse on polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toimimattomuudesta! Ymmärsittekö? Lisälämmittimessä on toki tuo hehkutulppa, mutta virtalukon asennoista se ei ole riippuvainen.
Jaaha pojaat ei se eberin hehku virta-avaimesta hehku se on oma piirinsä, kun laitat sen päälle ajastimella tai manuaalisesti se hehkuttaa ohjelmallisesti määrätyn aikaa puhallin on päällä ja löpöpumppu naksuu ruiskuttaa löpöä ja jollei löpö syty se pysähtyy. Seuraavat voi asiat olla vialla: Hehkutulppa palanut tai liekinvarmistimen lasi nokinen,ei saa polttoainetta.
Ja se hehkutulppa sytyttää sen löpön ei se mitään ilmaa lämmitä.
Ja se hehkutulppa sytyttää sen löpön ei se mitään ilmaa lämmitä.

Stau!
Menee jonkin verran ohi ko.aiheen mutta josko kukaan ei suuttuisi... Eli kyseessä on tuo eberin lisälämmitin; onko mahdollista laittaa johonkin väliin katkaisin jotta tuo härveli ei joka käänteessä lähtisi pyörimään... Säälittää vähä kun tulee välillä lyhyitäkin matkoja ajettua niin se syttyy ja heti muutaman minuutin kuluttua rupeaa jäähdyttelemään itseään... Eli saisi tuon lämmittimen päälle/pois tarpeen vaatiessa.. Pelaako homma jos laitan esim.maa-johtoon katkaisijan?
Menee jonkin verran ohi ko.aiheen mutta josko kukaan ei suuttuisi... Eli kyseessä on tuo eberin lisälämmitin; onko mahdollista laittaa johonkin väliin katkaisin jotta tuo härveli ei joka käänteessä lähtisi pyörimään... Säälittää vähä kun tulee välillä lyhyitäkin matkoja ajettua niin se syttyy ja heti muutaman minuutin kuluttua rupeaa jäähdyttelemään itseään... Eli saisi tuon lämmittimen päälle/pois tarpeen vaatiessa.. Pelaako homma jos laitan esim.maa-johtoon katkaisijan?
Ford Mondeo -02 2.0 TDdi
Olen myös kuullut samaa että lämmittimen pätkittäinen käyttö ei ole hyväksi, karsoittaa huomattavasti palotilaa ja tämä paloikkuna karsoittuu umpeen jonka jälkeen lämmitin ei toimi. Osaisiko joku lämmittimien asennus/myyjä/korjaamoliike auttaa? Missä olisi lähin tällainen paikka, itse asun 60km päässä tampereesta, joten sen lähettyviltä täytyisi löytää joku paikka.MK kirjoitti:Stau!
Menee jonkin verran ohi ko.aiheen mutta josko kukaan ei suuttuisi... Eli kyseessä on tuo eberin lisälämmitin; onko mahdollista laittaa johonkin väliin katkaisin jotta tuo härveli ei joka käänteessä lähtisi pyörimään... Säälittää vähä kun tulee välillä lyhyitäkin matkoja ajettua niin se syttyy ja heti muutaman minuutin kuluttua rupeaa jäähdyttelemään itseään... Eli saisi tuon lämmittimen päälle/pois tarpeen vaatiessa.. Pelaako homma jos laitan esim.maa-johtoon katkaisijan?
Focus 2.0i Ghia Farkku vm.07 ja Focus 1.8 TCI Ghia Farkku vm.01
Transit 100S 2.5 Di vm.92 Ikkunapaku
Transit 100L 2.5 Di vm. 2000
Transit 100S 2.5 Di vm.92 Ikkunapaku
Transit 100L 2.5 Di vm. 2000
Eberistä puheen ollen omassa koslassani Mondeo vm-99 1.8 Tci on kyseinen lämmitin asennettuna.
Täytyy nyt ihmetellä toimiiko se jollakin pakkaslukemalla lisälämmittimenä, ilman sitä kelloa ja sähköistä vesipumppua?
Paikallaan se on mutta ei hajuakaan onko se toiminut vielä kertaakaan näillä pikkupakkasilla.
Onko se vain asennettu ja edellinen omistaja olisi myynyt lisävermeet pois?
Täytyy nyt ihmetellä toimiiko se jollakin pakkaslukemalla lisälämmittimenä, ilman sitä kelloa ja sähköistä vesipumppua?
Paikallaan se on mutta ei hajuakaan onko se toiminut vielä kertaakaan näillä pikkupakkasilla.
Onko se vain asennettu ja edellinen omistaja olisi myynyt lisävermeet pois?
Fix Or Repair Daily
Jos on vähänkin *ittumaisen henkilön vikaan niin eberin saa kyllä itsekin irrotettua ja korjattua. Ahdasta on mutta tulee yläkautta pois.
Hehkun saa mitattua ja pitäisi olla joitain ohmeja ei nolla eikä satoja. Tarkka arvo löytyy huoltomanuaalista jota en jaksa tähän hätään etsiä. Hehku voi olla myös näkyvästi rikki kuten itsellä oli eli sievä kraateri hehkun varressa.
Vika voi olla myös puhallinmoottorissa. Saa testattua kun lyö vaikka 12v moottorin navoille.
Edit. Eräs korjaamo ei suostunut edes katsomaan mikä on vikana saatika sitten korjaamaan ahtaiden paikkojen vuoksi. Vikaa eivät saa selville koska lämmittimessä on fordin oma ohjainkortti.
Hehkun saa mitattua ja pitäisi olla joitain ohmeja ei nolla eikä satoja. Tarkka arvo löytyy huoltomanuaalista jota en jaksa tähän hätään etsiä. Hehku voi olla myös näkyvästi rikki kuten itsellä oli eli sievä kraateri hehkun varressa.
Vika voi olla myös puhallinmoottorissa. Saa testattua kun lyö vaikka 12v moottorin navoille.
Edit. Eräs korjaamo ei suostunut edes katsomaan mikä on vikana saatika sitten korjaamaan ahtaiden paikkojen vuoksi. Vikaa eivät saa selville koska lämmittimessä on fordin oma ohjainkortti.
lienee samanlainen eberi kuin Avensiksessa.
yleistä uudessa avensiksessa jos jäähdytysnesteet käytetty pihalla, eikä kunnollla ilmattu. niin ilmalukko heikentää nestekiertoa, eberi yrittää ylikuumentua ja sammuu. kun edellämainittu on tapahtunut muistaakseni 3 tai 5 kertaa menee eberi häiriölukkoon, eikä edes yritä enään käynnistyä (ei edes paloilmapuhallin ala pyöriin).
lukon saa pois eberin vikakoodinpurkulaitteella. häiriölukko koodi 015 ja ylikuumeneminen 014.
avensikseen myytävissä webasto ajastikello/vesipumppusarjoissa on sitten mennyt jonkinverran vahvistinreleitä jolloin liekinkuvaa painaessa vesipumppu ja auton puhallinmoottori käynnistyy muttei eberi puhu mitään. en tiedä onko foordeissa käytetty samanlaista kellosarjaa.
yleistä uudessa avensiksessa jos jäähdytysnesteet käytetty pihalla, eikä kunnollla ilmattu. niin ilmalukko heikentää nestekiertoa, eberi yrittää ylikuumentua ja sammuu. kun edellämainittu on tapahtunut muistaakseni 3 tai 5 kertaa menee eberi häiriölukkoon, eikä edes yritä enään käynnistyä (ei edes paloilmapuhallin ala pyöriin).
lukon saa pois eberin vikakoodinpurkulaitteella. häiriölukko koodi 015 ja ylikuumeneminen 014.
avensikseen myytävissä webasto ajastikello/vesipumppusarjoissa on sitten mennyt jonkinverran vahvistinreleitä jolloin liekinkuvaa painaessa vesipumppu ja auton puhallinmoottori käynnistyy muttei eberi puhu mitään. en tiedä onko foordeissa käytetty samanlaista kellosarjaa.
ratkesiko tämä ongelma ? allekirjoittaneella on sama tilanne. kellosarjasta manuaaliohjauksellakin vain kiertovesipumppu pyörii. mitään muuta ei tapahdu
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Sama vika täälläkin, eberi mykkä. Huomenna toivottavasti saan tietää missä vika, valtuutettu jälleenmyyjä totesi suoraan että aivot mykkänä.
Eräs noista perillä oleva otti lämmittimen työn alle, katsotaan löytyykö vikaa..
On hieman v*tun kylmä komero ajaa nytten
Eräs noista perillä oleva otti lämmittimen työn alle, katsotaan löytyykö vikaa..
On hieman v*tun kylmä komero ajaa nytten

Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
pitäisikö tässä olla se ulkolämpötilan anturi ? kovasti näyttää liitin tyhjältä ! tuntuis uskomattomalta että siitä jotain olisi pudonnut....
otin kokeeksi sulakkeet f23 ja f26 pois jotta eberi nollautuisi, samoin irroitin sen akkukotelon vieressä olevan irtosulakkeen jotta kellosarja nollautuu.
homman tein tietty-23 pakkasessa - en autotallissa.
> ei muutosta. vain kiertovesipumppu tuntuisi pyörivän. poltinpuhaltimen humina puuttuu, samoin se "tikutus" joka hommaan kuuluu.
koitin kokeeksi vaihtaa relelaatikossa releitä keskenään jos siinä olisi ollut jotain taikaa - mutta ei vaikutusta.
seuraavaksi pitää etsiä jostain talli ja varmistaa että löpölinja polttimelle on sulana. tuli nimittäin tankattua kesälaatua vahingossa reilu viikko sitten. nyt toki on fortumin talvidödöä tankissa...
otin kokeeksi sulakkeet f23 ja f26 pois jotta eberi nollautuisi, samoin irroitin sen akkukotelon vieressä olevan irtosulakkeen jotta kellosarja nollautuu.
homman tein tietty-23 pakkasessa - en autotallissa.
> ei muutosta. vain kiertovesipumppu tuntuisi pyörivän. poltinpuhaltimen humina puuttuu, samoin se "tikutus" joka hommaan kuuluu.
koitin kokeeksi vaihtaa relelaatikossa releitä keskenään jos siinä olisi ollut jotain taikaa - mutta ei vaikutusta.
seuraavaksi pitää etsiä jostain talli ja varmistaa että löpölinja polttimelle on sulana. tuli nimittäin tankattua kesälaatua vahingossa reilu viikko sitten. nyt toki on fortumin talvidödöä tankissa...
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
homma ratkesi huollossa. eberin hehku "pilalla" - fixaus maksaa siten 40 e hehku + 1,5 h töitä
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Jatketaan tähän kun on tuttua juttua... Eli mulla kanssa käy niin että kun painaa minikellosta eberin päälle niin vesipumppu alkaa surista mutta muuta ei tapahdu. Annoin olla puoli tuntia eikä mittään.
Eilen kuitenkin kun starttasin n. 10 asteen lämpötilassa, niin hetken päästä lisälämmitin alkoi toimia. Eli itse vehje pelaa mutta käynnistys kellosta ei - joten ilmeisesti ainakaan hehkusta ei ole kyse?
Kuuluuko sen ylipäätään lähteä kellolla käymään näin lämpimillä? Ostin auton vasta enkä tiiä... Entä löytyyköhän sitä eberin huoltomanuaalia jostain netistä?
Eilen kuitenkin kun starttasin n. 10 asteen lämpötilassa, niin hetken päästä lisälämmitin alkoi toimia. Eli itse vehje pelaa mutta käynnistys kellosta ei - joten ilmeisesti ainakaan hehkusta ei ole kyse?
Kuuluuko sen ylipäätään lähteä kellolla käymään näin lämpimillä? Ostin auton vasta enkä tiiä... Entä löytyyköhän sitä eberin huoltomanuaalia jostain netistä?