Auto on Focus vm.99 ja koneena 1.8
Näillä plussa keleillä on sellainen ongelma?, että autolla ajaessa n.5km lämmöt nousee kutakuinkin siihen normi 90 asteeseen mutta heti pysähdyttäessä (tyhjäkäynti) lämmöt tipahtaa n. 45 asteeseen. Ajetaan jälleen se n.5km ja pysähdytään sen jälkeen lämmöt tyhjäkäynnillä n.90 astetta. Normaalia?
Vanhemmilla esim. Fiat jossa lämmöt pysyy tuon 5km ajon jälkeenkin jo tyhjäkäynnillä tuossa 90.
Toinen ihmetyksen aihe on se, että ajaisipa autolla vaikka 20km niin auton kun sammuttaa vaikka vain 3min. ajaksi ja käynnistää uudelleen niin lämmöt on tipahtanut joskus jopa alle 45 asteeseen. Onko tuo ihan normaali ominaisuus muidenkin focuksissa vai termostaattiko se reistailee?
Ihmetyttää tuo nopea viileneminen, ilmenee pakkasella ja myös plus keleillä. Sen verran olen seurannut ettei tuuletin/flekti mene päälle kun nuo lämmöt tipahtaa.
Tuo aiemmin mainitsema vanhempien Fiat pitää ainakin lämmöt pidemmän aikaa kuin 3min sammuttamisen jälkeen.
Focus, moottorin lämpötila
Re: Focus, moottorin lämpötila
Kuulostas vahvasti siltä että termostaatti reistailee eikä sulkeudu ajoissa? Itsellä oli hieman vastaavaa ongelma (ei pitänyt lämpöjä - tosin kovilla pakkasilla ) mutta lisäksi auto aina viikon parin välein heitti lämmöt punaselle. Ongelmaks paljastu sitten huollossa väärinpäin asennettu termostaatti (ilmausreikä jäänyt alaspäin).
Re: Focus, moottorin lämpötila
termari löystyny, kokoajan auki tms
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta