
esim mitä eroja tulee jos laittaa 2l sieraan 1,6 sieran perän? muuttuuko kiihtyvyys,nopeus? kestävyys eroja? tai onko niillä ees mitään eroa?

esim mitä eroa om 3:62 ja 3:92?
1,6 ohc ja 2,0 ohc on yleensä sama perä eli 3,62ford sierra 89vm kirjoitti:esim mitä eroja tulee jos laittaa 2l sieraan 1,6 sieran perän? muuttuuko kiihtyvyys,nopeus? kestävyys eroja? tai onko niillä ees mitään eroa?
Mielenkiintoista. Siitä pellilapustako tuo kirjain pitäisi löytyä? Mulla on työmaalla yks xr4i murikka, onko mitään veikkausta mikä välitys siinä olis?Rstuning kirjoitti:V=3.38 (7") Tämä löytyy yleensä tavallisesta mkI 2,0 ohc:stä
Korjaus: 95-98 (ei 94), sekä automaatti että manuaali mistä löytyy. ja 16 venttiilisen 2.0 kanssa, ei 8v.Rstuning kirjoitti: 4.27 perävälitys 7,5" perään. 2.0 Manuaali Scorppi -94
Asia selvä. Pitää koittaa laskea kierrokset siitä xr perästäSierra2.3-16v kirjoitti:siitä pellilapusta konehuoneesta axle kohdasta. Tosin onhan se perä voinut vaihtua, eli toi kertoo vaan sen, mitä tehtaalta lähtiessä on ollut. vee-kutosissa ja dieseleissä on usein pitemmät perävälitykset kuin pienempi vääntöisissä. Tosin, aika pitkä toi mk1 2,0 ohc:n välitys alunperinkin, veikkaan, että se XR:n välitys on ihan sama. Joskus noista perävälityksistä ja niitä vastaavista kirjaimista cossu-foorumille kirjoittelin, sieltä näköjään osa rstuningin tekstistä..
Veikkaat ihan oikein, XR4i:n perä on ihan vakio 7" 3.62 tumppivetareilla. Perän vasemmassa yläkulmassa on (joskus tehtaalta tullessa ainakin ollut) peltilirpake, mistä voi yrittää tulkata irrallaan olevan perän koodin. Harmi vaan, että läpyskä on monesti niin ruostunut, ettei tulkkaaminen oikein onnistu (tai se on kadotettu ajan saatossa jonnekin).Sierra2.3-16v kirjoitti:siitä ellilapusta konehuoneesta axle kohdasta. Tosin onhan se perä voinut vaihtua, eli toi kertoo vaan sen, mitä tehtaalta lähtiessä on ollut. vee-kutosissa ja dieseleissä on usein pitemmät perävälitykset kuin pienempi vääntöisissä. Tosin, aika pitkä toi mk1 2,0 ohc:n välitys alunperinkin, veikkaan, että se XR:n välitys on ihan sama. Joskus noista perävälityksistä ja niitä vastaavista kirjaimista cossu-foorumille kirjoittelin, sieltä näköjään osa rstuningin tekstistä..
Asia korjattu arkistoonTekno kirjoitti: Korjaus: 95-98 (ei 94), sekä automaatti että manuaali mistä löytyy. ja 16 venttiilisen 2.0 kanssa, ei 8v.
Jep. Vetarin reikä pyörähti ringin, niin kardaani pyöri noin 3 ja 2/3 rinkiä, eli 3.62 on xr4i välitys.emax kirjoitti:Asia selvä. Pitää koittaa laskea kierrokset siitä xr perästä