No tottavain vikoja löytyy kaikista automerkeistä. Saattaahan se, esim. minun tuurilla uunituoreesta mersusta mennä kansi heti kun saa ajettua auton pihasta pois. Kun mulla tuntuu tuota tuuria näitten peltilehmien kanssa olevan.
Ekaan autoon tein jakopäähuollon niin 2kk ja vajaat 2000tkm myöhemmin paukasin porokolarin ja auto lunastukseen.
Seuraavaan kans sain tehtyä jakopään, jakopään osat sain tutulta ilmaseksi ja ei aikaakaan kun rupesi pukkaamaan niin paksua usvaa pakoputkesta, että halvemmaksi tuli hävittää auto. Tuo auto maksoi mulle 100e ja ajelin sillä melkein vuoden!
Sitten tuli eka ooppeli ja ilman ongelmia melkein kans vuosi. Leimalla sitten tuli hylsy ja oli odotettavissakin, että 500 euron ooppelista ruostetta löytyy, mutta oli vastikään leimattu kun ostin. Korjaus olisi maksanut auton verran joten paaliin sekin.
Edellisessä ooppelissa ei kanskaan ollut mitään vikaa tekniikan puolella, mitä nyt normi opel-miehen arkeen kuuluu suriseva mittaristonvaijeri ja pitämätön käsijarru
Autosta loppui leima vaan turhan nopeasti ja ei paljoa inspannu ruveta lumihangessa ja -30 asteen pakaksessa hitsailemaan pohjaan n. 5cm*5cm paikkaa ja korjailemaan takajarruja. Farmari oli hakusessa, joten auto vaihtoon.
Mitä on tähän mennessä autoja ollut, niin tämä on kaikista pahin. Eikä edes varotellut, että on tuollaista vikaa. Onneksi en tähän ehtiny jakopäätä tehdä. Jos mondeo oisi nyt kunnossa, niin todennäköisesti makaisin lokarin päällä ja olisin jo lyömässä pakettia nippuun.
No, varmasti maailmaan mahtuu niitäkin jotka tahallaan noita autoja raskii särkeä, niin on sitä fyffeä ja kyhnyä taskun pohjalla. Itselle auto kuitenkin suht. tärkeä kapistus, koulu 40km päässä ja bussiaikataulut eivät kouluaikojen kans natsaa yhteen ja sen takia sitä toivoiskin, että olis edes tällä kertaa sattunut luotettava kampe pihalle. Ja kuitenkin sitä pitää autosta huolta, rahatilanteen salliessa öljyt vaihtoon aina kympin välein ja öljyjen tarkistus ainakin kahdesti viikossa ja mahdollinen lisäys. Ja samalla tottakai jäähynesteiden ja muidenkin nesteiden tarkistus, eli tekniikan puolella autot yritän pitää kunnossa, korissa voi tietenkin olla aina sanomista, mutta se ei onneksi ajoon vaikuta.
Osa varmasti minun tilanteessa vain kohauttais olkapäitä ja ilmoittas, että no korjataan vaan, jos ammattikoululla ei homma onnistu niin sitten hinattais vaikka nyrkkipajalle missä homma ois viikossa tehtynä. Mutta tässä vaiheessa kun kuukausitulot pyöreä nolla, poislukien kelan tuet niin siinä koittaa pitää autoa ja vielä elääkkin samalla. Toivottavasti nyt joku ymmärtää mitä ajan takaa. Jokainen on joskus opiskelija, tietty jos syntyy kultalusikka perseessä, että on heti ajokortin saannin jälkeen vara kurvata pörhölle ja hakea sieltä se 2.0tfsi a3