Granadan tekniikan modernisointi?
Lähetetty: 16 Marras 2005 10:21
Moro!
Mikä olisi paras vaihtoehto MK1 korin Granadan tekniikan modernisointiin?
Eli lähdetään liikkeelle siitä, että kulutus saataisiin tiputettua n.10l/100km (+lyjyn korvaajat pois) pintaan automaattilaatikolla. Tehoilla ei ole niin oleellista väliä... 150hv:kin piisaisi ihan hyvin!
Pyritään myös mahdollisimman helppoon muutokseen, eli lohkon olisi hyvä vastata mahdollisemman
pitkälle granadan omaa kuutosta kiinnikkeiltään ja varsinkin sopivuudeltaan laatikkoon,
alkupeäiseen ohjaustehostimeen ym. apulaitteisiin joita ei kenties saa sovitettua uudemmasta
koneesta
Pari kysymystä/olettamusta:
Onko Sierran/Granadan 2.8i käytännössä sama pata, entä Scorppion vastaava?
Mitä eroa Scorpion 2.9i on edellisiin ja missä vaiheessa mikäkin muuttuu efiksi?
Tehot/kulutukset noin?
Entä automaatti laatikot, löytyykö mitään 4-portaista pakettia joka kävisi suoraan vanhaan
granadaan, vai onko aina edessä kardaanin lyhennys?
Hinta politiikka/saatavuus olisi myös huomiotava, eli unohdetaan 24v tekniikat... niissä
kun sitä sähköäkin alkaa varmaan olemaan mukana enemmän ja vähemmän liikaa.
Äkkiseltään jonkun mädän/kolhitun taxfree 2.8i Scorpion hommaaminen kuulostaisi
järkevimmältä, niitä kun on saatavilla eniten ja hinnat alhaalla. Samalla olisi varmuus osien toimivuudesta... sähköpuoli kun lienee se vaikein osia meikäläiselle ja olisi hyvä päästä purkamaan koko höskä itse ja merkkaamaan kaikki koneelta muualle autoon lähtevät
johdot huolella (paljonkon perus efistä lähtee piuhoja koneelta ns. pois?)
Mikä olisi paras vaihtoehto MK1 korin Granadan tekniikan modernisointiin?
Eli lähdetään liikkeelle siitä, että kulutus saataisiin tiputettua n.10l/100km (+lyjyn korvaajat pois) pintaan automaattilaatikolla. Tehoilla ei ole niin oleellista väliä... 150hv:kin piisaisi ihan hyvin!
Pyritään myös mahdollisimman helppoon muutokseen, eli lohkon olisi hyvä vastata mahdollisemman
pitkälle granadan omaa kuutosta kiinnikkeiltään ja varsinkin sopivuudeltaan laatikkoon,
alkupeäiseen ohjaustehostimeen ym. apulaitteisiin joita ei kenties saa sovitettua uudemmasta
koneesta
Pari kysymystä/olettamusta:
Onko Sierran/Granadan 2.8i käytännössä sama pata, entä Scorppion vastaava?
Mitä eroa Scorpion 2.9i on edellisiin ja missä vaiheessa mikäkin muuttuu efiksi?
Tehot/kulutukset noin?
Entä automaatti laatikot, löytyykö mitään 4-portaista pakettia joka kävisi suoraan vanhaan
granadaan, vai onko aina edessä kardaanin lyhennys?
Hinta politiikka/saatavuus olisi myös huomiotava, eli unohdetaan 24v tekniikat... niissä
kun sitä sähköäkin alkaa varmaan olemaan mukana enemmän ja vähemmän liikaa.
Äkkiseltään jonkun mädän/kolhitun taxfree 2.8i Scorpion hommaaminen kuulostaisi
järkevimmältä, niitä kun on saatavilla eniten ja hinnat alhaalla. Samalla olisi varmuus osien toimivuudesta... sähköpuoli kun lienee se vaikein osia meikäläiselle ja olisi hyvä päästä purkamaan koko höskä itse ja merkkaamaan kaikki koneelta muualle autoon lähtevät
johdot huolella (paljonkon perus efistä lähtee piuhoja koneelta ns. pois?)