Moro!
Mikä olisi paras vaihtoehto MK1 korin Granadan tekniikan modernisointiin?
Eli lähdetään liikkeelle siitä, että kulutus saataisiin tiputettua n.10l/100km (+lyjyn korvaajat pois) pintaan automaattilaatikolla. Tehoilla ei ole niin oleellista väliä... 150hv:kin piisaisi ihan hyvin!
Pyritään myös mahdollisimman helppoon muutokseen, eli lohkon olisi hyvä vastata mahdollisemman
pitkälle granadan omaa kuutosta kiinnikkeiltään ja varsinkin sopivuudeltaan laatikkoon,
alkupeäiseen ohjaustehostimeen ym. apulaitteisiin joita ei kenties saa sovitettua uudemmasta
koneesta
Pari kysymystä/olettamusta:
Onko Sierran/Granadan 2.8i käytännössä sama pata, entä Scorppion vastaava?
Mitä eroa Scorpion 2.9i on edellisiin ja missä vaiheessa mikäkin muuttuu efiksi?
Tehot/kulutukset noin?
Entä automaatti laatikot, löytyykö mitään 4-portaista pakettia joka kävisi suoraan vanhaan
granadaan, vai onko aina edessä kardaanin lyhennys?
Hinta politiikka/saatavuus olisi myös huomiotava, eli unohdetaan 24v tekniikat... niissä
kun sitä sähköäkin alkaa varmaan olemaan mukana enemmän ja vähemmän liikaa.
Äkkiseltään jonkun mädän/kolhitun taxfree 2.8i Scorpion hommaaminen kuulostaisi
järkevimmältä, niitä kun on saatavilla eniten ja hinnat alhaalla. Samalla olisi varmuus osien toimivuudesta... sähköpuoli kun lienee se vaikein osia meikäläiselle ja olisi hyvä päästä purkamaan koko höskä itse ja merkkaamaan kaikki koneelta muualle autoon lähtevät
johdot huolella (paljonkon perus efistä lähtee piuhoja koneelta ns. pois?)
Granadan tekniikan modernisointi?
Hmm... mistäs lähtien noita 2.9i on scorpiossa ollut? Tuo laatikko taitaa olla jo sähköisesti ohjattu?MouTine! kirjoitti:Kirjoittamasi perusteella ainut kone joka sopii edes jotenkin raameihin on 2.9i 12v ja tähän A4LD 4v-automaattiaski. Noita tekniikka paketteja pyörii nykyään suhteellisen paljon ja edullisesti.
Ja unohda ne 2.8:sit. Ne ei ole mitään moderneja...
Eikös 2.8i ole myös efillä olemassa... vai mikäs niissä sitten mättää? Luulisi että senkin saa 10l pintaan kulkemaan jos laatikosta löytyy se ylivaihde? Noita 2.8i Efejä on ollut useampiakin myytävänä olleissä mk1 granadoissa kiinni, mutta kaikki manuaali laatikoilla... ilmeisesti 4-portainen automaatti pitenee sen verran että kardaani menee aina uusiksi ja uuden laatikon kardaani tuskin käy granadan perään vaikka pituus sattuisi käymäänkin? Toisaalta eikös mk2 korin granadaa ole tehty jo 4-portaisella automaatilla... että kuinka paljon se eroaa voimansiirroltaan ym. mk1:stä ja toisaalta kuinka paljon mk2 eroaa ekoista scorpiosta jne.??
Pikahaulla ei löytynyt enää/juuri nyt yhtään taxfree 12v scorpiota... leimattuja suomi kilpisiäkin sai jo tosin 1000Eur pintaan... Täydellisestä autosta kun voisi innostuksen mukaan yrittää viritellä parempia jakkaroita ja sähköhilujakin vanhaan koppaan...