Sivu 1/1

Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 05 Maalis 2011 13:44
Kirjoittaja mondis
Eli tuommonen ajatus tuli mieleen että käviskö tommonen uudempi dohc tai zetec (kumpaa nimeä haluaa käyttää) 1,6 i cvh Sierran koneeksi? Nyt EI puhuta sitten vanhasta sierran 8-ventt. dohc:ista! Vai onko ihan mahdoton idea? Käykö se edes takavedon laatikkoon, siihen type9:iin? Ajattelin lähinnä 1,8 tai 2,0 zetec:iä.

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 05 Maalis 2011 14:12
Kirjoittaja Tekno
On kait se ihan mahdollista, mut näköjään mm. öljypohja on tuossakin rakenneltu itse:

http://kuvablogi.com/blog/26049/4/

ainaskin mt75 käy lootaksi: http://passionford.com/forum/general-ca ... ngine.html

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 05 Maalis 2011 15:36
Kirjoittaja mondis
Joo näköjään käy hyvin, mutta minkä kokoinen kone tossa on kyseessä, onkohan 2.0 vai 1.8, eihän 2-litrasissa vissiin oo tommosta imusarjaa, mut 1.8:ssa on. Ja miten tuo sierramies on sen sovittanu laatikkoon, ja mihin laatikkoon ja millä kytkimen osilla, mikä vauhtipyörä ja startti? Miten auto pelaa ja kulkee?

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 11 Maalis 2011 00:03
Kirjoittaja choesos
jos ton zetec koneen laitat niin ota se cvh sierran vauhti pyörä ja vaiha siihen zeteciin muistaakseni yhellä oli sellainen paketti myynis että sai taka potuks muutettua koneen

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 14 Maalis 2011 16:05
Kirjoittaja ohc205
Ja koneenkorvat 1,8cvh sierrasta, käy zetecin lohkoon. Yksi pultinreikä on tosin väärässä paikassa.

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 14 Maalis 2011 19:42
Kirjoittaja country sedan
Zetecin perään käy edelleen oharin T9 1.8 Zetecin vauhtipyörällä, 1.6 Mondeon kytkinlevyllä, Taunus/Sierra pikku laatikon painelaakerilla ja Dokin startilla. Ei tarvi säätää mitään.

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 15 Helmi 2016 19:19
Kirjoittaja duckworth
Ei jaksa tehdä uutta ketjua, niin lainataan vanhaa; 2.0 blacktop ja Sierran konetila/aprunko, onko mahdollista muokata öljypohjasta vaan tuota alempaa osaa (joka ihan peltiä) takavetoasennukseen sopivaksi? Kun yksi paikallinen rallimekaniikko sanoi että menisi jopa Escorttiin kääntämällä vaan alaosasta sen patin taakse, ja Sierrassahan tilaa pitäisi olla vieläkin enemmän? Myöskin netin syövereistä tulee ristiriitaista tietoa, toisaalla sanotaan että ei onnistu ja taas toisinaan että "joissain tapauksissa" onnistuisi?

Ja mitenkä tuon imusihdin laita? Sekin että kun sitä putkea hitsaiilaan, niin mitenkä ootte eliminoinu sen riskin ettei mene hilsettä yms. paskaa sitten imupuolelle ja sieltä sitten ajossa öljypumppuun?

Tiedän että valmiitakin ratkaisuja löytyy, mutta toivon mukaan joku sai kiinni ajatuksesta? :)

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 16 Helmi 2016 01:28
Kirjoittaja Tessu
Onkos noissa uudemmissa DOHC ja Zetek moottoreissa korvakkeiden paikkoja jos laittaa takavetoseen??
Ainakaan entisajan Escon CVH ei mene suoraan Sierraan kun siinä ei ole mitään korvakkeiden jenkojakaan,eli kaikki pitää tehdä alusta alkaen...
meinaan vaan kun mulla kans semmonen CVH Sierra on,siksi kysyn kun en tiedä...

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 16 Helmi 2016 21:50
Kirjoittaja duckworth
Tessu kirjoitti:Onkos noissa uudemmissa DOHC ja Zetek moottoreissa korvakkeiden paikkoja jos laittaa takavetoseen??
Ainakaan entisajan Escon CVH ei mene suoraan Sierraan kun siinä ei ole mitään korvakkeiden jenkojakaan,eli kaikki pitää tehdä alusta alkaen...
meinaan vaan kun mulla kans semmonen CVH Sierra on,siksi kysyn kun en tiedä...
Korvakkeet teen sitten itse ihan teräksestä, eli ei ne suoraan kai käy siis Sierraan..

Mutta, mutta:
duckworth kirjoitti:Ei jaksa tehdä uutta ketjua, niin lainataan vanhaa; 2.0 blacktop ja Sierran konetila/aprunko, onko mahdollista muokata öljypohjasta vaan tuota alempaa osaa (joka ihan peltiä) takavetoasennukseen sopivaksi? Kun yksi paikallinen rallimekaniikko sanoi että menisi jopa Escorttiin kääntämällä vaan alaosasta sen patin taakse, ja Sierrassahan tilaa pitäisi olla vieläkin enemmän? Myöskin netin syövereistä tulee ristiriitaista tietoa, toisaalla sanotaan että ei onnistu ja taas toisinaan että "joissain tapauksissa" onnistuisi?

Ja mitenkä tuon imusihdin laita? Sekin että kun sitä putkea hitsaiilaan, niin mitenkä ootte eliminoinu sen riskin ettei mene hilsettä yms. paskaa sitten imupuolelle ja sieltä sitten ajossa öljypumppuun?

Tiedän että valmiitakin ratkaisuja löytyy, mutta toivon mukaan joku sai kiinni ajatuksesta? :)
Kellaan näkemyksiä tästä tai kokemuksia? :D

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 17 Helmi 2016 15:47
Kirjoittaja Tessu
Juu juu korvakkeet toki voi tehdä MUTTA onko siellä moottorin lohkossa paikkoja/jenkoja niille korvakkeille vai joutuuko nekin sinne itte tekemään?
Vanhoissa Escon CVH,Valencia,HCS koneissa kun ei ole,ne kun tulee palkilla kiinni EI korvakkeilla...
Tuo kiinnostaa juurikin siksi koska mullakin Sierrassa CVH kone niin kaveri on sanonu että mistä mä meinaan sinne koneen tehdä jos tuo laukee? sanoin että empä tiedä.

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 17 Helmi 2016 23:38
Kirjoittaja Mara
Luitko näitä aiempia vastauksia?
ohc205 kirjoitti:Ja koneenkorvat 1,8cvh sierrasta, käy zetecin lohkoon. Yksi pultinreikä on tosin väärässä paikassa.
Eli kyllä siellä on reikiä kierteineen.

Re: Sierra cvh>dohc tai zetec

Lähetetty: 17 Helmi 2016 23:57
Kirjoittaja Tessu
Ok kiitos, että on sitten nykyaikasissa etuvetosten moottoreissa JO oikein korvakketkin laittaneet,itsellä kun ei uusia ole