Mondeo 2.0 115hv diesel

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mmph
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Helmi 2011 21:46

Mondeo 2.0 115hv diesel

Viesti Kirjoittaja mmph »

Auttakaas joku... alkaa usko loppua.

onko vastaavia kokemuksia.

vuosimalli on -02

ekavika:

auto on kylmänä "normaali" tehoinen, pihalta lähden ja ajan vajaa 2km niin tehot katoaa. odotan hetken käynnistän ja taas saa rystyset valkoisena puristaa ratista kun on menohaluja... jälleen tehot katoaa.
EI savuta, normaaali pakokaasu.
syö soppaa 9-10L/100km, ei ihan normaali.


tehdyt korjaukset/huollot/kokeet.
-vaihdoin turbon.
-koepainoin imupuolen ja ic:n. ei vuotoja.
-vaihdoin imusarjan ja tiivisteet.
-koitettu ilman egr:ää.
-koitettu ilman hukkaportin ohjausta.(läppä kiinni)
-testattu ilman ilmanputsaria.
-turbo puhaltaa ja "viheltää" niinku yleensä.

ja voitte arvata... mikään ei auttanut. rahaa kyllä meni.

tokavika:

välillä kuuluu ujellus, kuin radio ottaisi laturista häiriötä.

ei oloe yhtäjaksoista.

tehdyt korjaukset/huollot/kokeet.
-automaatti ilmastointi sammutettu kokonaan.
-radio sammutettu kokonaan.

ei auttanut.

joku kertoi että olis polttoaine putkista tuleva ääni.. paluupuolen putkesta.

kertokaa jos omapohjaisia kokemuksia.

voisi helpottaa vian etsintää...

en tiedä onko viat yhdestä ja samasta vaiko sopivasti 2 vikaa päällekkäin.

-mika
Kake
Viestit: 46
Liittynyt: 26 Tammi 2011 20:36
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeo 2.0 115hv diesel

Viesti Kirjoittaja Kake »

Jos kyseessä olisi volkkari niin sanoisin että koneen lämpötila-anturi.

En tiedä miten fordeissa tuo on toteutettu, mutta volkkarilla koneen lämpötila-anturissa on todellisuudessa 2-anturia samassa. Toinen, joka on mittariston lämpömittarille, jonka asteikko on enempi tai vähempi suurpiirteinen (tyyliin kylmä, vähempi kylmä, normaali, keittää), sekä toinen, ECU:lle lämpötilaa mittaava, jonka porrastus oli muistaakseni 0.5c välein.

Ongelma oli se, että tuo ecun mittari sekosi. Itsellänikin passatissa kun VAG-COM:illa moottorin lämpöjä katteli, niin lämmöt hyppi jatkuvasti -50c ja +110c välillä, vaikka ulkona oli tasanen +5c. ja kone 90c. Niissä ongelma on juurikin tuollaista, välillä tehoa tuntuu olevan niin perkeelsi, ja välillä taas ei mitään.


Toinen mikä tulee mieleen suuttimet. Vuotaako joku suutin, tai ei avaudu kunnolla ?
jazzopa
Viestit: 13
Liittynyt: 12 Kesä 2010 00:53

Re: Mondeo 2.0 115hv diesel

Viesti Kirjoittaja jazzopa »

Itsellä tulee ensimmäiseksi mieleen suuttimet. Haulla löytyy monenmoisia vikakuvauksia ja ratkaisuja.

Onko muuten ongelmat ilmenneet vasta nyt pakkaskelillä?

Itsellä kuuluu kans tuommoinen ihmeellinen kohina hetken aikaa kun pysähtyy esim. motarilta suoraan liikennevaloihin, muttei se ainakaan aiheuta huomattavaa tehohäviötä. Ja kuulemma kuuluu jostakin polttoaineen paluulinjastosta. En ole ottanut aiheelliseksi tutkia kun ei ole vaikuttanut vielä suoranaisesti mihinkään. Toisaalta yksi suutin pissii aavistuksen alleensa että voihan se ääni johtua myös siitäkin. Pitää ottaa tutkintaan tässä kunhan tarkenee ilman pilkkihaalaria.

Eihän sulla vaan vedä löpö ilmaa mukaansa?

Tai no majaileehan siellä pellin alla VP44/VP30, eli sitäkin voi iskeä hakuun ja jos diagnoosi napsahtaa tuohon pumppuun niin elä missään nimessä korjauta eläkä vaihda suomessa sitä.
mmph
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Helmi 2011 21:46

Re: Mondeo 2.0 115hv diesel

Viesti Kirjoittaja mmph »

vein auton ford korjaamoon.
maanantaina saan tietää et mikä sitä vaivaa... toivonmukaan.

käytin kokeeksi auton katsastuksessa tänään.

katsastusmies ei löytänyt yhtään mitään vikaa...
pakokaasut oli kuulemma hyvät.

vähän ihmetyttää.

kävin paikallisella diesel asentajan juttusilla. meinasi kans samaa mitä kake ehdotti.
löytyy kuulemma 2 lämpöanturia.
toinen tai molemmat voi sohlata.

samalla kun mietin sitä lämpöanturia niin mieleen tuli että flektit pyörii välillä molemmat. ???? 20 astetta pakkasta ja ei todellakaan kone ole ylikuuma.

joku tiesi sanoa että kun on ilmastointi(automaattiilmastointi) päällä niin ne flektit lähtee päällä. tuntuu aika hurjalta.

aikovat käydä ajamassa sillä testerin kans. sanovat että sieltä näkee turbon paineet ja suutin paineet...

on ne käteviä. mitenköhän se sit toimii käytänössä.

en oikein luota.
pnieminen74
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Maalis 2010 11:55

Re: Mondeo 2.0 115hv diesel

Viesti Kirjoittaja pnieminen74 »

jos tddi niin paluuventtiili jakajapumpussa, alipainesäädin/letku voi vuotaa, siirtopumppu tankissa menossa just kohta. tossa nyt 3 tarkistuskohtaa, tdci:n en ota kantaa...
mmph
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Helmi 2011 21:46

Re: Mondeo 2.0 115hv diesel

Viesti Kirjoittaja mmph »

votteko kuvitella.

se tehonpuute johtui avonaisesta virtapiiristä.
turbon hukaportin ohjaonlaitteelle oli avonainen virtapiiri.

johto irti.

prkl...


vinku vika ei ole vielä selvinnyt.

-mika
TEPPO
Viestit: 114
Liittynyt: 10 Elo 2006 14:33
Paikkakunta: Ylikiiminki

Re: Mondeo 2.0 115hv diesel

Viesti Kirjoittaja TEPPO »

Missä tarkalleenottaen tämä irronnut johto oli? Onko autosi tddi vai tdci? Se vikinä vois tulla polttoaineen paluuputken takaiskuventtiilistä joka on siinä suodattimen päällä letkuliittimessä.
Vastaa Viestiin