Sivu 1/1
etu-eskosta taka-tuuppari!
Lähetetty: 11 Marras 2005 19:27
Kirjoittaja mr_turbo
Eli ihan mielenkiinnosta vaan aattelin kysellä ett, onko kukaan toteuttanu tommosta juttua eli joku 80-luvun etuveto esko ja siihen tumpataan sierran veto systeemit + motti. uutta projekstia vaan tässä vähän funtsinu. Leimattuu varmaankaan ei tommosta laitosta saa?
Lähetetty: 11 Marras 2005 19:48
Kirjoittaja ft79
kyllä olen kuullu että on
suomessa kilvissä yks:kpl..
tosin rekkarin mukaan auto on välikoppa...
olisko ollu tällä foorumilla vai sitte tuolla turbo sierra foorumilla..

Lähetetty: 11 Marras 2005 20:26
Kirjoittaja kekkonen
Niin ja joskus kauan sitten oli lehdessä myynnissä cossu tekniikkainen, ja liikenne käytössä.Oli vissiin ainut Suomessa.
Lähetetty: 11 Marras 2005 20:39
Kirjoittaja ft79
sillon kun lueskelin niin muistaisin maininnan,
että noita olis rakennettu kaksi kappaletta...
toinen vähä hurjempi(vanhempi) ja sitte
tämä mk3"look"..

Lähetetty: 11 Marras 2005 20:59
Kirjoittaja VesQ
Sprintin SS luokkaanhan noita on jokusia rakenneltu. Kilpiin niitä ei kyllä saa. Muistelisin vielä että joku oli nelikonkin rakentanut mk3 eskosta, tosin ulkomailla ja taisi olla tiekäytössä siellä
Re: etu-eskosta taka-tuuppari!
Lähetetty: 11 Marras 2005 21:27
Kirjoittaja Krisse
mr_turbo kirjoitti:joku 80-luvun etuveto esko ja siihen tumpataan sierran veto systeemit + motti.?
Jos joku oikeasti alkaa jotain noin radikaaliakin muutosta tekemään, kannattaa pitää mielessä että joltain muulta automerkiltä saattaisi löytyä helpommin sopivia palikoitakin. Ei mulla mitään konkreettista esimerkkiä ja/tai vihjettä ole, mutta kun esim tuollainen muutoskin vaatii jokatapauksessa aivan helvetisti ideointia ja patentoimista, kannattanee pitää mielessä että ei se sama merkki ole kuitenkaan ainoa vaihtoehto.
Lähetetty: 11 Marras 2005 21:30
Kirjoittaja overboost
Vetotavan muutos:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=77981
AKE:lta pitää anoa erikoislupaa. Yksi uudempikin etuveto-takavetomuutos on tehty(Ei nyt 100% varmaa). MK5 tai MK6 Escort.
Lähetetty: 11 Marras 2005 23:08
Kirjoittaja Tinde
Yksi etuveto - neliveto muutos on ainakin tehty, en kyllä nyt muista onko mk5 vai mk6. Mutta on muuten turbo-diesel ja automaatti 4x4. Rähee peli.
ps samalla miehellä on se 4x4 v8 mk1 Esco.
Lähetetty: 11 Marras 2005 23:10
Kirjoittaja ft79
niin... kyllä varmaan kannattaa unohtaa
katukäyttöön tollasten rakentelu ihan tyystin...
ja ettiä joku valmiiks takavetonen aihio....
todella tyhmää... tosin jos vaan aikaa ja rahaa rittää niin mikäs siinä...
tosin ajasta suurin osa menee paperi sotaan....
niin tai tuskin enää tollasia saa edes tehtyä...

Lähetetty: 11 Marras 2005 23:13
Kirjoittaja Tinde
ft79 kirjoitti:niin... kyllä varmaan kannattaa unohtaa
katukäyttöön tollasten rakentelu ihan tyystin...
ja ettiä joku valmiiks takavetonen aihio....
todella tyhmää... tosin jos vaan aikaa ja rahaa rittää niin mikäs siinä...
tosin ajasta suurin osa menee paperi sotaan....
niin tai tuskin enää tollasia saa edes tehtyä...

Häh? Eikös autonrakentelun suola ole tehdä mitä muilla ei ole?
Kyllä sieltä AKE:sta niitä lupia heltiää kun on hyviä perusteluita ja järki päässä.
Lähetetty: 11 Marras 2005 23:15
Kirjoittaja VesQ
Joutuu kyllä niin paljon koria ja osia muuttamaan että en usko että menee millään läpi (paitsi tietysti tuttu juoppo katsuri ja peräkontissa kossupullo jossa kuminauhalla 200e seteli ympärillä... "krhm etkös meinaa vararengasta sieltä peräkontista tarkistaa winkwink"

)
Mutta pellolle/jäälle/sprintin SSään tai muuten vaan omaksi iloksi niin mikäs siinä, hommaahan tosin riittää enemmän kuin tarpeeksi mutta mutta... lievä hulluus on ihan normaalia ainakin tosi foordistilla
Lähetetty: 11 Marras 2005 23:17
Kirjoittaja ft79
VesQ kirjoitti:Joutuu kyllä niin paljon koria ja osia muuttamaan että en usko että menee millään läpi (paitsi tietysti tuttu juoppo katsuri ja peräkontissa kossupullo jossa kuminauhalla 200e seteli ympärillä... "krhm etkös meinaa vararengasta sieltä peräkontista tarkistaa winkwink"

)
Mutta pellolle/jäälle/sprintin SSään tai muuten vaan omaksi iloksi niin mikäs siinä, hommaahan tosin riittää enemmän kuin tarpeeksi mutta mutta... lievä hulluus on ihan normaalia ainakin tosi foordistilla
niin... kyllähän tässä kerran rälläköin sierran kardaani tunnelia talteen..

Lähetetty: 11 Marras 2005 23:19
Kirjoittaja VesQ
Juu mutta sen voi laskea ns normaalitoiminnaksi. Sehän on hyvä vaihtaa vaikka mk1/2 ekkeriin niin saa laatikollekkin vähän tilaa

Lähetetty: 11 Marras 2005 23:20
Kirjoittaja ft79
VesQ kirjoitti:Juu mutta sen voi laskea ns normaalitoiminnaksi. Sehän on hyvä vaihtaa vaikka mk1/2 ekkeriin niin saa laatikollekkin vähän tilaa

sitäpä sitä...niinhän meinasin, mutta nyt on taunuksia 3kpl pihassa..

Lähetetty: 12 Marras 2005 04:33
Kirjoittaja Looney
En tiedä onko säännöt muuttuneet sen ihmeellisemmin mutta mä tiedän varmasti tuollaisen 80 luvun takapotkun. Prosentit oli hyvin lähellä 50% mutta alle kumminkin.... erikoinen vekotin kieltämättä.
juttu jatkuu....
Lähetetty: 12 Marras 2005 08:37
Kirjoittaja mr_turbo
Mulla vaan oli täss se idea ett ekkerin koppa ois kevyt +800kg ja tietysti sierran linkku perällä jotta pitoa paremmin kuin jäykällä volvon taakilla. Tielle toinen vaihtoehto ois olla kaks samanväristä eskoo joista toinen potkiutuis takaa ja kilven vaihdolla vois valita vetotavan. Itekkin muistelin ett noita ois sprintti vehkeinä rakennettu. :twisted:
Re: juttu jatkuu....
Lähetetty: 12 Marras 2005 12:26
Kirjoittaja ft79
mr_turbo kirjoitti:Mulla vaan oli täss se idea ett ekkerin koppa ois kevyt +800kg ja tietysti sierran linkku perällä jotta pitoa paremmin kuin jäykällä volvon taakilla. Tielle toinen vaihtoehto ois olla kaks samanväristä eskoo joista toinen potkiutuis takaa ja kilven vaihdolla vois valita vetotavan. Itekkin muistelin ett noita ois sprintti vehkeinä rakennettu.

ihan hyvä idea, kunhan ei aja pöpelikköön...
voi olla poliisisedällä reikä päässä, kun joutuu raapimaan päätänsä...
" hetkinen, tuolla on kardaani ja takaakseli..."
Lähetetty: 12 Marras 2005 16:09
Kirjoittaja Regu
Ainakin orimattilasta löytyy mk3 tai mk4 esko takatuupparina cosan tekniikalla, mutta trailerilla kulkee yleisillä teillä.
Lähetetty: 12 Marras 2005 16:53
Kirjoittaja lateksi
mää rakensin yhestä fiestasta takevedon, oli aika vekkuli vehe ajaa, 1.3 dx:n tekniikalla...jäälle oli ihan omiaan.