Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Joo elikkä tämmönen ongelma tullu tässä talven mittaan että auto sammuilee välillä yhtäkkii aina lämpimällä koneella, ja ei sen jälkeen lähde hetkeen käyntiin! odottelee n.15min nii jopas lähtee kun palmun alta. Ja ongelmaa ei välillä ole jos itse sammuttaa auton ja starttaa. (lämpimänä tämäkin). Aluksi luulin vian olevan koneen lämpöanturissa, muttei sekään oikein auttanut, todella omituinen vika. Jos jollain henkilöllä ollut samanlaista vikaa / tietää missä vika voisi piileä niin kaikista ehdotuksista olisin _Todella kiitollinen_ . auto siis tarkemmin Orion -91 1.6 CVH EFi. jos tarvitsette tarkempia tietoja niin täältä tulee sitämukaa. todella iso kiitos jo valmiiksi kaikille auttajille ja ehdotuksen antaneille.
Outo kapistus koko cvh:n ruiskusysteemi, mutta ite vaihtaisin kampiakselinasentotunnistimen. Se voi oireilla kuumana enemmän kuin kylmänä. Löytyy startin yläpuolelta viisaamassa vauhtipyörää päin.
Kiitoksia ehdotuksesta mutta vaikea uskoa vian olevan siellä. vaihdoin anturin noin 2kk sitten kun kierrokset valehteli mittarissa aivan älyttömiä. nooh silloin selvisi että anturi oli poikki. mutta vika elää vielläkin autossa. autoon vaihdettu myös sytytysmoduli sekä puola/jakaja. ELI lämpimänä kierrosmittari alkaa valehtelemaan (noin 500-1500 kierrosta enemmän kuin kierroksia on). voisiko tämä liittyä jotenkin tuohon käynnistämiseen?
Oletko tarkistanut hukkuuko vian ollessa päällä, pelkästään kipinä vai loppuuko bensan saantikin? Kipinäpuolta itse kyllä veikkaisin mutta sinnehän oli jo kasa tavaraa vaihdettu niin saattaaisi arpa kallistua viallisen sulakerasian puoleen.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
bensaa saa ainakin, sen verran tuoksuu kun koittaa käynnistää, sytytyspuoli on aika tarkasti uusittu etten uskoisi sielläkään vikaa olevan. käynti on aika epätasaista ennen sammumista, ilmavuoto?
Jaahas, entäskun nyt vähän leudommilla keleillä lähtee käyntiin lämpimänäkin. käynti pikkasen epätasasta mutta pysyy käynnissä ja lähtee helposti. Missä lie vika sitten pakkasilla?
Joo ei tästä tule kyllä nyt yhtään mitään. nyt sammuu jo suoraan ajosta kone lämpimänä. sitten ku odottelee parikymmentä minuuttia niin lähtee käyntiin ja kun antaa kaasua yli 1500rpm niin sammuu suoraan. joutuu oottaa pari tuntii jos meinaa autolla päästä eteenpäin ennenkuin kone on normaalilämmöissä. onko kellään mitään tietoa?! alkaa aikamoinen painajainen olemaan,
Käy ja kulkee siis ihan normaalisti silloin kun suostuu vaan käynnistymään ja ainoa vika on auton sammuilu ja kierroslukumittarin temppuilut? Vahvasti haiskahtaa vialliselta kampiakselinasentotunnistimelta tai puolalta. Ok ne on vaihdettu... siispä saattaisi olla vika jommalle kummalle menevissä johdoissa tai sitten sitten siinä sulakerasiassa. Ja sen asentotunnistimen johdonhan pitää olla suojattua jottei ole niin altis häiriöille.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
eli lämpimänä auto sammuilee kesken kaiken kun antaa kaasua, ja ei lähde sitten käyntiin. heti kun viileämpi kone niin lähtee kun palmun alta mutta kun kone lämpiää niin ei anna painella kaasua. tyhjäkäyntikin epätasaista. äsken vaihdoin tulpatkin joutessani kun pahannäköset alko vanhat olemaan. bensansuodatin vaihdettu 2kk sitten. että ei luulis siinäkään olevan. ja koneen alipaineletkut niin uuden näköisiä että ei varmaan vuottakaan ole kun ne on uusittu. en vain enää keksi että mikä siellä bensansyötössä voisi lämpimänä temppuilla. voisin kyllä ottaa sen asentoanturin irti, puhdistaa ja suojata ettei sekään vetäisi häiriötä. mutta miten sulakerasiaan vaikuttaisi tuo koneen lämpötila?
Eikös tämä Cvh:n Efi-ruisku ole sellainen ettei siinä ole ilmamassan mittausta ollenkaan vaan tuo polttoaineensyöttö on pääasiassa Map-anturin ja lämpöanturien varassa?
Huomaako käynnissä eroa jos tuon Map-anturin liittimen irroittaa?
vanhojen tulppien kärjet oli mustat ja muuten aikalailla valkoiset. pitääpä kokeilla map-anturin irroitusta huomenna. koneen lämpöanturi on jo vaihdettu.
jooh no nyt vähän kokeilin irrotella sulakeboxia mutten kokonaan saanut irti kun en kehdannut repiä, edessä oli jonkilainen kiinnitys muttei tullut sieltä pelkästään sillä. crctä pistin piuhojen liitoskohtiin, releisiin ja sulakkeisiin. vaikea etsiä vikaa kun map-anturikaan ei lämpene yhtään koneen lämmetessä. TOSIN lämpiääkö sulakeboxikaan? siis kun siellä tarpeeksi pitkään kulkee virta niin lämpiääkö se kuinka paljon?
NONI. päivitystä tännekki. eli vika todennäköisesti paikannettu. elikkä bensatankki ei saa korvausilmaa. eli korvausilmaputki vissiin on tukossa. ajelin tuossa rätti tankin korkin paikalla pitemmän aikaa niin toimi aivan todella hyvin, vetojakin löytyy ihan uudella tavalla. kylläpä tuli ostettua uutta osaa paljon tuon vian takia mutta pääasia että löyty. ja ainahan uudet osat ovat plussaa. iso kiitos kaikille vastaajille ja ehdotuksia antaneille.