Scorpio, imusarjan vaihtoa
Scorpio, imusarjan vaihtoa
2,3i scorpiosta -96 meni muovinen imusarja vesipuolelta rikki. Sain hommattua "uuden" imusarjan, mutta entinen vielä hieman ahdistaa kolossaan, eikä suostu kääntymään pois.
Pitääkö kaksi alakiinnikkeiden pinnapulttia poistaa (mutterit noista on jo poistettu)?
Voiko suuttimet vaihtaa ihan heittämällä, eli onko tuossa ajonestoon liittyviä koodauksia? Entisetkin suuttimet ovat kunnossa, mutta imusarjan mukana tuli hieman uudemmat.
Voiko EGR:n ihan vain tulpata imusarjan päästä alumiinilätkällä, tuottaako tulppaus vikakoodeja? Kannattaako myös pakosarjan päähän laittaa lätkä?
Pitääkö kaksi alakiinnikkeiden pinnapulttia poistaa (mutterit noista on jo poistettu)?
Voiko suuttimet vaihtaa ihan heittämällä, eli onko tuossa ajonestoon liittyviä koodauksia? Entisetkin suuttimet ovat kunnossa, mutta imusarjan mukana tuli hieman uudemmat.
Voiko EGR:n ihan vain tulpata imusarjan päästä alumiinilätkällä, tuottaako tulppaus vikakoodeja? Kannattaako myös pakosarjan päähän laittaa lätkä?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Scorpio, imusarjan vaihtoa
Suuttimet voit vaihtaa ja EGR:n tulpata. EGR:n pakosarjan puoleiseen päähän sopi muistaakseni vanha kymmenpenninen tulpaksi.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Scorpio, imusarjan vaihtoa
Kiitos!
Imusarja vaihdettu. Imusarja mahtui tulemaan juuri ja juuri pinnapulttien ohi, laturin poistamalla olisi tullut helpommin. Tarvitseeko jäähdytysjärjestelmää ilmata? Jos pitää niin kuinka?
Imusarja vaihdettu. Imusarja mahtui tulemaan juuri ja juuri pinnapulttien ohi, laturin poistamalla olisi tullut helpommin. Tarvitseeko jäähdytysjärjestelmää ilmata? Jos pitää niin kuinka?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Scorpio, imusarjan vaihtoa
Kyllähän sitä hyvä vähän ilmailla on, paisarin korkki auki, puristelee letkuja että isommat kuplat tulee pois, sitten auto käymään ja ajaa sen jotenkin kallelleen siten että paisari on korkeammalla, käyttää lämpöiseksi ja puristelee letkuja samalla, korkki auki.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Scorpio, imusarjan vaihtoa
ilmautuu kyllä ihan hyvin kun vaan antanu käydä paisarin korkki auki, tarkkailee vaan nesteen pintaa ja lisäilee sopivasti että pysyy min-max välissä.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Scorpio, imusarjan vaihtoa
Juu, kyllähän tuo hieman ilmailua kaipaisi, tarvitsisi vähän lämpimämpää ilmaa kapiiniin...
Sopivasti sanoi konepellin avaussysteemi sopimuksensa irti, pitää saada pelti ensin auki, ennenkuin voi ilmailuja jatkaa...
Sopivasti sanoi konepellin avaussysteemi sopimuksensa irti, pitää saada pelti ensin auki, ennenkuin voi ilmailuja jatkaa...
Re: Scorpio, imusarjan vaihtoa
siin öbaut keskel lukkopeltii tais olla alapuolella kolo, mihin ku työntää leveen meisselin ja siirtää sivulle, niin pelti pompsahtaa ylös .. en nyt kyllä ihan varmaksi sano. vaikeassa paikassa kuitenkin, kun käsi pitää saada alapuolelta syylärin ohi sinne.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Scorpio, imusarjan vaihtoa
Scorpio on ollut hieman vaiheessa, kun ei ole ehtinyt harrastamaan. Varashälytin on ilmeisesti imenyt auton seisoessa pihassa virrat akusta, joten pellin aukaisu on tehtävä mikäli ajamaan mielii. No tänään kuitenkin yritin saada peltiä auki, huonolla menestyksellä tosin. Pitääkö ruuvimeisseli työntää alakautta puskurin ja syylärin välistä vai vielä ahtaammasta paikasta koneen ja syylärin välistä?
Re: Scorpio, imusarjan vaihtoa
Elikkäs tossahan on useampi "päälekkäin" noita jäähdytysrivastoja ,(tai ainaskin mulla o) ja kun on tuo mikä näkyy lähinnä katsojalle, niin aivan sen takaa työnnetään joku tukeva pitkä keppi, vaikka kierretankoa tjsp alakautta ylös. ja väännetään vänkärin suuntaan, jolloin pitäs aueta.
tässä kuvaa:
http://img96.imageshack.us/img96/3540/dsc05703di.jpg
jos tuo meisseli olisi pidempi, niin se ylettäisi maahan asti. kuvassa olevaa meisseliä kun vetää oikealle, niin sillon konepelti aukeaa. Alakautta vääntäessä pitää kammeta vänkärin suuntaan, jollon homma onnistuu.
Alakautta kun katselee taskulampun kanssa niin pitäisi löytyä kohta mihin tökätä. Tuo on tasan keskellä syyläriä, joten sekin helpottaa hieman löytämistä.
tässä kuvaa:
http://img96.imageshack.us/img96/3540/dsc05703di.jpg
jos tuo meisseli olisi pidempi, niin se ylettäisi maahan asti. kuvassa olevaa meisseliä kun vetää oikealle, niin sillon konepelti aukeaa. Alakautta vääntäessä pitää kammeta vänkärin suuntaan, jollon homma onnistuu.
Alakautta kun katselee taskulampun kanssa niin pitäisi löytyä kohta mihin tökätä. Tuo on tasan keskellä syyläriä, joten sekin helpottaa hieman löytämistä.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Scorpio, imusarjan vaihtoa
Paljon kiitoksia!!! Reikä löytyi, sitä ennen tosin joutui irroittamaan ilmastoinnin kennon alakautta. Tässä autossa reikä oli sijoitettu v-maisesti juuri kennon yläpuolelle. Jälkiviisaana voisi todeta, että kierretanko olisi kannattanut teroittaa, tylsänä se ei tarttunut tuohon lukitukseen kiinni. Onneksi löytyi kohtuullisen pitkä meisseli, jolla sai hieman sivuun siirretyn kennon välistä loksautettua pellin auki. Vaijerista oli pettänyt muovinen prikka, pitää korvata se metallisella.
Re: Scorpio, imusarjan vaihtoa
Tuli huuhdeltua jäähdytysjärjestelmää, vanhan imusarjan vuotoa oli ilmeisesti yritetty tukkia jäähdytinsementillä. Muutama päivä ajoa ja ilmausta, niin alkoi koppiinkin tulemaan lämpöä.