Ford Galaxy antoi kesken hurjan kiihdytyksen moottorin vikailmoituksen ja tiputti tehot naurettavaksi. Virrat pois ja auto takaisin käyntiin niin kaikke hetken ok kunnes sama vikailmoitus tuli uudestaan. Ulkolämpötila noin -16C ja moottori inhottavan kylmä tuollaiselle kiihdyttelylle...
OBD -lukijalla sain kahdella ei softalla tuollaista esiin:
MIL code
P0101
P0F
P010F
Mistähän on kyse ja kaipaako auto taas kerran jotain 1000 euron huoltoa?
Auton neuvolamitat: Ford 5D GALAXY MPV 2.0 TDCI-WA6/285, Moot.til: 1990 cm3, Teho: 103.0kW, Käyttöönotto: 13.12.2006
Mikä vika: MIL P010F?
Re: Mikä vika: MIL P010F?
Itse itselleni vastaten taitaa olla kyseessä:
Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance Problem
ja tuolla paljon lisää tietoa:
http://www.obd-codes.com/p0101
En vaan ymmärrä tuosta edes puolia, mutta ensimmäinen hoitotoimenpide olisi nollata ja katsoa jos tulee takaisin. Toisena voisi varmaan kokeilla sulattaa auto jossain lämpimässä tallissa...
Kaikki hyvät vinkit vaivasta ja sen syystä ovat toki edelleen tervetulleita.
Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance Problem
ja tuolla paljon lisää tietoa:
http://www.obd-codes.com/p0101
En vaan ymmärrä tuosta edes puolia, mutta ensimmäinen hoitotoimenpide olisi nollata ja katsoa jos tulee takaisin. Toisena voisi varmaan kokeilla sulattaa auto jossain lämpimässä tallissa...
Kaikki hyvät vinkit vaivasta ja sen syystä ovat toki edelleen tervetulleita.

Re: Mikä vika: MIL P010F?
Vika ei näköjään uusiudu ja koodin sai nollattua ainakin mittaristolta.
Taisi olla taas liian tekniset laitteet ja kova pakkanen aikas huono yhdistelmä.
Taisi olla taas liian tekniset laitteet ja kova pakkanen aikas huono yhdistelmä.
