Sivu 1/1
Lohkon betonointi
Lähetetty: 10 Marras 2005 17:42
Kirjoittaja eyezer
Normaalia tyhmempänä

ihmisenä haluaisin tietää mitä se tarkoittaa, mitä se hyödyttää ja kuinka se tehdään?
Lähetetty: 10 Marras 2005 18:01
Kirjoittaja Sultzi
Lohkon vesikanaviin valetaan kerros betonia pohjalle, en tosin tiedä tarkalleen minkä takia?
Lähetetty: 10 Marras 2005 18:10
Kirjoittaja janzamar
Lähetetty: 10 Marras 2005 18:47
Kirjoittaja Jaakko85
Sultzi kirjoitti:Lohkon vesikanaviin valetaan kerros betonia pohjalle, en tosin tiedä tarkalleen minkä takia?
Sen takia että lohkon mekaaninen kestävyys paranisi, siis kun tehdään 'huimia' virityksiä.
parempi sanoa että lohkon vesitilaan kuin kanaviin
Siis sille betonilla vahvistetaan lohkoa/sylintereitä että se pysyy kasassa kun sinne ahdetaan 2.5bar painetta ja kierrätetään 10.000rpm
eipä noita tarvi ihan miedoissa virityksissä betonoida, näin olen ymmärtänyt. eli jos tehot asettuu alle 500hepan (esim 205 lohkolla) niin tuskin tarvii betonia lohkoon. (on niitä lohkoja kyllä saatu halkeilemaan vakiotehoillakin

)
Lähetetty: 10 Marras 2005 18:49
Kirjoittaja eyezer
Ei vieläkään oikein tajua...

. Kertokaa vinkkejä kyseisestä hommasta jos olette tehneet valutöitä ohc:n lohkolle.
Lähetetty: 10 Marras 2005 19:16
Kirjoittaja TuningUkkeli
Pojalla hurjat suunnitelmat??? Onko perää et vesi kiertää myös paremmin??
Lähetetty: 10 Marras 2005 19:32
Kirjoittaja Sultzi
Ja betonihan on siitä hyvä aine, että sama lämpötilakerroin kuin lohkolla, joten ei tule lämpökynnystä betonin ja lohkon väliin.
Lähetetty: 10 Marras 2005 22:47
Kirjoittaja Niksa80
Turhaa hössötystä näihi +100hp rieskoihin ja sun muihin räpellyksiin.
Se on tosiaan oikei se että sitte ku rupee hälvenee +500hp niin sitten kannattaa harkita mutta ei välttämätön vielä silloinkaan.
Sori nyt vaan ku menee ooppelin puolelle mutta kaverilla on Opel Kadett coupe jossa on takapyörissä +600hp ja eipä ole vieläkään ollu mitää ongelmia vaikka ei ole edes harkinnutkaan betonointiin.
Mutta autokin on vaan kiihdytys käytössä mutta kyllä se sillä joskus kaupassa käy n.2km matkaa yhteen suuntaan ja matka ei kestä tosiaan kauaa. 8)
Lähetetty: 11 Marras 2005 12:17
Kirjoittaja siipicossu
Eri merkkien välillä on eroja paljonko ne kestää.
Ei se vedenkieroa paremmaksi tee, huonnomaksi voi tehdä jos liikaa laittaa betonia lohkoon.
Lähetetty: 11 Marras 2005 19:16
Kirjoittaja p3
ei taida sopia enään katukäyttöön jos valetaan lohkon lujuuteen vaikuttava kerros. eikös se olekin kiihdytyspelien juttuja.
Lähetetty: 11 Marras 2005 19:52
Kirjoittaja ft79
p3 kirjoitti:ei taida sopia enään katukäyttöön jos valetaan lohkon lujuuteen vaikuttava kerros. eikös se olekin kiihdytyspelien juttuja.
niinpä...

Lähetetty: 11 Marras 2005 20:38
Kirjoittaja NiceMan
Voi käyttää kadullakin, eihän sitä lohkoa täyteen valeta...
Lähetetty: 11 Marras 2005 20:41
Kirjoittaja ft79
niin... mutta menee aika räpellykseks...

Lähetetty: 12 Marras 2005 11:06
Kirjoittaja NiceMan
Niiin... tehoja jos haluaa niin tuo on yksi lisä millä sen saa kestämään...
Lähetetty: 17 Marras 2005 00:03
Kirjoittaja cortina69
Niin oisko joku oikeesti tehny kyseisen homman ohc:lle ja kertois miten se tapahtuu? Ei se kestävyys tehon määrästä riipu vaan siitä kuinka suureks porataan, esim. ohc 94seks. Väittävät ettei sit kestä muut ku 200 cossun lohko, mutta joku on käyttänyt betonilla vahvistettua 205sta.
Lähetetty: 17 Marras 2005 13:09
Kirjoittaja Aksu
Kuukausi sitten halkaisin 205 lohkon std koosta 1,5 bar paineilla.Piti vaan käydä hieman kellottamassa ennen talvi kautta.
Lohko vaakatasoon ja betonia vesipumpun alarajaan asti,yksin kertaisesti selitettynä.
Toisaalta nyt pelaa paremmin uudella ylikoko porauksella huomattavasti pienemmillä paineilla."Samat" sisäkalut paitsi männä pää eri muotoinen(väitti peremmaksi

)
Lähetetty: 17 Marras 2005 20:36
Kirjoittaja tane
ei muutaku raksa työ maille lohkon kans jämille

no ei vaan ei se ihan normi kuraa ole.