Ongelma on seuraavanlainen: Vaihdoin jumittavan vakiokaasuttimen (Pierburg) tilalle Weberin DFTH 30-34 kaasuttimen. Ajossa auto toimii hienosti, tehoa ja etenkin alaväääntöä on hieman enemmän, mutta tyhjäkäynti ontuu pahasti. Kylmällä koneella käy tasaisesti kun ryyppy on päällä, mutta kunhan moottori lämpenee ja ryyppy lähtee pois päältä, ongelmat alkavat. Eli tyhjäkäynti siis heittelee noin 500rpm. Aluksi käy noin 1200rpm, sitten laskee niin alas että lähes sammuu, taas nousee 1200rpm tienoille ja heti perään meinaa sammua...
Mistäpäin metsästämään vikaa? Ryyppy?
Sierran epätasainen tyhjäkäynti (1.8 OHC)
Re: Sierran epätasainen tyhjäkäynti (1.8 OHC)
Onkos siinä kiinni/tukittu kaasarista se alipaineletku, joka menee kaasarin tyngästä ilmanputsariin ohjaamaan imuilman esilämmitystä vai mites siellä se menee. En nyt keksi muuta ku ottaa ilman putsari veke edestä/tukkia letku ja seurata mitä siellä kaasarissa tapahtuu kun tyhjäkäynnin kiekat heittelee. Mä oon kääntäny sitä ryyppykuppia talvella niin, että automaattiryyppy on aina vähän päällä = rikkaalla ja käännän taas leimalle mennessä takaisin =laihalle. Tossa manuaali http://sergey.weblab.ru/crap/faq.ford77 ... 03-04a.pdf
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon