Sivu 1/1

Taunukseen???

Lähetetty: 09 Marras 2005 18:59
Kirjoittaja pekkis
Kaipais tietoo miten sais vm.80 tanariin lisää potkuu halvalla??? auto on jääajo käytössä. et käykä 1.6 taunukseen 2.0l sierran kans?? ja millanen nokka ja kaasari pitäs siihen laittaa ja tuoks ne millä tavalla tehoo? ja onko pakosarjalla paljookaan merkitystä tossa? tietoo on itelläni aika vähän mutta lisää hommataan :D

Re: Taunukseen???

Lähetetty: 09 Marras 2005 19:11
Kirjoittaja Jaakko85
pekkis kirjoitti:Kaipais tietoo miten sais vm.80 tanariin lisää potkuu halvalla??? auto on jääajo käytössä. et käykä 1.6 taunukseen 2.0l sierran kans?? ja millanen nokka ja kaasari pitäs siihen laittaa ja tuoks ne millä tavalla tehoo? ja onko pakosarjalla paljookaan merkitystä tossa? tietoo on itelläni aika vähän mutta lisää hommataan :D
Hieman epäselvä teksti, mutta jos meinasit laittaa 1600lohkon päälle 2000cc:n kannen niin ei se ainakaan tehoa tuo, pakosarja+putki ja kaasarit+kaikki muu tietysti vaikuttaa moottorin toimintaan ja tehoon.

hommaa stockkaturbon hilut siihen niin saat halvalla yli sataheppaa siitä :wink:

p.s. ohc:n virittämisestä saattaa löytyä aiempiakin keskusteluja aika paljon, joten kannattanee käyttää hakua.

Lähetetty: 09 Marras 2005 19:15
Kirjoittaja Bootsi
Kaks litranen OHC keulille sillä 1.6:sen kannella+peltisatsi+parempi nokka-akseli= hyvää kyytiä jäälle. :wink:

Lähetetty: 09 Marras 2005 19:32
Kirjoittaja janzamar
isompi kaasari,2-litrasen nokka ja peltisarja suoralla putkella päähän asti,jos kerran jäälle vaan mennään.
tai sitten vaan peltisarja ylösalaisin ja antaa ampua kaasut viistosti taivaalle.

Lähetetty: 09 Marras 2005 20:08
Kirjoittaja VesQ
janzamar kirjoitti:isompi kaasari,2-litrasen nokka ja peltisarja suoralla putkella päähän asti,jos kerran jäälle vaan mennään.
tai sitten vaan peltisarja ylösalaisin ja antaa ampua kaasut viistosti taivaalle.
Ja peltorit/bilsomit päähän, ei sitä mekkalaa kuuntele erkkikään edes pelto/jääautossa :shock: :D

Lähetetty: 09 Marras 2005 21:16
Kirjoittaja janzamar
eihän sitä siinä vauhdin hurmassa edes huomaa :lol:
ja tietysti kaikki ylimääräinen roina pois autosta..takapenkki,oviverhoilut ja liiat luukut ja ovet pellonreunaan tai varaosiksi myyntiin että saa bensarahaa ajella :)

Lähetetty: 09 Marras 2005 22:02
Kirjoittaja pekkis
eli teistä ei kannattas laittaa kakslitrasen kantta?? ja millanen nokka siihen 1.6 kanteen kannattas laittaa??

Lähetetty: 09 Marras 2005 22:04
Kirjoittaja Jaakko85
pekkis kirjoitti:eli teistä ei kannattas laittaa kakslitrasen kantta?? ja millanen nokka siihen 1.6 kanteen kannattas laittaa??
No kaksilitraisen nokka siihen.

Lähetetty: 09 Marras 2005 22:10
Kirjoittaja pekkis
jeps!! onkos tuo 2.0l kaasari sit sopiva siihen?? ja onks taunuksessa ja sierrassa samanlaiset kaasarit?? ja tartteeks imusarjaa vaihtaa??

Lähetetty: 09 Marras 2005 22:14
Kirjoittaja VesQ
Samalla pulttien jaolla taitaa olla kaikki fordin 2-kurkkuset.

Kannattaa laittaa joku weberin dgv(tai dgav, dgr) 32/36 tai vastaava
Juuttuvakurkkuinen ja se sierran boksiohjattu on aika kädestä

Lähetetty: 09 Marras 2005 22:16
Kirjoittaja janzamar
no kaksi kurkkunen tarvii oman imusarjansa,ja yksikurkkusella oma.
sitten kaasarivalikoimasta niin ei oo väliä kunhan imusarja osuu yksiin.
tai tarpeeksi isoksi kun menee niin voi niitä ongelmia tulla,mutta itellä on ollu 2.8 kutosen kaasari 2-litran kutosessa ja ihan se siinäkin toimi.
eikä silläkään ole väliä onko kutosen vai oharin kaasari,saa sovitettua kyllä korotuspaloilla.

Lähetetty: 09 Marras 2005 22:23
Kirjoittaja VesQ
Ainiijuu ku niitä 1.6 on ykskurkkusillaki :idea:

Lähetetty: 10 Marras 2005 19:14
Kirjoittaja voicecoil
VesQ kirjoitti:Samalla pulttien jaolla taitaa olla kaikki fordin 2-kurkkuset.

Kannattaa laittaa joku weberin dgv(tai dgav, dgr) 32/36 tai vastaava
Juuttuvakurkkuinen ja se sierran boksiohjattu on aika kädestä
ei ole sama laippa jako kaikissa fordin kaks kurkkusissa.esim,tanarin kaasari ei käy tohon tietokone ohjatun sierran imusarjaan suoraan ja toisin päin..mut vanhat mekaaniset kakskurkkuset ovat vaihtokelpoisia keskenään.korkeintaan jos laittaa vanhaan sierran imusarjaan ns,rataskaasuttimen esim,granadasta niin joutuu hieman avartamaan imusarjasta imuaukkoa ettei jää hirveetä porrasta.

Lähetetty: 11 Marras 2005 15:21
Kirjoittaja ft79
VesQ kirjoitti:Samalla pulttien jaolla taitaa olla kaikki fordin 2-kurkkuset.

Kannattaa laittaa joku weberin dgv(tai dgav, dgr) 32/36 tai vastaava
Juuttuvakurkkuinen ja se sierran boksiohjattu on aika kädestä
ei muuten oo...
ainakaan sierrassa... :idea:
kaks litrasissa on myös isommalla jaolla olevaa weeberiä
tai 1.6:ssa pienemmällä.. ihan miten vaan...
:lol:

Lähetetty: 13 Marras 2005 18:34
Kirjoittaja pekkis
kannattaaks siihen sit laittaa peltisarja, jos laittaa 2.0l kaasarin ja nokan?? ja onko mitään teho arvioo??

Lähetetty: 13 Marras 2005 18:40
Kirjoittaja janzamar
kannattaa.tulisko ehkä parikymmentä heppaa lisää jos oikein hyvin menee? 15 varmaan ainakin.
kumminkin jos on perus 1.6 yksikurkkusella lähtökohtana niin kyllä sen eron jo huomaa.