APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Minulla on Ford Contour svt v6 2.5 vm.98. Muuten iha kunnossa mutta on viimeiset puoli vuotta nykinyt. Välillä paljon, välillä vähän vähemmän. Ollut useissa eri autokorjaamoissa sen takia. Tietokone ei kerro mitään ongelmaa. On vaihdettu bensa suodatin, tulpanjohdot, happianturit jne. Mitään näkyvää vikaa tms. ei ole. KUKAAN ei tiedä ongelmaa. Tänään siitä putsattiin imusarja. Bensajärjestelmän puhdistusainetta kokeiltu pari päivää sitten, ei muutosta. Harmittaa vietävästi tämä. Osaisko joku neuvoa????
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Löytyykö apua??? Olisi kiire....
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Ettei olis maffi tai sitten kaasuläpän asentotunnistin? Faijan MKI:nen oli aikoinaan kuin kenguru, sitä repattiin merkkiliikkeessä reilulla 10 tuhannella markalla ennenku vaihtoivat sen klimpin missä se maffi on, ja viat oli sillä poissa. Kaikenmaailman moottorinpesut ja ties mitä tekivät moneen kertaan..
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Tuo maffi on tutkittu, ihan kunnossa. Tuo kaasuläpän asentotunnistin on mulle ihan vieras. Onko jotain vinkkejä miten voisin ns. tutkia??? Tai missä se edes sijaitsee?GeeTee- kirjoitti:Ettei olis maffi tai sitten kaasuläpän asentotunnistin? Faijan MKI:nen oli aikoinaan kuin kenguru, sitä repattiin merkkiliikkeessä reilulla 10 tuhannella markalla ennenku vaihtoivat sen klimpin missä se maffi on, ja viat oli sillä poissa. Kaikenmaailman moottorinpesut ja ties mitä tekivät moneen kertaan..
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Sen verran vielä. Että kun painan kaasua, siis hieman kierroksia, niin se ei palaudu heti. Välillä nykii hemmetisti. Voisko ongelm olla vakionop.säätimessä?
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
En usko, että vakkarissa mitään on.. Kaasuläpän pystyy tutkimaan ihan yleismittarilla ja ohmialueella, resistanssin pitäis lineaarisesti ja tasaisesti muuttua kun avaat/suljet läppää. Jos jossain kohtaa pätkii niin sitten nykii.. Riittääkö tommosen markettimittarin tarkkuus ko. hommaan niin en tiedä, mutta voi kait sitä huvikseen koittaa.


Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Kiitos tosi paljon.
Jotain häikkää tuossa kyllä on? miten ns. puhdistaminen onnistuisi? Mitä aineita uskaltaisi käyttää....?
Jotain häikkää tuossa kyllä on? miten ns. puhdistaminen onnistuisi? Mitä aineita uskaltaisi käyttää....?
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
EGR-tukittu? Suosittelen.
Imusarja käytetty irti ja puhdistettu? Oliko karstaa? Luultavasti ja paljon.
Tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu tai vaihdettu uuteen?
Auton sähköt tsekattu? Maadoitukset/sulakerasia...laturi?
Eikö anna mitään vikakoodeja?
Imusarja käytetty irti ja puhdistettu? Oliko karstaa? Luultavasti ja paljon.
Tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu tai vaihdettu uuteen?
Auton sähköt tsekattu? Maadoitukset/sulakerasia...laturi?
Eikö anna mitään vikakoodeja?
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Mitään vikakoodeja ei anna. Kaikki "näyttää" olevan ok. En oo tyhjäkäyntiventtiiliä tsekannut. Missä edes mahtaa olla. Heh heh. Imusarja on kunnossa jne. Sähköt ym. on ok. Samoin laturi.hoopee kirjoitti:EGR-tukittu? Suosittelen.
Imusarja käytetty irti ja puhdistettu? Oliko karstaa? Luultavasti ja paljon.
Tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu tai vaihdettu uuteen?
Auton sähköt tsekattu? Maadoitukset/sulakerasia...laturi?
Eikö anna mitään vikakoodeja?
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Kaasuläppä systeemi tsekattu, toimii. Mutta nyt onkin uusi juttu. Otettiin kaasuläppäanturi pois ja tarkistettiin se ym. Ja sit ku lähdin ns. koeajolle, niin auton kierrokset nousi nopeasti yli 4 tai 5 tuhanteen kun painoin kytkimen pohjaan, ja meinasin vaihtaa vaihdetta. Laski vasta kun koskin jarrua. Ja tämä tosiaan uusi ns. ongelma. Ajoittain voimakasta nykimistä edelleen. Onko NEROA ratkaisemaan autoni ongelmaa??????Pesami kirjoitti: Mitään vikakoodeja ei anna. Kaikki "näyttää" olevan ok. En oo tyhjäkäyntiventtiiliä tsekannut. Missä edes mahtaa olla. Heh heh. Imusarja on kunnossa jne. Sähköt ym. on ok. Samoin laturi.
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
EGR tukittu???hoopee kirjoitti:EGR-tukittu? Suosittelen.
Imusarja käytetty irti ja puhdistettu? Oliko karstaa? Luultavasti ja paljon.
Tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu tai vaihdettu uuteen?
Auton sähköt tsekattu? Maadoitukset/sulakerasia...laturi?
Eikö anna mitään vikakoodeja?
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Ja sitten lisää huomioita! Kylmänä ei nyki yhtään. Niinkuin tänä aamunakin ku kone oli kylmä niin kaikki ok. Pienen ajon jälkeen rupesi nykimään. Mitä enemmän kone lämpeni, sitä rajummin nyki. Eli mitä #¤"`/&%¤ on autossa sökönä???????????????????
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
No koitas vaihtaa ECUn lämpöanturi, jos nyt oikein muistan niin ensin on mittarinanturi ja lähempänä rintapelliä, ahtaammas paikas on ECUn anturi. Molemmat koneen kuskinpuoleisella kyljellä. Saattaa löytyä esim. motonetistä uusi.
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Ecun vedenlämpötila-anturi mahdollisesti sökö jos koneen lämpötilalla vaikutusta toimivuuteen. En kyllä siltikään maff anturin vikaakaan jättäisi pois laskuista. Miten se yleensäkin on testattu ja missä? Monesti voi mittauksissa vaikuttaa ehjältä mutta lopulta kyseisen osan vaihtaminen kuitenkin poistaa ongelman.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Escort RS2000 F1 edition -96
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Mites tuon EGR testaus onnistuisi helpoiten, siis saisi ikään kuin varmuuden että se voisi olla "syynä", ennen kun rupeen tukkimaan jne. Joku sähköpiuha kenties irti tms. Oon lukenut noista EGR ongelmista ja vaikuttaa samoilta ongelmilta. Ei tuo moottorin lämpö mikään hurja ole, mutta kulkee käsi kädessä nykimisen kanssa. Luulisi että jos jokin olisi sökönä niin näkyisi vikakoodeja... Ollut niin monet kerrat nyt huolloissa.
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Tulppaat sen EGR:n ja imusarjan välisen liitoksen niin ei tarvitse arvailla onko egr syyllinen vai ei ja imusarjakin pysyy puhtaampana. Pitäisihän siitä rikkinäisestä egr venttiilistäkin vikakoodi tulla mutta kun aina ei vaan siltikään näin ole. Periaatteessahan sun autossa ei ole mitään vikaa kun ei mitään koodia anna, silti ei vaan toimi, eli vikaa on kuitenkin. =) Eculle vedenlämpotilan kertovan anturin toiminta ei vaikuta siihen mitä mittaristossa oleva vedenlämpö näyttää vaan niille on omat anturinsa.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Escort RS2000 F1 edition -96
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Kiitos vinkeistä. En tosiaan ole mikään haka näissä. Siis EGR:n ja imusarjan välinen liitos (letku?) tukitaan täysin? Aika hurjaa. Ja tuosta Ecu:sta en tiedä yhtään mitään. Näkeekö siitä jos se on ns. rikki. Samperi näitä Contoureita...teme69 kirjoitti:Tulppaat sen EGR:n ja imusarjan välisen liitoksen niin ei tarvitse arvailla onko egr syyllinen vai ei ja imusarjakin pysyy puhtaampana. Pitäisihän siitä rikkinäisestä egr venttiilistäkin vikakoodi tulla mutta kun aina ei vaan siltikään näin ole. Periaatteessahan sun autossa ei ole mitään vikaa kun ei mitään koodia anna, silti ei vaan toimi, eli vikaa on kuitenkin. =) Eculle vedenlämpotilan kertovan anturin toiminta ei vaikuta siihen mitä mittaristossa oleva vedenlämpö näyttää vaan niille on omat anturinsa.

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Koita vaan vaihtaa (vaihdattaa) se ecun lämpöanturi, maksaa pari kymppiä ja asennus vie 10 min ja pari desiä jäähd. nestettä. Yksi asia poissuljettu.
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Juu, tilasin nyt sen anturin.Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa se. Tää on noloa, mutta kun yritin etsiä sitä tänään niin en löytänyt sitä koko hemmetin koneesta. Olisiko neuvoja vielä????GeeTee- kirjoitti:Koita vaan vaihtaa (vaihdattaa) se ecun lämpöanturi, maksaa pari kymppiä ja asennus vie 10 min ja pari desiä jäähd. nestettä. Yksi asia poissuljettu.
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Jos en ihan metikköön muista, niin kuvassa 1=mittarin anturi ja 2=ECUn anturi. Ainakin tuolla suunnalla se on, sikälimikäli on samassa paikassa kuin mondeossa.

Hitto tätä kuvakokorajotusta...

Hitto tätä kuvakokorajotusta...
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Minä avasin tuon nro. ykkösen ja sieltä tuli pikkasen nestettäkin. Mutta kiristin sen heti takasin kun huomasin sen anturin olevan pitkänmallinen. Mulle annettiin sellainen teräväkärkinen varaosaliikkestä. Sitten siirryin nro. kakkoseen mutta lopetin homman kesken ja jatkan huomenna. Ei oikein työkalut riittänyt, ja kädet. Tosi kenkkumainen paikka. Tuohon nro. ykköseen meni yksi piuha, ja nro. kakkoseen meni kaksi piuhaa. Olenkohan oikeilla jäljillä kuitenkinGeeTee- kirjoitti:Jos en ihan metikköön muista, niin kuvassa 1=mittarin anturi ja 2=ECUn anturi. Ainakin tuolla suunnalla se on, sikälimikäli on samassa paikassa kuin mondeossa.
Hitto tätä kuvakokorajotusta...

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Kyllä olet oikeilla jäljillä, ja tilaa on vähän. Mulle tarjottiin aikanaan kahta eri mallia anturia, ja niissä oli aivan erilaiset liittimet joten väärää et voi laittaa. Jos liitin sopii niin 99,9% varmuudella anturi on oikea.
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Sä oot aika haka näissä!!GeeTee- kirjoitti:Kyllä olet oikeilla jäljillä, ja tilaa on vähän. Mulle tarjottiin aikanaan kahta eri mallia anturia, ja niissä oli aivan erilaiset liittimet joten väärää et voi laittaa. Jos liitin sopii niin 99,9% varmuudella anturi on oikea.
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
Anturin vaihdon jälkeen kannattaa suorittaa ecun "resetointi", eli akun piuha irti noin 20min ajaksi (muista mahdollinen radion turvakoodi yms.). Piuha takaisin kiinni ja anna käydä tyhjää normaali lämpöön, sitten päälle vielä n.10km sekalaista ajoa.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Escort RS2000 F1 edition -96
Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?
#¤"%&¤%##`&`¤
Ei auttanut tuo anturin vaihto, ja sen jälkeinen resetointi. Edelleen nykii heti kun kone lämpenee. Tyhjäkäynnillä seurasin, niin kierrokset elää ihan omaa elämäänsä, 500-1200. Vaikutuksen huomaa myös valoista ym. sähkö jutuista. On se nyt kumma ettei mikään auta. Vieläkö täällä on ideoita???????

Ei auttanut tuo anturin vaihto, ja sen jälkeinen resetointi. Edelleen nykii heti kun kone lämpenee. Tyhjäkäynnillä seurasin, niin kierrokset elää ihan omaa elämäänsä, 500-1200. Vaikutuksen huomaa myös valoista ym. sähkö jutuista. On se nyt kumma ettei mikään auta. Vieläkö täällä on ideoita???????