APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

Minulla on Ford Contour svt v6 2.5 vm.98. Muuten iha kunnossa mutta on viimeiset puoli vuotta nykinyt. Välillä paljon, välillä vähän vähemmän. Ollut useissa eri autokorjaamoissa sen takia. Tietokone ei kerro mitään ongelmaa. On vaihdettu bensa suodatin, tulpanjohdot, happianturit jne. Mitään näkyvää vikaa tms. ei ole. KUKAAN ei tiedä ongelmaa. Tänään siitä putsattiin imusarja. Bensajärjestelmän puhdistusainetta kokeiltu pari päivää sitten, ei muutosta. Harmittaa vietävästi tämä. Osaisko joku neuvoa????
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

Löytyykö apua??? Olisi kiire....
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Ettei olis maffi tai sitten kaasuläpän asentotunnistin? Faijan MKI:nen oli aikoinaan kuin kenguru, sitä repattiin merkkiliikkeessä reilulla 10 tuhannella markalla ennenku vaihtoivat sen klimpin missä se maffi on, ja viat oli sillä poissa. Kaikenmaailman moottorinpesut ja ties mitä tekivät moneen kertaan..
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

GeeTee- kirjoitti:Ettei olis maffi tai sitten kaasuläpän asentotunnistin? Faijan MKI:nen oli aikoinaan kuin kenguru, sitä repattiin merkkiliikkeessä reilulla 10 tuhannella markalla ennenku vaihtoivat sen klimpin missä se maffi on, ja viat oli sillä poissa. Kaikenmaailman moottorinpesut ja ties mitä tekivät moneen kertaan..
Tuo maffi on tutkittu, ihan kunnossa. Tuo kaasuläpän asentotunnistin on mulle ihan vieras. Onko jotain vinkkejä miten voisin ns. tutkia??? Tai missä se edes sijaitsee?
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

Sen verran vielä. Että kun painan kaasua, siis hieman kierroksia, niin se ei palaudu heti. Välillä nykii hemmetisti. Voisko ongelm olla vakionop.säätimessä?
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

En usko, että vakkarissa mitään on.. Kaasuläpän pystyy tutkimaan ihan yleismittarilla ja ohmialueella, resistanssin pitäis lineaarisesti ja tasaisesti muuttua kun avaat/suljet läppää. Jos jossain kohtaa pätkii niin sitten nykii.. Riittääkö tommosen markettimittarin tarkkuus ko. hommaan niin en tiedä, mutta voi kait sitä huvikseen koittaa.

Kuva
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

Kiitos tosi paljon.
Jotain häikkää tuossa kyllä on? miten ns. puhdistaminen onnistuisi? Mitä aineita uskaltaisi käyttää....?
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja hoopee »

EGR-tukittu? Suosittelen.
Imusarja käytetty irti ja puhdistettu? Oliko karstaa? Luultavasti ja paljon.
Tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu tai vaihdettu uuteen?
Auton sähköt tsekattu? Maadoitukset/sulakerasia...laturi?
Eikö anna mitään vikakoodeja?
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

hoopee kirjoitti:EGR-tukittu? Suosittelen.
Imusarja käytetty irti ja puhdistettu? Oliko karstaa? Luultavasti ja paljon.
Tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu tai vaihdettu uuteen?
Auton sähköt tsekattu? Maadoitukset/sulakerasia...laturi?
Eikö anna mitään vikakoodeja?
Mitään vikakoodeja ei anna. Kaikki "näyttää" olevan ok. En oo tyhjäkäyntiventtiiliä tsekannut. Missä edes mahtaa olla. Heh heh. Imusarja on kunnossa jne. Sähköt ym. on ok. Samoin laturi.
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

Pesami kirjoitti: Mitään vikakoodeja ei anna. Kaikki "näyttää" olevan ok. En oo tyhjäkäyntiventtiiliä tsekannut. Missä edes mahtaa olla. Heh heh. Imusarja on kunnossa jne. Sähköt ym. on ok. Samoin laturi.
Kaasuläppä systeemi tsekattu, toimii. Mutta nyt onkin uusi juttu. Otettiin kaasuläppäanturi pois ja tarkistettiin se ym. Ja sit ku lähdin ns. koeajolle, niin auton kierrokset nousi nopeasti yli 4 tai 5 tuhanteen kun painoin kytkimen pohjaan, ja meinasin vaihtaa vaihdetta. Laski vasta kun koskin jarrua. Ja tämä tosiaan uusi ns. ongelma. Ajoittain voimakasta nykimistä edelleen. Onko NEROA ratkaisemaan autoni ongelmaa??????
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

hoopee kirjoitti:EGR-tukittu? Suosittelen.
Imusarja käytetty irti ja puhdistettu? Oliko karstaa? Luultavasti ja paljon.
Tyhjäkäyntiventtiili puhdistettu tai vaihdettu uuteen?
Auton sähköt tsekattu? Maadoitukset/sulakerasia...laturi?
Eikö anna mitään vikakoodeja?
EGR tukittu???
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

Ja sitten lisää huomioita! Kylmänä ei nyki yhtään. Niinkuin tänä aamunakin ku kone oli kylmä niin kaikki ok. Pienen ajon jälkeen rupesi nykimään. Mitä enemmän kone lämpeni, sitä rajummin nyki. Eli mitä #¤"`/&%¤ on autossa sökönä???????????????????
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

No koitas vaihtaa ECUn lämpöanturi, jos nyt oikein muistan niin ensin on mittarinanturi ja lähempänä rintapelliä, ahtaammas paikas on ECUn anturi. Molemmat koneen kuskinpuoleisella kyljellä. Saattaa löytyä esim. motonetistä uusi.
Avatar
teme69
Viestit: 127
Liittynyt: 06 Elo 2009 02:51

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Ecun vedenlämpötila-anturi mahdollisesti sökö jos koneen lämpötilalla vaikutusta toimivuuteen. En kyllä siltikään maff anturin vikaakaan jättäisi pois laskuista. Miten se yleensäkin on testattu ja missä? Monesti voi mittauksissa vaikuttaa ehjältä mutta lopulta kyseisen osan vaihtaminen kuitenkin poistaa ongelman.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

Mites tuon EGR testaus onnistuisi helpoiten, siis saisi ikään kuin varmuuden että se voisi olla "syynä", ennen kun rupeen tukkimaan jne. Joku sähköpiuha kenties irti tms. Oon lukenut noista EGR ongelmista ja vaikuttaa samoilta ongelmilta. Ei tuo moottorin lämpö mikään hurja ole, mutta kulkee käsi kädessä nykimisen kanssa. Luulisi että jos jokin olisi sökönä niin näkyisi vikakoodeja... Ollut niin monet kerrat nyt huolloissa.
Avatar
teme69
Viestit: 127
Liittynyt: 06 Elo 2009 02:51

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Tulppaat sen EGR:n ja imusarjan välisen liitoksen niin ei tarvitse arvailla onko egr syyllinen vai ei ja imusarjakin pysyy puhtaampana. Pitäisihän siitä rikkinäisestä egr venttiilistäkin vikakoodi tulla mutta kun aina ei vaan siltikään näin ole. Periaatteessahan sun autossa ei ole mitään vikaa kun ei mitään koodia anna, silti ei vaan toimi, eli vikaa on kuitenkin. =) Eculle vedenlämpotilan kertovan anturin toiminta ei vaikuta siihen mitä mittaristossa oleva vedenlämpö näyttää vaan niille on omat anturinsa.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

teme69 kirjoitti:Tulppaat sen EGR:n ja imusarjan välisen liitoksen niin ei tarvitse arvailla onko egr syyllinen vai ei ja imusarjakin pysyy puhtaampana. Pitäisihän siitä rikkinäisestä egr venttiilistäkin vikakoodi tulla mutta kun aina ei vaan siltikään näin ole. Periaatteessahan sun autossa ei ole mitään vikaa kun ei mitään koodia anna, silti ei vaan toimi, eli vikaa on kuitenkin. =) Eculle vedenlämpotilan kertovan anturin toiminta ei vaikuta siihen mitä mittaristossa oleva vedenlämpö näyttää vaan niille on omat anturinsa.
Kiitos vinkeistä. En tosiaan ole mikään haka näissä. Siis EGR:n ja imusarjan välinen liitos (letku?) tukitaan täysin? Aika hurjaa. Ja tuosta Ecu:sta en tiedä yhtään mitään. Näkeekö siitä jos se on ns. rikki. Samperi näitä Contoureita... :evil:
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Koita vaan vaihtaa (vaihdattaa) se ecun lämpöanturi, maksaa pari kymppiä ja asennus vie 10 min ja pari desiä jäähd. nestettä. Yksi asia poissuljettu.
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

GeeTee- kirjoitti:Koita vaan vaihtaa (vaihdattaa) se ecun lämpöanturi, maksaa pari kymppiä ja asennus vie 10 min ja pari desiä jäähd. nestettä. Yksi asia poissuljettu.
Juu, tilasin nyt sen anturin.Huomenna olisi tarkoitus vaihtaa se. Tää on noloa, mutta kun yritin etsiä sitä tänään niin en löytänyt sitä koko hemmetin koneesta. Olisiko neuvoja vielä????
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Jos en ihan metikköön muista, niin kuvassa 1=mittarin anturi ja 2=ECUn anturi. Ainakin tuolla suunnalla se on, sikälimikäli on samassa paikassa kuin mondeossa.
Kuva
Hitto tätä kuvakokorajotusta...
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

GeeTee- kirjoitti:Jos en ihan metikköön muista, niin kuvassa 1=mittarin anturi ja 2=ECUn anturi. Ainakin tuolla suunnalla se on, sikälimikäli on samassa paikassa kuin mondeossa.
Kuva
Hitto tätä kuvakokorajotusta...
Minä avasin tuon nro. ykkösen ja sieltä tuli pikkasen nestettäkin. Mutta kiristin sen heti takasin kun huomasin sen anturin olevan pitkänmallinen. Mulle annettiin sellainen teräväkärkinen varaosaliikkestä. Sitten siirryin nro. kakkoseen mutta lopetin homman kesken ja jatkan huomenna. Ei oikein työkalut riittänyt, ja kädet. Tosi kenkkumainen paikka. Tuohon nro. ykköseen meni yksi piuha, ja nro. kakkoseen meni kaksi piuhaa. Olenkohan oikeilla jäljillä kuitenkin :lol: Ja onko mulla oikea anturi?
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Kyllä olet oikeilla jäljillä, ja tilaa on vähän. Mulle tarjottiin aikanaan kahta eri mallia anturia, ja niissä oli aivan erilaiset liittimet joten väärää et voi laittaa. Jos liitin sopii niin 99,9% varmuudella anturi on oikea.
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

GeeTee- kirjoitti:Kyllä olet oikeilla jäljillä, ja tilaa on vähän. Mulle tarjottiin aikanaan kahta eri mallia anturia, ja niissä oli aivan erilaiset liittimet joten väärää et voi laittaa. Jos liitin sopii niin 99,9% varmuudella anturi on oikea.
Sä oot aika haka näissä!!
Avatar
teme69
Viestit: 127
Liittynyt: 06 Elo 2009 02:51

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja teme69 »

Anturin vaihdon jälkeen kannattaa suorittaa ecun "resetointi", eli akun piuha irti noin 20min ajaksi (muista mahdollinen radion turvakoodi yms.). Piuha takaisin kiinni ja anna käydä tyhjää normaali lämpöön, sitten päälle vielä n.10km sekalaista ajoa.
------------------------------------------------------------------------------------------
Escort RS2000 F1 edition -96
Pesami
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Tammi 2011 15:14

Re: APUA. Ford Contourin ikuinen(ko) ongelma?

Viesti Kirjoittaja Pesami »

#¤"%&¤%##`&`¤ :x
Ei auttanut tuo anturin vaihto, ja sen jälkeinen resetointi. Edelleen nykii heti kun kone lämpenee. Tyhjäkäynnillä seurasin, niin kierrokset elää ihan omaa elämäänsä, 500-1200. Vaikutuksen huomaa myös valoista ym. sähkö jutuista. On se nyt kumma ettei mikään auta. Vieläkö täällä on ideoita???????
Vastaa Viestiin