Turbo pakosarjan hitsausta
Turbo pakosarjan hitsausta
Mulle olis nyt laipat tulos 12mm tavarasta, mutta mistäs aineesta pakosarjan putket kannattaas hitsailla, ettei kovin pahoin vääntyilisi lämmetessään?
Tilaa kun ei oikeen oo ylimääräistä...
Tilaa kun ei oikeen oo ylimääräistä...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
- PeltiHeikki
- Viestit: 71
- Liittynyt: 17 Loka 2008 20:27
- Paikkakunta: Simpele
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Nimimerkki Kipp projektissa näyttäs olevan aika sivakan näköne omavalmistesarja. Ilmeisesti melko paksuseinämäistä tavaraa sais olla. Lompakon paksuudesta ja hitsausvehkeistä kiinni tekeekö mustasta putkesta, vai kenties jotain ruosteen kestävää..? Kiinostas kyl ittekki tehä pakosarja...ehkä keväämmällä sit...
Kuvia näkyville sitte kun rupeet tekemään.
Kuvia näkyville sitte kun rupeet tekemään.
Scorpio Cosworth -95 käyttis
Sierra 2,0 OHC automatik -85 projekti
Sierra 1,6 OHC -83, mitähä tällekki tekis..
Corolla 1,3 -88 -Hätäajoneuvo-
Sierra 2,0 OHC automatik -85 projekti
Sierra 1,6 OHC -83, mitähä tällekki tekis..
Corolla 1,3 -88 -Hätäajoneuvo-
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
jos laippa on mustaa rautaa niin sitten putket oltava samaa ainetta,eli vesijohto käyrät on se yleisin versio.
Laipat/putket samaa materiaalia muuten repeää se hitsaussauma erillaisien lämpölaajenemisien takia.
Laipat/putket samaa materiaalia muuten repeää se hitsaussauma erillaisien lämpölaajenemisien takia.
gti golo palloilija
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Joo laipat on mustasta. Töis on tiggi niin sillä ajattelin kokeilla hitsata, en ookkaa hitsannu sillä vielä juuri muuta kuin dohcin kansia 
Laitan kuvia sitte tuonne fiesta projektiin kun tämän aika on.
Onkos siinä putkien asennossa tai koossa jotain huomioitavaa, mitä ei maalaisjärjellä ymmärtäisi?
Pituudet on ainaki täs tapaukses pakon sanelemia

Laitan kuvia sitte tuonne fiesta projektiin kun tämän aika on.
Onkos siinä putkien asennossa tai koossa jotain huomioitavaa, mitä ei maalaisjärjellä ymmärtäisi?
Pituudet on ainaki täs tapaukses pakon sanelemia
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Kollektoriin kannattaa panostaa, että on mahdollisimman jouhea.
Tuleeko tuohon sarjaan ulkoinen hukkis?
Tigillä jos meinaat hitsata, kannattaa ensin hepata sarja nipuun ja sitten yksi kerrallaan irrottaa putket laipoista ja vetää saumat umpeen. Lopuksi vaan vetää kaikki torvet laippaan ja kollektoriin kiinni. Vetelee vähiten.
Duunissa on pultattu semmoseen 300mm i-palkkiin laipasta hitsauksen ajaksi, ei tarvi laippoja oikoa..
Ja sitten tietysti ahtimelle ja downpipelle jonkunlaiset tuet, että rasittaa sarjaa käytössä mahdollisimman vähän.
Tuleeko tuohon sarjaan ulkoinen hukkis?
Tigillä jos meinaat hitsata, kannattaa ensin hepata sarja nipuun ja sitten yksi kerrallaan irrottaa putket laipoista ja vetää saumat umpeen. Lopuksi vaan vetää kaikki torvet laippaan ja kollektoriin kiinni. Vetelee vähiten.
Duunissa on pultattu semmoseen 300mm i-palkkiin laipasta hitsauksen ajaksi, ei tarvi laippoja oikoa..
Ja sitten tietysti ahtimelle ja downpipelle jonkunlaiset tuet, että rasittaa sarjaa käytössä mahdollisimman vähän.
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Semmonen pikku miniturbo tulossa kuin garret tbo228, 440 1,7 turbo volvosta peräisin, eli ei tarvi ulkoista hukkista.
Kiitoksia vinkeistä, eiköhän näillä pärjää
Kiitoksia vinkeistä, eiköhän näillä pärjää

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
- Fordson-Riesa-87
- Viestit: 161
- Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
- Paikkakunta: Hyllykallio
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Käsittääkseni noi rosteri jutut sit kannattaa unohtaa repeää vaik olis kaikki rosteria lämpölaajenemisen ansiosta.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Hyvin kestää rosteri niin bensan kuin dieselin sarjanakin.
Noita kunnon rosteri sarjoja ei kannata sekoittaa kiiltäviin kiina sarjoihin, joista osa on niin lyhyillä putkilla että varmasti hajoavat.
Noita kunnon rosteri sarjoja ei kannata sekoittaa kiiltäviin kiina sarjoihin, joista osa on niin lyhyillä putkilla että varmasti hajoavat.
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Eikös nuo oo niitä paljon puhuttuja tuubikäyriä? Ne ei vissiin hirveitä maksaohc205 kirjoitti:Mä rakentelin tämmösen ohc koneeseen
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Tai vaikka tämmönen 

Re: Turbo pakosarjan hitsausta
tässä muutama oma versio.
http://smg.photobucket.com/albums/v294/ ... vo2012.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v294/ ... uva067.jpg
Ei ole koskaan jaksanut saumoja siistiä mutta eipä ole yksikään revennyt tekemisen jälkeen.
Eka on tehty -05 ja vielläkin on korjailematon.
http://smg.photobucket.com/albums/v294/ ... vo2012.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v294/ ... uva067.jpg
Ei ole koskaan jaksanut saumoja siistiä mutta eipä ole yksikään revennyt tekemisen jälkeen.
Eka on tehty -05 ja vielläkin on korjailematon.
gti golo palloilija
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Juu tuubikäyriä, saa vesijohtoliikkeistä, maksaa about 2e/kplemax kirjoitti: Eikös nuo oo niitä paljon puhuttuja tuubikäyriä? Ne ei vissiin hirveitä maksa
42mm 2,5mm seinämällä on hyvä valinta.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Myöskin se tuosta pykälää pienempi menee hyvin jos ei ole tavoitteet 350 korkeammalla. On silläkin jarrutettu +450 cossusta.ohc205 kirjoitti: Juu tuubikäyriä, saa vesijohtoliikkeistä, maksaa about 2e/kpl
42mm 2,5mm seinämällä on hyvä valinta.
gti golo palloilija
Re: Turbo pakosarjan hitsausta
Kunhan ny 100hp tosta fiestasta saisAksu kirjoitti: Myöskin se tuosta pykälää pienempi menee hyvin jos ei ole tavoitteet 350 korkeammalla. On silläkin jarrutettu +450 cossusta.


Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala