
-98 vm. Farkku escortin muutoskatsastus pakettiautoksi.
-98 vm. Farkku escortin muutoskatsastus pakettiautoksi.
Elikkäs onkohan jollakin kokemusta otsikossa mainitusta toimenpiteestä? Pamahti tuossa diiseliverolaput postilaatikkoon niin alko opiskelijasta tuntumaan, että vaatii jotain toimenpiteitä ja kun ei takapenkkikään ole ihmisten käytössä niin turhaan kai se siellä jököttää. Jotenka minkälainen projekti pitäis tehdä, jotta auton sais muutoskatsastettua. Käsittääkseni takapenkit kokonaan pois? Eli käytännössä ilmeisesti takapenkkien istuinosa pultata irti ja selkänojat kääntää alas ja jollain pultata ne kiinni ettei ajon aikana saa kovin helpolla niitä takasin kondikseen? Ideoita ja kokemuksia kuunnellaan suurella mielenkiinnolla. 

on se..
Ajoneuvoverolain muutos koskee sellaisia pakettiautoja, jotka on varustettu kuljettajan istuimen ja tämän vieressä olevien istuinten lisäksi muilla istuimilla tai niiden kiinnitykseen tarkoitetuilla laitteilla. Muutos ei kuitenkaan koske autoja, joissa on autoverolain (1482/1994) 24 §:n mukaisia tilapäiseen käyttöön tarkoitettuja istuimia eikä niitä autoja, joissa on ennen 30. päivää syyskuuta 1998 voimassa olleiden tieliikennesäännösten mukaisesti pakettiautoon hyväksyttyjä istuimia. (teksti suoraan AKEn sivuilta) eli jos takapenkit poistetaan kokonaan ja auto muutetaan 1+1 paikkaiseksi, käsittääkseni mahdollista rekisteröidä pakuks..
muutoskatsastus
muutoskatsastin 12.3.2007 97 mallin tdi farmari escortin tampereella lakalaivassa. istuin-osa pois ja selkänojat alas. kiinnitin selkänojat lattiaan reikäraudalla ja porasin istuin osan kiinnike reijistä kierteet pois! turvavyötkin sai jäädä paikalleen! EIKÄ MUUTA
hiphep.
Jokaisesta farmari-, tila-, tai maastoautosta saa muutettua 1+1 pikkuvero pakettiauton, maastureiden kanssa pitää vain soveltaa huoltoautoksi muuntamista.
Takapenkki on poistettava ja kiinnityspisteet "deaktivoitava" eli jos pulttikiinnitys niin esim pultti reikään ja tasalta poikki, tai jos joku muunlainen niin esim peltiläpyskä päälle ja hitsillä nurkista kiinni (ei saa kevyillä työkaluilla olla muutettavissa takaisin) tällä konstilla tehdään lain mukaan se, ettei sinne saa nopeasti istuinta takaisin esim parkkipaikalla heti leiman jälkeen
turvavyöt saa jättää paikoilleen.
sit vaan muutoskatsastukselle ja muutos 1+1 pakuksi, esim 1.8TD sierra 1+1 pakuna, käyttövoimavero 59e/vuosi ja vakuutus n 100e halvempi 0-bonuksilla kuin vastaavassa 2.0 bensassa. autolla saa ajaa max 100kmh tuon jälkeen.
Jokaisesta farmari-, tila-, tai maastoautosta saa muutettua 1+1 pikkuvero pakettiauton, maastureiden kanssa pitää vain soveltaa huoltoautoksi muuntamista.
Takapenkki on poistettava ja kiinnityspisteet "deaktivoitava" eli jos pulttikiinnitys niin esim pultti reikään ja tasalta poikki, tai jos joku muunlainen niin esim peltiläpyskä päälle ja hitsillä nurkista kiinni (ei saa kevyillä työkaluilla olla muutettavissa takaisin) tällä konstilla tehdään lain mukaan se, ettei sinne saa nopeasti istuinta takaisin esim parkkipaikalla heti leiman jälkeen

sit vaan muutoskatsastukselle ja muutos 1+1 pakuksi, esim 1.8TD sierra 1+1 pakuna, käyttövoimavero 59e/vuosi ja vakuutus n 100e halvempi 0-bonuksilla kuin vastaavassa 2.0 bensassa. autolla saa ajaa max 100kmh tuon jälkeen.
aivan, se on ihan riittävä keino myös, laitoin vain esimerkin tuohon.. mutta reiät on viisasta muutoinkin tukkia ettei pääse kuravettä sisälle eikä äänet kuulut sisälle; lisäksi katkopultin saa tarvittaessa pois reiästä hitsaamalla mutterin päähän tms jolloin muutos takaisin henkilöautoksi on helpommin mahdollista.saloe-2m kirjoitti:mulla 1.8 tdi aleni 0 bonuksella yli 200e vakuutus vuodessa (if) ja mulla riitti kun ne kierteet poras pois istuin-osan kiinnityksistä.