Oli tuosta omasta sierran koneesta menny jakopääketjun muoviset ohjurit kumpikin tuhannen palasiksi ja sen takia jakopää oli ääntäny vaikka kuinka kauan. Nyt sitte sain aikaseksi alottaa remontin pari viikkoa sitten ja homma alkaisi olla pikkuhiljaa kasassa, mutta olisi vielä muutama varmistus asiasta, koska kyseistä hommaa ei ole koskaan ennen tullut tehtyä. Eli uusittiin siis kumpikin muovinen laahain, ketju sekä uusi kiristin.
Nokka-akselien ja kampiakselin merkit ovat kohdillaan, ja kaikki kasassa mutta enää pitäisi saada laukaistua tuo kyseinen kiristin joka makaa siellä kolossaan. Kuinka tämä tehdään parhaiten?
Entä olisiko muita vinkkejä mitä tässä kannattaa ottaa huomioon, että kaikki menee putkeen?
Kone on siis sierran 2l DOHC efi.
Dohc sierra jakopääremppa
Re: Dohc sierra jakopääremppa
Viimeksi kun rs2000 tein rempan niin riitti että konetta pyöritti kampuran päästä muutaman kierroksen niin kiristäjä napsahti ulos.
Edit. ja lohkohan on sama molemmissa tapauksissa.
Edit. ja lohkohan on sama molemmissa tapauksissa.
gti golo palloilija
Re: Dohc sierra jakopääremppa
Pitkä ruuvimeisseli, ja kärki siihen kiristäjän päähän, sitten napautus vasaralla ja tadaa.
Fordin ohjeissa neuvotaan tuo.
Fordin ohjeissa neuvotaan tuo.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Dohc sierra jakopääremppa
Selvä homma, menee kokeiluun. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta remontin onnistumisen suhteen. 

Re: Dohc sierra jakopääremppa
kertoisiko joku miten päin kyseisen kiristimen kuuluu kuopassaan olla?
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19