Moi!
Perheen lisäyksen myötä tuli tarvetta isoon farkkuun joten tuli hankittua ensimmäinen Fordini viikonloppuna. Pihaan päätyi vuoden 2004 farmari mondeo 1.8 bensakoneella, ajettu 100tkm.
Ostaessani auton oikea takavalo oli pimeenä, vaihdoin polttimon, mutta takavalo edelleen pimeenä. Sumuvalo toimii polttimossa normaalisti, mutta kun sumuvalon sammuttaa on koko oikea puoli pimeenä. Olisiko jollain muulla ollut vastaavaa vikaa? tai ehdotuksia mistä lähtee vikaa etsimään.
Toinen vika taitaakin olla tämän auton tyyppivika, kontti ei aukea muuta kuin avaimenperästä. Ei sisältä napista, eikä kontissa olevasta painikkeesta. Lueskelin aikaisempia viestejä ja vika taitaakin johtua kontin mikrokytkimestä? Kyselin Fordilta hintaa, 40€ maksaa uusi osa ja asennus toiset 40€, onko tätä mahdollisesti saatavana jostain varaosana halvemmalla? Ja onko nopea homma itse vaihtaa.
Kiitoksia neuvoista!
- uusi foorumilainen
MONDEO FARMARIN PIMEÄ TAKAVALO
-
Re: MONDEO FARMARIN PIMEÄ TAKAVALO
Mikrokytkimen hinta näköjään vähän noussut muutaman vuoden takaisesta, itse maksoin 29e.. Ja vika on tosiaan varmaan siinä, mulla oli just noi oireet, että aukes pelkästään avaimen napista. Vaihtotyö mun mielestä helppo ihan perustaidoillakin;
Takaluukun verhoilumuovi irti, takaluukun kahva irti sisäpuolelta muistaakseni 4kpl 10mm kannalla olevia muttereita, johdot irti liittimistä. Mikrokytkin irti, vanha roskiin, uus tilalle, johdot kiinni, kahva paikalleen, mutterit kiinni, verhoilu paikalleen. vartin homma.
Pimeeseen takalammpuun ei varmaan auta kuin tutkia miksi polttimolle ei tule virtaa. palaako edessä parkki samalla puolella? Jos olis sulake palanut?
Takaluukun verhoilumuovi irti, takaluukun kahva irti sisäpuolelta muistaakseni 4kpl 10mm kannalla olevia muttereita, johdot irti liittimistä. Mikrokytkin irti, vanha roskiin, uus tilalle, johdot kiinni, kahva paikalleen, mutterit kiinni, verhoilu paikalleen. vartin homma.
Pimeeseen takalammpuun ei varmaan auta kuin tutkia miksi polttimolle ei tule virtaa. palaako edessä parkki samalla puolella? Jos olis sulake palanut?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
Moi!Sierra2.3-16v kirjoitti:Mikrokytkimen hinta näköjään vähän noussut muutaman vuoden takaisesta, itse maksoin 29e.. Ja vika on tosiaan varmaan siinä, mulla oli just noi oireet, että aukes pelkästään avaimen napista. Vaihtotyö mun mielestä helppo ihan perustaidoillakin;
Tarkastin sulakkeet ja rikkinäinenhän sieltä löytyi! nyt toimii taas kaikki valotkin. Hain myös mikrokytkimen Fordilta ja vaihdoin sen paikalleen. Todella helppo oli vaihtaa ja rupesi laakista toimimaan sekä sisänapista, että kontista. Kiitos sierralle hyvästä vinkisä!
-
Hyvä että tuli kuntoon ja oli apuja. Tervetuloo vaan foorumille 8)
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
Moro!
Sama vika rahikaisella näitten valojen kanssa.. oliko ihan normi sulakerasiassa sulake rikki vai jossain muualla. Kun itse tutkiskelin niin en löytänyt ainakaan normaalista (ohjauspyörän vierestä) rikkinäistä sulaketta. Ois ihan kiva laittaa itte eikä maksaa 78€ t siitä että sulake mäsänä
t.Juakko
Sama vika rahikaisella näitten valojen kanssa.. oliko ihan normi sulakerasiassa sulake rikki vai jossain muualla. Kun itse tutkiskelin niin en löytänyt ainakaan normaalista (ohjauspyörän vierestä) rikkinäistä sulaketta. Ois ihan kiva laittaa itte eikä maksaa 78€ t siitä että sulake mäsänä

t.Juakko