ford sierra 89vm kirjoitti:Noniin ois semmonen kysymys että paljon tommonen foordin kone kestää piristystä
Tiedän roadsport B ohc:n josta on otettu likemmäs 300hv vaparina ja 8 venttiilillä ja keulivan kiihdytys sierran josta turbolla reilu 700hv, myös 8V ohc (r.i.p. Vesa)
ford sierra 89vm kirjoitti:mitä kannattais autoon laittaa että sais tosta 2 L ohc koneesta irti 150-200hp tietenki se turbolla onnistuis mutta budjetti tulee vastaan
Vaparina budjetti 2 litraisesta ohc:sta 200hv ilman turboa....
46mm imu ja 37,5mm pakovenat, kanavien vingutusta, 45mm-48mm tuplat, nokka (vaikka enem a8), säädettävä nokkapyörä, 4-1 peltisarja, sytty (vaikka crane xr700), hyvä ja sytylle sopiva puola, ja ruttu jonnekkin 1:12-1:13 tienoille.
Alakertaan vaikka viseco männät, croverin pitkät kiertokanget, joku 4-5kg teräsvauhtipyörä, ja tasapainoitus/kiillotus kaikille osille niin kestää hyvin kierrättää sinne 7000-8000rpm tietemille mistä se 200hv tulee sitten kun penkissä säädetään kaikki kohdalleen.
Turbolla 200hv, osta turbo, turbon pakosarja, turbon kaasari, ja välijäähdytin.
Alakertaan cossun vakio männät ja kanget.
200hv niin ettei tarvi tehdä mitään, osta cossu.