Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ford sierra 89vm
Viestit: 171
Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32

Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)

Viesti Kirjoittaja ford sierra 89vm »

Noniin ois semmonen kysymys että paljon tommonen foordin kone kestää piristystä ja mitä kannattais autoon laittaa että sais tosta 2 L ohc koneesta irti 150-200hp tietenki se turbolla onnistuis mutta budjetti tulee vastaan tällä hetkellä autossa on huikeat 130hp :D
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)

Viesti Kirjoittaja emax »

ford sierra 89vm kirjoitti:Noniin ois semmonen kysymys että paljon tommonen foordin kone kestää piristystä
Tiedän roadsport B ohc:n josta on otettu likemmäs 300hv vaparina ja 8 venttiilillä ja keulivan kiihdytys sierran josta turbolla reilu 700hv, myös 8V ohc (r.i.p. Vesa)
ford sierra 89vm kirjoitti:mitä kannattais autoon laittaa että sais tosta 2 L ohc koneesta irti 150-200hp tietenki se turbolla onnistuis mutta budjetti tulee vastaan
Vaparina budjetti 2 litraisesta ohc:sta 200hv ilman turboa....
46mm imu ja 37,5mm pakovenat, kanavien vingutusta, 45mm-48mm tuplat, nokka (vaikka enem a8), säädettävä nokkapyörä, 4-1 peltisarja, sytty (vaikka crane xr700), hyvä ja sytylle sopiva puola, ja ruttu jonnekkin 1:12-1:13 tienoille.
Alakertaan vaikka viseco männät, croverin pitkät kiertokanget, joku 4-5kg teräsvauhtipyörä, ja tasapainoitus/kiillotus kaikille osille niin kestää hyvin kierrättää sinne 7000-8000rpm tietemille mistä se 200hv tulee sitten kun penkissä säädetään kaikki kohdalleen.

Turbolla 200hv, osta turbo, turbon pakosarja, turbon kaasari, ja välijäähdytin.
Alakertaan cossun vakio männät ja kanget.

200hv niin ettei tarvi tehdä mitään, osta cossu.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 4074
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kerta oohooceestä puhutaan, niin heitetäämpä oma kyssäri.. Sierraan on itellä tulossa kunostettu ruisku-ohc, jossa se "joku virinokka" ja plaanattu kansi (ei voine kovia iisakki lukemia odottaa :roll: ), joten minkälainen kytkin/paineasetelma siihen kannattaisi kaveriksi laittaa? Pärjääkö ihan uudella vakiolla, esim. LUK tai Sahcs? LUKia ainakin saisi tuosta Martikaiselta (FIxus), mutta oon kuullu siitä huonoja puheita..
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kyllä se uus vakio kytkin kestää sen mitä is:n ruiskuilla irti tulee saamaan.

Vakio alakerta tehdyllä kannella ja säädettävällä ruiskulla sen parisataa kestää ahdettuna kyllä kun säädöt kohdallaan.
Omaa täysin vakio kaasari konetta kiusasin 1,3 bar eikä revennyt parin kuukauden aikana jonka oli ahtimella varustettuna (perus säädot hain boxiin ennen kunnon koneen asennusta). Tosin vakio kytkin ei kestänyt paria viikkoa pitempään ja alkoi luista. 4kierrosta affenisolla tuli käytyä kokeilemassa ja kulkua niin että kaasun kanssa piti ahdot alle 0.8bar niin kytkin ei luistanut.

150hv oli 2L stokkaturboissa kaasari turboissa 0,5bar

Tosin ei tule jäämään tuohon 150-200 riittää jos ajamisesta pitää. Mistäkö tiedän ?
Vuonna .-03 rakensin ekan ahdetun ja sanoin silloin monelle et 200 riittää hyvin ja nyt 400 ei "riitä" enään. Joten suoraan ne cossun männät/veivit sisään. :wink:
gti golo palloilija
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)

Viesti Kirjoittaja emax »

duckworth kirjoitti:Kerta oohooceestä puhutaan, niin heitetäämpä oma kyssäri.. Sierraan on itellä tulossa kunostettu ruisku-ohc, jossa se "joku virinokka" ja plaanattu kansi (ei voine kovia iisakki lukemia odottaa :roll: ), joten minkälainen kytkin/paineasetelma siihen kannattaisi kaveriksi laittaa? Pärjääkö ihan uudella vakiolla, esim. LUK tai Sahcs? LUKia ainakin saisi tuosta Martikaiselta (FIxus), mutta oon kuullu siitä huonoja puheita..
Nuo vakiot riittää kyllä. Omassa vaparissa oli aikoinaan vakio sahcs asetelma ja 3 lapainen sintteri. Vääntöä oli yli 20kg ja hyvin piti ja tohtisin kokeilla vakiolevylläkin.
Luk ei omien kokemusten perusteella ole oikein tasalaatuinen. Joissakin toimii hyvin mutta olipa yks pösö johon vaihdettiin luk sarja ja vuoden päästä siitä oli painelaakeri hieronu ittensä asetelman läpi :shock: Toki vika voi usein olla ratin ja selkänojankin välissäkin :roll:

Uudet stefat kannattaa laittaa jos vähänkin vuotaa öljyä kytkinkoppaan, laatikko/moottori. Parantaa kytkintä jo aika paljo.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 4074
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Sahcs- setistä oon itsekin kuullu kehuja, näyttää vielä Motonet myyvän 124 euron hintaan :) Sisältääköhän ko. setti kaiken tarpeellisen?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)

Viesti Kirjoittaja emax »

Seteissä on painelaakeri asetelma ja levy.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin