
Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)
-
- Viestit: 171
- Liittynyt: 07 Joulu 2010 14:32
Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)
Noniin ois semmonen kysymys että paljon tommonen foordin kone kestää piristystä ja mitä kannattais autoon laittaa että sais tosta 2 L ohc koneesta irti 150-200hp tietenki se turbolla onnistuis mutta budjetti tulee vastaan tällä hetkellä autossa on huikeat 130hp 

Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)
Tiedän roadsport B ohc:n josta on otettu likemmäs 300hv vaparina ja 8 venttiilillä ja keulivan kiihdytys sierran josta turbolla reilu 700hv, myös 8V ohc (r.i.p. Vesa)ford sierra 89vm kirjoitti:Noniin ois semmonen kysymys että paljon tommonen foordin kone kestää piristystä
Vaparina budjetti 2 litraisesta ohc:sta 200hv ilman turboa....ford sierra 89vm kirjoitti:mitä kannattais autoon laittaa että sais tosta 2 L ohc koneesta irti 150-200hp tietenki se turbolla onnistuis mutta budjetti tulee vastaan
46mm imu ja 37,5mm pakovenat, kanavien vingutusta, 45mm-48mm tuplat, nokka (vaikka enem a8), säädettävä nokkapyörä, 4-1 peltisarja, sytty (vaikka crane xr700), hyvä ja sytylle sopiva puola, ja ruttu jonnekkin 1:12-1:13 tienoille.
Alakertaan vaikka viseco männät, croverin pitkät kiertokanget, joku 4-5kg teräsvauhtipyörä, ja tasapainoitus/kiillotus kaikille osille niin kestää hyvin kierrättää sinne 7000-8000rpm tietemille mistä se 200hv tulee sitten kun penkissä säädetään kaikki kohdalleen.
Turbolla 200hv, osta turbo, turbon pakosarja, turbon kaasari, ja välijäähdytin.
Alakertaan cossun vakio männät ja kanget.
200hv niin ettei tarvi tehdä mitään, osta cossu.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)
Kerta oohooceestä puhutaan, niin heitetäämpä oma kyssäri.. Sierraan on itellä tulossa kunostettu ruisku-ohc, jossa se "joku virinokka" ja plaanattu kansi (ei voine kovia iisakki lukemia odottaa
), joten minkälainen kytkin/paineasetelma siihen kannattaisi kaveriksi laittaa? Pärjääkö ihan uudella vakiolla, esim. LUK tai Sahcs? LUKia ainakin saisi tuosta Martikaiselta (FIxus), mutta oon kuullu siitä huonoja puheita..

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)
Kyllä se uus vakio kytkin kestää sen mitä is:n ruiskuilla irti tulee saamaan.
Vakio alakerta tehdyllä kannella ja säädettävällä ruiskulla sen parisataa kestää ahdettuna kyllä kun säädöt kohdallaan.
Omaa täysin vakio kaasari konetta kiusasin 1,3 bar eikä revennyt parin kuukauden aikana jonka oli ahtimella varustettuna (perus säädot hain boxiin ennen kunnon koneen asennusta). Tosin vakio kytkin ei kestänyt paria viikkoa pitempään ja alkoi luista. 4kierrosta affenisolla tuli käytyä kokeilemassa ja kulkua niin että kaasun kanssa piti ahdot alle 0.8bar niin kytkin ei luistanut.
150hv oli 2L stokkaturboissa kaasari turboissa 0,5bar
Tosin ei tule jäämään tuohon 150-200 riittää jos ajamisesta pitää. Mistäkö tiedän ?
Vuonna .-03 rakensin ekan ahdetun ja sanoin silloin monelle et 200 riittää hyvin ja nyt 400 ei "riitä" enään. Joten suoraan ne cossun männät/veivit sisään.
Vakio alakerta tehdyllä kannella ja säädettävällä ruiskulla sen parisataa kestää ahdettuna kyllä kun säädöt kohdallaan.
Omaa täysin vakio kaasari konetta kiusasin 1,3 bar eikä revennyt parin kuukauden aikana jonka oli ahtimella varustettuna (perus säädot hain boxiin ennen kunnon koneen asennusta). Tosin vakio kytkin ei kestänyt paria viikkoa pitempään ja alkoi luista. 4kierrosta affenisolla tuli käytyä kokeilemassa ja kulkua niin että kaasun kanssa piti ahdot alle 0.8bar niin kytkin ei luistanut.
150hv oli 2L stokkaturboissa kaasari turboissa 0,5bar
Tosin ei tule jäämään tuohon 150-200 riittää jos ajamisesta pitää. Mistäkö tiedän ?
Vuonna .-03 rakensin ekan ahdetun ja sanoin silloin monelle et 200 riittää hyvin ja nyt 400 ei "riitä" enään. Joten suoraan ne cossun männät/veivit sisään.

gti golo palloilija
Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)
Nuo vakiot riittää kyllä. Omassa vaparissa oli aikoinaan vakio sahcs asetelma ja 3 lapainen sintteri. Vääntöä oli yli 20kg ja hyvin piti ja tohtisin kokeilla vakiolevylläkin.duckworth kirjoitti:Kerta oohooceestä puhutaan, niin heitetäämpä oma kyssäri.. Sierraan on itellä tulossa kunostettu ruisku-ohc, jossa se "joku virinokka" ja plaanattu kansi (ei voine kovia iisakki lukemia odottaa), joten minkälainen kytkin/paineasetelma siihen kannattaisi kaveriksi laittaa? Pärjääkö ihan uudella vakiolla, esim. LUK tai Sahcs? LUKia ainakin saisi tuosta Martikaiselta (FIxus), mutta oon kuullu siitä huonoja puheita..
Luk ei omien kokemusten perusteella ole oikein tasalaatuinen. Joissakin toimii hyvin mutta olipa yks pösö johon vaihdettiin luk sarja ja vuoden päästä siitä oli painelaakeri hieronu ittensä asetelman läpi


Uudet stefat kannattaa laittaa jos vähänkin vuotaa öljyä kytkinkoppaan, laatikko/moottori. Parantaa kytkintä jo aika paljo.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)
Sahcs- setistä oon itsekin kuullu kehuja, näyttää vielä Motonet myyvän 124 euron hintaan
Sisältääköhän ko. setti kaiken tarpeellisen?

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ford sierra 4D laser ohc laser 89vm (piristys)
Seteissä on painelaakeri asetelma ja levy.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala