Sivu 1/1

Focus 99/04 Jäähdytinnesteiden vaihto

Lähetetty: 29 Loka 2005 16:17
Kirjoittaja vanhafokus
Menimpä sitten aikoinaan sekoittelemaan kahdenlaisia pakkasnesteitä ja nyt pakkaskestävyys näyttää alentuneen aika reilusti.. ainakin mittarin mukaan. Voisiko joku kertoa miten vaihdetaan 2.0 Zetec:iin nesteet? Jäähdytysjärjestelmä pitää varmasti myös huuhdella. Onko siihen olemassa mitään nopeaa ja toimivaa konstia. Katsoin syylärin alle enkä heti hetkessä ainakaan löytänyt sieltä mitään proppua mistä olisin tyhjentänyt nesteet. Missähän päin tämä proppu on? Tietääkö kukaan mistä osoitteesta saisi jonkinlaisia manuaaleja tähän hommaan?
Kiitos vaivannäöstä. :)

Lähetetty: 29 Loka 2005 16:21
Kirjoittaja janzamar
alavesiletku irti ja huuhtelu mielellään vastakkaiseen kiertosuuntaan että mahdolliset roskat lähtee pois.
ja täyttö keula metrin ilmassa ettei jää kuplia järjestelmään.

Lähetetty: 29 Loka 2005 19:08
Kirjoittaja VesQ
Lohkon kyljessähän se proppu yleensä on jos on ollenkaan

Eikai sitä zetecciä tarvii keula ilmassa ilmata

Lähetetty: 29 Loka 2005 19:12
Kirjoittaja Jaakko85
Syyläristä löytyy myös joskus roppu

Lähetetty: 29 Loka 2005 19:12
Kirjoittaja janzamar
ai niin joo,olikin ne dochit niitä :lol:

Lähetetty: 29 Loka 2005 19:18
Kirjoittaja VesQ
No jos oikeen nusnus niin dokkihan se tuo zetecikin on, eikös siinäkin kaksi kannen yläpuolista nokkaa ole :wink: :D

Ja ihan pakko vielä vaikka itselle sattuu myös
DOHC

Lähetetty: 29 Loka 2005 19:20
Kirjoittaja Jaakko85
VesQ kirjoitti:No jos oikeen nusnus niin dokkihan se tuo zetecikin on, eikös siinäkin kaksi kannen yläpuolista nokkaa ole :wink: :D

Ja ihan pakko vielä vaikka itselle sattuu myös
DOHC
No mutta sanoppa muuta. dokki dokki.

Lähetetty: 29 Loka 2005 19:25
Kirjoittaja janzamar
:twisted: witt u.
:lol:
niin mut ku.. no ei kai siitä haittaakaan oo jos sen keulan nostaa,kaataessa joutuu vaan vähän kurkottamaan ylemäs..? :oops:

Lähetetty: 29 Loka 2005 19:25
Kirjoittaja turbiiniriesa
alavesiletku irti>tyhjennys ja zetecciin tarkotettua jäähdytysnestettä(en nyt muista oliko ihan tavallista semmosta) letkun kiinnityksen jälkeen>keula alhaalla säiliöön.
pitäs tuolla mennä oikein.

Lähetetty: 29 Loka 2005 20:21
Kirjoittaja turbiiniriesa
lapazu kirjoitti: Ei siinä Fordin punasessa liemessä ole muuta erikoista kuin että sen vaihtoväli on 15v. Ja sitä ei ehdottomasti saa sotkea muiden kanssa. Saa sinne laittaa tavallisetkin mutta silloin röörit on huuhdeltava kunnolla ettei sekoittumista tapahdu.
joo sitä muistelinkin,mutta ku ei ollu varmaa tietoa,niin en arvannu mainita.
jos noita foortin ja tavallisia sekottaan niin se seos menee semmoseksi sakaksi ja tukkii paikat>ainakin näin on mainittu.ei oo omakohtasta kokemusta jutusta!

Lähetetty: 29 Loka 2005 20:49
Kirjoittaja Monteonisti
Tiedä sitten tuosta Focuksesta, mutta Eskosta ja Monteosta on löytynyt roppu syylärin alakulmasta kuskin puolelta. Minä lasken vanhat pois, laitan pelkkää vettä ja ajan kuumaksi, sitten vesi pois ja nesteet tilalle. Ajo kuumaksi ja nestepinnan tarkistus kun jäähtyy. 8)