Focus 99/04 Jäähdytinnesteiden vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
vanhafokus
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Loka 2005 16:09

Focus 99/04 Jäähdytinnesteiden vaihto

Viesti Kirjoittaja vanhafokus »

Menimpä sitten aikoinaan sekoittelemaan kahdenlaisia pakkasnesteitä ja nyt pakkaskestävyys näyttää alentuneen aika reilusti.. ainakin mittarin mukaan. Voisiko joku kertoa miten vaihdetaan 2.0 Zetec:iin nesteet? Jäähdytysjärjestelmä pitää varmasti myös huuhdella. Onko siihen olemassa mitään nopeaa ja toimivaa konstia. Katsoin syylärin alle enkä heti hetkessä ainakaan löytänyt sieltä mitään proppua mistä olisin tyhjentänyt nesteet. Missähän päin tämä proppu on? Tietääkö kukaan mistä osoitteesta saisi jonkinlaisia manuaaleja tähän hommaan?
Kiitos vaivannäöstä. :)
Eipä muuta nyt...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

alavesiletku irti ja huuhtelu mielellään vastakkaiseen kiertosuuntaan että mahdolliset roskat lähtee pois.
ja täyttö keula metrin ilmassa ettei jää kuplia järjestelmään.
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Lohkon kyljessähän se proppu yleensä on jos on ollenkaan

Eikai sitä zetecciä tarvii keula ilmassa ilmata
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Syyläristä löytyy myös joskus roppu
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ai niin joo,olikin ne dochit niitä :lol:
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No jos oikeen nusnus niin dokkihan se tuo zetecikin on, eikös siinäkin kaksi kannen yläpuolista nokkaa ole :wink: :D

Ja ihan pakko vielä vaikka itselle sattuu myös
DOHC
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

VesQ kirjoitti:No jos oikeen nusnus niin dokkihan se tuo zetecikin on, eikös siinäkin kaksi kannen yläpuolista nokkaa ole :wink: :D

Ja ihan pakko vielä vaikka itselle sattuu myös
DOHC
No mutta sanoppa muuta. dokki dokki.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

:twisted: witt u.
:lol:
niin mut ku.. no ei kai siitä haittaakaan oo jos sen keulan nostaa,kaataessa joutuu vaan vähän kurkottamaan ylemäs..? :oops:
Viimeksi muokannut janzamar, 29 Loka 2005 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei sieltä mitään junia t...
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

alavesiletku irti>tyhjennys ja zetecciin tarkotettua jäähdytysnestettä(en nyt muista oliko ihan tavallista semmosta) letkun kiinnityksen jälkeen>keula alhaalla säiliöön.
pitäs tuolla mennä oikein.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

lapazu kirjoitti: Ei siinä Fordin punasessa liemessä ole muuta erikoista kuin että sen vaihtoväli on 15v. Ja sitä ei ehdottomasti saa sotkea muiden kanssa. Saa sinne laittaa tavallisetkin mutta silloin röörit on huuhdeltava kunnolla ettei sekoittumista tapahdu.
joo sitä muistelinkin,mutta ku ei ollu varmaa tietoa,niin en arvannu mainita.
jos noita foortin ja tavallisia sekottaan niin se seos menee semmoseksi sakaksi ja tukkii paikat>ainakin näin on mainittu.ei oo omakohtasta kokemusta jutusta!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tiedä sitten tuosta Focuksesta, mutta Eskosta ja Monteosta on löytynyt roppu syylärin alakulmasta kuskin puolelta. Minä lasken vanhat pois, laitan pelkkää vettä ja ajan kuumaksi, sitten vesi pois ja nesteet tilalle. Ajo kuumaksi ja nestepinnan tarkistus kun jäähtyy. 8)
Vastaa Viestiin