Sivu 1/1

sierra 1.6i cvh ja nesteiden vaihto?

Lähetetty: 27 Loka 2005 22:18
Kirjoittaja Makwe
Eli piäisi vaihtaa nesteet tuohon touhkaan. En tiedä milloin lienee viimeksi vaihdettu, aivan vihreät nesteet näyttää olevan sisällä.
Miten pitäis toimia? Ajattelin puhdistaa jollakin puhdistaja nesteellä ja sitten laittaa uudet nesteet.

Eli kysymys olis tämmöisistä asioista:

-Mites nämä nesteet joiden pakkaskestävyys on -35C kestää täällä napapiirin pohjoispuolella jossa joskus saattaa tulla -40C?

-Ilmaus, miten se tapahtuu?

-yleensä miten tapahtuu koko nesteiden vaihto?

oon aika noviisi näissä asioissa.

Lähetetty: 27 Loka 2005 23:01
Kirjoittaja lalli69
Jos pakkaskestävyyttä on riittävästi, eikä seassa uiskentele mitään epämääräistä, niin turhaa niitä vaihtaa.

Vaikka tulisi -50°c ja nesteiden jäätymispiste on -35°c ei ole mitään hätää.
Nesteet vetää silloin korkeintaan hileeseen, mutta umpi jäähän niitä ei oikein saa. :)

Lähetetty: 27 Loka 2005 23:03
Kirjoittaja VesQ
Siitä pakkasen kestävyydesta niin jos neste lupaa -35c niin mielestäni ei haittaa vaikka yli 40 pakkanen menee. Jos siellä on edes jonkin verran pakkasnestettä seassa niin vedet ei jäädy aivan kokonaan vaan menee semmoiseksi "hyhmäksi" joka ei yleensä paikkoja hajota. Jos olisi pelkkää vettä niin jäätyisi aivan kokonaan

Jos on kovinkin uusi auto niin kannattaa huomioida valmistajan vaatimukset pakkasnesteelle, niitä löytyy monenlaisia, vanhempiin (-80 luku) on melkeen sama mitä laittaa kunhan ei jäädy

Jos sattuu lohkossa tai syylärissä olemaan tyhjennysroppu niin se auki (lohkossa yleensä on) ja vedet pihalle. Jos ei löydy niin syylärin alavesiletku irti ja tyhjentää sitten sieltä. Sieltä ei vaan tule ihan kaikki pihalle.

Uudet mömmöt sisään ja kaataa täyteen, sitten auto käymään ja käyttää kunnes termostaatti aukeaa ja vedenpinta tippuu, sitä mukaa lisäilee nestettä kun menee ja samalla puristelee syylärin ja lämpppärin letkuja. Sitten kun varmasti kone lämmin ja veden pinta pysyy samassa niin korkit kiinni ja ajoa

edit:
Jaa lalli kerkeski kiilaamaan väliin

Eikös pakkasnesteetkin kannata muutaman vuoden välein vaihtaa, häviää ruosteenestokyky yms

Lähetetty: 27 Loka 2005 23:28
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä ne kannattaa välillä vaihtaa jos eivät vaihdu itsestään! :D
Minä olen poistanut vanhat, laittanut pelkkää vettä aluksi ja ajanut kuumaksi, putsaa vähän paikkoja, sitten vedet pois ja nesteet sisälle, yli täyttö aluksi ja ajo kuumaksi, sitten tarkistus ja lisäys tarvittaessa! 8)

Lähetetty: 28 Loka 2005 00:06
Kirjoittaja lalli69
Kyllä se pakkasenkesto häviää ennen ruosteenestokykyä.

Lähetetty: 28 Loka 2005 20:22
Kirjoittaja p7_man
Tä...? Onks Sierraa 1.6i CVH koneella..? Siis sillä Escortin 105hv koneella..? :-O Mie oon aina kyllä luullu että kaikki 1.6 Sierrat on vanhalla kunnon n.80hv OHC-konella.. Tä? :-D

Lähetetty: 28 Loka 2005 22:11
Kirjoittaja AnttiR
Kyllä, sierraa on ollut myös 1.6 ja 1.8 cvh:lla.

Lähetetty: 31 Loka 2005 00:21
Kirjoittaja p7_man
AnttiR kirjoitti:Kyllä, sierraa on ollut myös 1.6 ja 1.8 cvh:lla.
Uskottava kai se sitten on.. :shock: Eli mistä vuosimallista 1.6i ohc vaihtuu 1.6i cvh:ksi? Vai onko asia näin yksinkertaisesti esitettävissä.. :-/ Eli onko näitä 1.6i ja 1.8i cvh-sierroja ollut ihan Suomessakin myynnissä uutena..?

Lähetetty: 31 Loka 2005 07:43
Kirjoittaja Tinde
p7_man kirjoitti: Uskottava kai se sitten on.. :shock: Eli mistä vuosimallista 1.6i ohc vaihtuu 1.6i cvh:ksi? Vai onko asia näin yksinkertaisesti esitettävissä.. :-/ Eli onko näitä 1.6i ja 1.8i cvh-sierroja ollut ihan Suomessakin myynnissä uutena..?
1.8 cvh valmistus alkoi (tietääkseni) 7/88, sitä en tiedä mistä alkaen ohc:t vaihtui cvh:in suomeen tuoduissa malleissa. Ja kyllä noita 1.8cvh versioita on suomeen tuotu, mullakin on yksi kyseinen moottori tallissa.

Lähetetty: 31 Loka 2005 08:52
Kirjoittaja lalli69
p7_man kirjoitti:Tä...? Onks Sierraa 1.6i CVH koneella..? Siis sillä Escortin 105hv koneella..? :-O Mie oon aina kyllä luullu että kaikki 1.6 Sierrat on vanhalla kunnon n.80hv OHC-konella.. Tä? :-D
Sierran 1,6 CVH (80hv) on ainakin eri ruisku kuin escortin vastaavassa.

Tuota en kyllä ole ennen kuullut, että sierroissa olisi ollut myös 1,8 CVH:ta ? :o

Lähetetty: 31 Loka 2005 09:35
Kirjoittaja Tinde
lalli69 kirjoitti: Tuota en kyllä ole ennen kuullut, että sierroissa olisi ollut myös 1,8 CVH:ta ? :o
Ovat tosiaan aika harvinaisia mutta silloin tällöin näkee myynnissäkin.

Kuten mainitsin, mullakin on yksi tallissa. Öljypohja, öljypumpun imuputki, vauhtipyörä yms ovat aika passeleita zetec -> rwd Escort hommiin...

Lähetetty: 31 Loka 2005 12:04
Kirjoittaja p7_man
lalli69 kirjoitti: Sierran 1,6 CVH (80hv) on ainakin eri ruisku kuin escortin vastaavassa.
80hv 1.6 CVH..? Nyt en ymmärrä, mikäli et sitten tarkoittanut 1.6 OHC.:tä.. :-/ :-)

Niin, elikkä kun joku kauppasi joskus taannoin siistiä punaista 1.6i Sierraa huuto.netissä kertoen siinä olevan 105hv, niin tämä joku pakisikin ihan asiaa? Minä kun lähettelin hälle meiliä jotta ei siinä oo kun 80hv, että ihan OHC kone siinä on eikä mikkään Escortin CVH.. höhöhö, ei hää mulle ikänä vaivautunu mittää vastaamaan.. ;-)

Lähetetty: 31 Loka 2005 12:10
Kirjoittaja lalli69
Tarkoitin juuri sitä mitä kirjoitin, eli Sierrassa ollut 1,6i CVH on 1-pisteruisku josta ei irtoa kuin 80hv
Moottori on käytännössä sama kuin escortin vastaava nelipisteruiskulla varustettu.

Lähetetty: 31 Loka 2005 12:25
Kirjoittaja p7_man
OK, asia ymmärretty. Eli siis tuo 105hv 1.6i Sierrassa oli kaiketi sitten kukkua, mikäli ei ole ruiskutuksia tai mottia vaihdettu.

Lähetetty: 31 Loka 2005 15:02
Kirjoittaja lalli69
p7_man kirjoitti:OK, asia ymmärretty. Eli siis tuo 105hv 1.6i Sierrassa oli kaiketi sitten kukkua, mikäli ei ole ruiskutuksia tai mottia vaihdettu.
Joo