HC arvot Mondeossa ihan tapissa..
HC arvot Mondeossa ihan tapissa..
Viime viikon katsastus tuotti kivan yllärin 1.6 Mondeossa vm -97.Palaneen parkin lisäksi Hc arvot krematorio tasoa..
Tyhjäk. Hc 1400 CO% 1,14 O2% 4,5
2000 r/min Hc 96 CO% 0,026 O2 2,4 CO2 13,5 Lambda 1,110
Vaihdoin ensi lääkkeeksi Lambdan (ilmeisti väärä valinta) ja sitten mitattiin puristukset. Kakkonen ilman puristuksia joten tehtiin kansiremppa.
Kakkosen pakoventtiili palanut eli kaikki pakovenat uusiks alan liikkeessä.
Lisäksi uusittiin jakopään hihnapyörineen,tulpat,tulpanjohdot,
vesipumppu,termari..
Parin illan tuherruksen jälkeen uudelleen päästämittaukseen ja kappas Hc edelleen ihan tapissa 1400 CO% 10 ja lambda 0,8.
Alkaa ymmärrys loppumaan ja vielä kun kierrellyt merkkiliikkessä ja parissa autosähköliikkeessä niin kaikki tarjoo eri vaihtoehtoja.
Huoltoon vähintään 1,5 viikon jonot.
Löytyiskö keneltäkään vinkkiä mitä vois ihan itse vielä tarkistaa, ennenkun pääsen korjaamolle.
Oman päättelyn mukaan saa nyt ihan liikaa bensaa ? Käy kuitenkin ihan hyvin ja kulkee.Toi vaihdettu lambda oli mallia tarvike..
Alipaineletkujen vuodot tarkisteltu.Koneessa toiminnassa se öljyhöyryjen kierrätys järjestelmä, ainakin imusarjan sisuksista päätellen.
Luin järjestelmästä tältä foorumilta, mutta en löytänyt millä sen saa pois toiminnasta ja mihin vaikuttaa.
Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.
Tyhjäk. Hc 1400 CO% 1,14 O2% 4,5
2000 r/min Hc 96 CO% 0,026 O2 2,4 CO2 13,5 Lambda 1,110
Vaihdoin ensi lääkkeeksi Lambdan (ilmeisti väärä valinta) ja sitten mitattiin puristukset. Kakkonen ilman puristuksia joten tehtiin kansiremppa.
Kakkosen pakoventtiili palanut eli kaikki pakovenat uusiks alan liikkeessä.
Lisäksi uusittiin jakopään hihnapyörineen,tulpat,tulpanjohdot,
vesipumppu,termari..
Parin illan tuherruksen jälkeen uudelleen päästämittaukseen ja kappas Hc edelleen ihan tapissa 1400 CO% 10 ja lambda 0,8.
Alkaa ymmärrys loppumaan ja vielä kun kierrellyt merkkiliikkessä ja parissa autosähköliikkeessä niin kaikki tarjoo eri vaihtoehtoja.
Huoltoon vähintään 1,5 viikon jonot.
Löytyiskö keneltäkään vinkkiä mitä vois ihan itse vielä tarkistaa, ennenkun pääsen korjaamolle.
Oman päättelyn mukaan saa nyt ihan liikaa bensaa ? Käy kuitenkin ihan hyvin ja kulkee.Toi vaihdettu lambda oli mallia tarvike..
Alipaineletkujen vuodot tarkisteltu.Koneessa toiminnassa se öljyhöyryjen kierrätys järjestelmä, ainakin imusarjan sisuksista päätellen.
Luin järjestelmästä tältä foorumilta, mutta en löytänyt millä sen saa pois toiminnasta ja mihin vaikuttaa.
Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.
Aika jännä.. kun toi todellakin meinaa että jostain vuotaa ja pahasti.. mutta kansi on korjattu.
mutta ootko katsonut kaikki anturit ym. joku ilma-anturi tai tällänen.. mut sit taas jos käy ja kukkuu nätisti.. emmää tiedä..
mutta ootko katsonut kaikki anturit ym. joku ilma-anturi tai tällänen.. mut sit taas jos käy ja kukkuu nätisti.. emmää tiedä..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Onko kone kasattu ihan oikein? Ihan vaan varmistuksena kannattaa myös se eliminoida, eli minulla auto kävi kanssa törkeen rikkaalla ja olikin pakonokka yhden pielisessä viewtopic.php?t=2782
Antureita yms. ei tosiaan kannata kyllä summassa ja kuulopuheiden perusteella ostella, kun niihin saa satasen jos toisenkin uppoamaan. Eli kun peruskone on kunnossa ja jaot ja puristukset on normaalit, niin sitten mittailla Lamdat, Maf:t, liitokset, huohottimet, ilmavuodot, bensanpaineet, suuttimet, katit, boksi yms.... vaikeaa se tosiaan on kun sillepäälle sattuu ja korjaamotkaan ei vanhempaa, edes kovin mielellään tunnu haluavan.
Antureita yms. ei tosiaan kannata kyllä summassa ja kuulopuheiden perusteella ostella, kun niihin saa satasen jos toisenkin uppoamaan. Eli kun peruskone on kunnossa ja jaot ja puristukset on normaalit, niin sitten mittailla Lamdat, Maf:t, liitokset, huohottimet, ilmavuodot, bensanpaineet, suuttimet, katit, boksi yms.... vaikeaa se tosiaan on kun sillepäälle sattuu ja korjaamotkaan ei vanhempaa, edes kovin mielellään tunnu haluavan.
[quote="HK"]Onko kone kasattu ihan oikein? Ihan vaan varmistuksena kannattaa myös se eliminoida, eli minulla auto kävi kanssa törkeen rikkaalla ja olikin pakonokka yhden pielisessä viewtopic.php?t=2782
Tossa 1.6 Zetecissä on jakopään hihna.Laitettu nippuun Alfamerin kirjaa tuijottamalla ja siihen tarvittavaa työkalua käyttäen.
Lisäks kaveri oli apuna joka on jokusen hihnan vaihtanut.
Luulen et ei toimis ollenkaan jos jako väärin.
Täytyy käydä vielä läpi kaikki noi alipaine kikkareet..
Tossa 1.6 Zetecissä on jakopään hihna.Laitettu nippuun Alfamerin kirjaa tuijottamalla ja siihen tarvittavaa työkalua käyttäen.
Lisäks kaveri oli apuna joka on jokusen hihnan vaihtanut.
Luulen et ei toimis ollenkaan jos jako väärin.
Täytyy käydä vielä läpi kaikki noi alipaine kikkareet..
Kirjan mukaan muistaakseni ylempi merkki hihnapyörällä, tarvii vielä tarkistaa.Tinde kirjoitti:Kyllä se käy aika nätisti vaikka esim pakonokka olisi pykälän pielessä. (hmm mistäkö tiedän...)
Kannattanee silti tarkistaa ne ajoitukset. Olihan oikea merkki kampiakselin hihnapyörällä joka oli siinä lohkon/öljypohjan merkissä?
Katti?
Katista sano ton jälkimmäisen tarkistuksen tehnyt katsastusmies (tuttu), et hajalla oleva ilmenee niin että päästöarvot on lähes oikeat.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Parin illan tuherruksen jälkeen uudelleen päästämittaukseen ja kappas Hc edelleen ihan tapissa 1400 CO% 10 ja lambda 0,8.
Veikkaisin imuilmavuotoa mutta tuo häkä ihmetyttää sillä se viittaa liian vähään happeen!

Nyt vaihdettiin viel uus lambda.Selvis et Alfamerin kirjassa on lambda kytkentäkaavio vääriin, hienoo siinä palo yks lambda turhaan..
Oli ihan musta, eikä mikään ihme kun piuhat ristissä.
Tän päiväsessä mittauksessa alko hc olemaan lähellä totuutta, tosin sen kyllä pitäis olla 0.
Nyt seuraavaks kaverin autosta toi ilmamassa-anturi kiinni ja kokeilemaan.
Toinen katsastusmies omisti vähän vanhemman mondeon ja sano et sillä oli sama vika ja oli toi anturi sökö.
Mä avasin oman ilmanputsarikotelon ja toisessa anturin langassa oli jotain kökköä.En tiedä auttoiko putsaus.
Testaukset jatkuu..
Oli ihan musta, eikä mikään ihme kun piuhat ristissä.
Tän päiväsessä mittauksessa alko hc olemaan lähellä totuutta, tosin sen kyllä pitäis olla 0.
Nyt seuraavaks kaverin autosta toi ilmamassa-anturi kiinni ja kokeilemaan.
Toinen katsastusmies omisti vähän vanhemman mondeon ja sano et sillä oli sama vika ja oli toi anturi sökö.
Mä avasin oman ilmanputsarikotelon ja toisessa anturin langassa oli jotain kökköä.En tiedä auttoiko putsaus.
Testaukset jatkuu..
Aika usein HC kyllä on katti autoissa 0. Eli katti ja kone toimii hyvin silloin.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Paine ohitse, läpi meni..
Kaverin Mondeosta (1.8) ilmanputsarikotelon kansi irti ja mittaukseen.
Arvot laakista kohdalleen, tosin ei hc vieläkään 0 niinkuin edellisvuosien katsastuksissa.Mutta saattaa korjaantua kun antaa vähän kenkää, ei ihan tarkkaa tietoa kuinka kauan käynyt rikkaalla.
Tarinan opetus: Älä kytke lambdaa korjauoppaan kytkentäkaaviolla (tosin voi olla et vaihdoin sen ihan turhaan alunperinkin), äläkä aliarvioi niiden kahden vastuslangan merkitystä MAFFissa.Niiden toiminnan saa nähtävästi mittattua lambdalta sopivalla mittarilla.Virran kuuluis mennä ns. aaltoilemalla jos lambda toimii oikein, tolla paskana olevalla MAFFilla virran ala ja ylä mittaus tulos ei juuri eroa toisistaan.
Nyt oli katsastusmittaustulos lambdan osalta tasan 1.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille.
Kaverin Mondeosta (1.8) ilmanputsarikotelon kansi irti ja mittaukseen.
Arvot laakista kohdalleen, tosin ei hc vieläkään 0 niinkuin edellisvuosien katsastuksissa.Mutta saattaa korjaantua kun antaa vähän kenkää, ei ihan tarkkaa tietoa kuinka kauan käynyt rikkaalla.
Tarinan opetus: Älä kytke lambdaa korjauoppaan kytkentäkaaviolla (tosin voi olla et vaihdoin sen ihan turhaan alunperinkin), äläkä aliarvioi niiden kahden vastuslangan merkitystä MAFFissa.Niiden toiminnan saa nähtävästi mittattua lambdalta sopivalla mittarilla.Virran kuuluis mennä ns. aaltoilemalla jos lambda toimii oikein, tolla paskana olevalla MAFFilla virran ala ja ylä mittaus tulos ei juuri eroa toisistaan.
Nyt oli katsastusmittaustulos lambdan osalta tasan 1.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille.