Kestääkö MK3 mondeon automaatti?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TEPPO
Viestit: 114
Liittynyt: 10 Elo 2006 14:33
Paikkakunta: Ylikiiminki

Kestääkö MK3 mondeon automaatti?

Viesti Kirjoittaja TEPPO »

Omia kokemuksia ei ole kuin MK2 mondeon automaatista ja se oli kyllä surullinen laatikko. Kallis ja ei siltikään ollut kovin pitkäikäinen. Onko uudemmissa mondeoissa jo toimiva laatikko? Jos ne antautuu niin mistä sen tietää tai mitkä oireet viittaisi laatikon ongelmiin. Minulla on nyt pari mondeota kiikarissa. Noilla on toki jo ajettu 250tkm ja 330tkm. Dieseleitä molemmat. Olisi tarkoitus lähteä ajamaan niitä tässä kun kerkeää, mutta pitää ensin kysellä, että kannattaako pysyä vaan manuaalilaatikollisissa autoissa :)
Kasperi_83
Viestit: 114
Liittynyt: 06 Heinä 2006 20:53
Paikkakunta: Liminka

Re: Kestääkö MK3 mondeon automaatti?

Viesti Kirjoittaja Kasperi_83 »

Mulla on kohta 390tkm ajettu viisvaihteinen automaatti dieseli -03. Hyvinhän tuo näyttää pelaavan. Vaihdoin 350tkm öljyt laatikkoon. Joskus tuntuu niinku vähän nykäisis mut nätisti vaihtaa ja pelaa. Tyytyväinen oon ainaki toistaiseksi... Tietoa mulla ei ole et onko sitä uusittu joskus siihen.
Tietenkihän se on yksilöllistä et kestääkö se eli et onko sillä miten ajettu, onko vaihdettu koskaa öljyjä, onko maanantai päivän versio, ym.
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
makeboy
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Huhti 2005 15:35
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Kestääkö MK3 mondeon automaatti?

Viesti Kirjoittaja makeboy »

Tosiaan mk3 mondeoita on sekä vanhalla nelivaihteisella että uudemmalla viisivaihteisella autolåådalla.
Viisivaihteisista en ole kuullut pahaa sanaa, taitaa olla muualla kuin Fordilla suunniteltu aski.
Vaikka itsellä nelivaihteinen CD4E on toiminut hyvin ikänsä, harkitsisin silti kahdesti tai kolmesti :)
Mondeo 2.5 V6 24V Duratec GT A 5-ovinen -98
Focus 1.6 STW -03
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kestääkö MK3 mondeon automaatti?

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Viisivaihteista myytiin vaan jonkin aikaa, sitten se hävis vähin äänin markkinoilta, ja nelivaihteista myytiin taas.. Miksiköhän?
4-vaihteisessa on öljyn mittatikku, 5-vaihteisessa ei.
Öljynvaihdoista se kai kesto on noissakin kiinni, eli itse uskaltaisin ostaa jos on merkinöjä laatikon öljynvaihdoista. Meillä mondeossa 4-vaihteisessa mittarissa nyt 310tkm, laatikko vaihdettu kerran takuuaikana, nyt tuolla laatikolla ajettu joku 215tkm, pelaa kuin unelma.
Öljyt vaihdettu 40tkm:n välein laatikkoon.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Vastaa Viestiin