keskittävä napa

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
jokerman80
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Huhti 2010 10:09

keskittävä napa

Viesti Kirjoittaja jokerman80 »

tarvittaessa auton alkup. napaa pitää modifioida jos auton alkup. keskittävä napa on korkeudeltaan yli 13mm. Tietääkö kukaan ton navan korkeutta. Kun meinasin autoon talvivanteisiin laittaa Spacerit 10mm sellaiset.

Autoni on Ford mondeo Mk3 vm 2006
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: keskittävä napa

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Niin, ton navan keskittävän kauluksen tarkoitus on varmistaa kunnollinen keskitys ennen pulttien kiristämistä ja toisaalta osallistua mekanisesti pyörän pitämiseen paikallaan töyssyissä.

Sulla on ilmeisesti suunnitelmissa spacer, missä on alkuperäisen kaltainen sorvattu kaulus, mutta spacerin sisällä tilaa on korkeintaan 10mm kaulukselle? Ratkaisu olisi sorvata jollain koneistamolla noista alkuperäisistä se 3mm pois, mutta tässä kannattaa huomata että vanteet ovat erilaisia ja tarvitsevat erilaisen tuennan - luultavasti 13mm on alkuperäisvanteiden kannalta sopiva määrä?

Kun minulla oli rumpunapojen yhteydessä levyjarrut, jäi tuo keskittävä kaulus liian matalaksi ja renkaat roikkuivat paikoillaan pelkkien pulttien varassa. Ei hyvä, eikä turvallinen.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin