Kiertokankiko kiero

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tampereentaksi

Kiertokankiko kiero

Viesti Kirjoittaja Tampereentaksi »

Käytin Transit 125 TDCI paikallisella dieselkorjaamolla.Korjasivat suuttimet? Mitään ei tietoa kun vanhoja osia ei ollut näyttää.Pyysin mittaamaan puristukset ja ohivuoron. EI mitattu.
Myöskin pyysin vaihtamaan hehkutulpat mutta ei vaihdettu.TULPAT oli mukana penkillä.
Ei kuulemma ehditty/huomattu.
Vein auton takaisin sama savutus kuin ennenkin siis seisonnan jälkeen käynnistäessä.
Lämpimällä ei savuta mutta nyt kun yöt kylmeni niin taas.Auto oli keväällä molemmilla ford huolloilla asian tiimoilta jopa yön pakkasessa mutta haisteltiin polttoainetta se on mutta mikä vika kun testeri ei näytä mitään.

Vein auton normaaliin Ford huoltoon jossa vaihdettiin kysymättä kaksi suutinta.Olivat kuulemma rikki.
Vein ne rikkinäiset dieselkorjaamolle takaisin.Olivat kaksipäivää siellä ja auto seisoi toisella pajalla.Lausunto suuttimet ehjät normaalia päästöä.
Maksoi 750€!!
Nyt perjantaina soitin dieselkorjaamoon väitti että fordi ei saanut autoa käymään ja siksi vaihtoivat suuttimet.Myös lausui että fordilla oli päässyt roskia suuttimeen kun olivat putkia irroittaneet.
Nyt odottelen merkkihuollon laskua ja kaikenlisäksi auto käy huonosti ja polttoinesavu on kohtuuton.Ei voi kerrostalon pihassa pistää käyntiin.
Merkkihuolto 98%varmuudella väittää että kanki kiero.
Olisko kiero entä mitä sanoo venttiilit voisiko hydrauliikka olla vialla.
Merkkiliike mittasi? ja ilmoitti että ohivuotoja ei ole mutta paine heikko.?
Kerran on takuuseen vaihdettu suuttimet tankki pumppu,Ainakin näin on kirjattu.
Onko kenelle tuttu juttu.
Auto käy hyvin kulkee tasaisesti mutta polttoainetta kuluu kohtuuttomasti ja ilmassa leijuu polttoineen haju.
Viimeksi muokannut Tampereentaksi, 09 Loka 2010 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tampereentaksi

Re: Kiertokankiko kiero

Viesti Kirjoittaja Tampereentaksi »

Lisään vie´lä että dieselkorjaamolla toisellakertaa kun auto oli piti ne hehkut vaihtaa mutta samat hehkut oli auton penkillä ja väitettiin että vaihdettu hyllystä uudet.Uskoakko vai ei. Ei muka huomattu vaikka autoa siirtelivät ja auton penkillä ei ollut mitään muuta kuin neljä hehkua jokainen omassa paketissaan..Onko tyhmiä vai pidetäänkö tyhmänä maksajana.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kiertokankiko kiero

Viesti Kirjoittaja emax »

No jos ohivuotoa ei ole ja puristus on silti heikko, niin mäntä jää silloin jostain syystä alemmas kun pitäisi. Eli kanki kiero tai laakeri tai tapinhela p*skana. Jos lämpimänä toimii ok, niin epäilisin näiden tietojen perusteella myös ensimmäistä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Siikki
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Syys 2008 16:25

Re: Kiertokankiko kiero

Viesti Kirjoittaja Siikki »

No jotain viedään ku litran mittaa? Eihänny monendensadan suuttimia vaiheta "tosta vaa" kun 2 tahtisen tulppia?
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Re: Kiertokankiko kiero

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Eli oliko alkuperäisenä ongelmana savutus kylmänä joka paheni entisestään kahden suuttimen vaihdon jälkeen?

Minulla oli vastaava(?) savutus/10-30sek huonokäyntisyyttä kylmillä ilmoilla ja asiaan auttoi hehkujen vaihto vaikka suuttimiakin veikkailtiin.

Kyseessä oli siis Mondeo TDCi koneella, eli olettaisin että tyypiltään sama motti kuin transitissa.

Todella harvinaistahan tuo kangen kieroutuminen kyllä on, mutta mistäs sitä ikinä tietää.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Siikki
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Syys 2008 16:25

Re: Kiertokankiko kiero

Viesti Kirjoittaja Siikki »

Onhan ne uudet suuttimet ohjelmoitu oikein? Ei meinannu mondeo ottaa käskyä ohjelmoinnista, toimi vasta kolmannella
Vastaa Viestiin