04 transit puhki ruostuminen

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Jaku82

04 transit puhki ruostuminen

Viesti Kirjoittaja Jaku82 »

eli ostin vähän niinku projekti mielessäkin 04 pikkutransiitin ja helmassa kunnon reikä..
tuli yht äkkiä mieleen meneekö kori(?)takuuseen?
ja mites näissä sellai vaikuttaa katsastuksessa?
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: 04 transit puhki ruostuminen

Viesti Kirjoittaja nestori »

En ole edes varma onko transitissa 12v koritakuu, vai 6v. Joka tapauksessa tuskin menee vaikka olisikin voimassa, helmojen mädät lasketaan yleensä kiveniskemistä alkaneisiin ja lisäksi siinä pitäisi olla kerran vuoteen / x-km välein tehty vuosihuollot ja koritarkastusleimat joka kerralta, että kannattaisi oikeastaan edes yrittää.
Kuga PHEV
MikkoIlari
Viestit: 49
Liittynyt: 04 Joulu 2007 13:58

Re: 04 transit puhki ruostuminen

Viesti Kirjoittaja MikkoIlari »

Kyllä itse kokeilisin takuuseen, mikäli on siis 12v tuossa.

Itse mondeon juuri korjautin ja kuluttajariitalautakunta otti takuuasiaan kantaa.

Päätöksessä todetaan mm. "Lautakunnalle esitettyyn huolto-ohjelmaan ei kuitenkaan ole sisältynyt korin tai maalipintojen kunnon tarkastusta alustan pvc-pinnoitteen kuntoa lukuun ottamatta. Lautakunnan käsityksen mukaan auton huolto-ohjelman mukaisen huoltovälin ylityksellä tai auton määräaikaishuoltoihin liittyvällä ostajan menettelyllä ei siten tässä tapauksessa ole näytetty olleen syy-yhteyttä autossa ilmenneisiin ruostevaurioihin." Tämä siis siihen kun FORD yritti, että oma vika kun ei ole huoltokirja kunnossa.

1400€ korjauksesta maksoin itse 400€ loput maksoi Ford. Ruostetta oli ovien ulkopinnoillakin.
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: 04 transit puhki ruostuminen

Viesti Kirjoittaja nestori »

Toki kannattaa kokeilla, ja hyvä että joku on jaksanut vääntää asiasta enemmältikin kättä.
Kuga PHEV
Vastaa Viestiin