Escort mk3 vs. mk4

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Escort mk3 vs. mk4

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

Sanokaapas viisaammat mitä oleellista eroa on Escort mk3 ja mk4:lla. LX-malleista ei tarvi puhua mitään. Olis tarjolla varaosiksi mk4, itellä on mk3 (-82 farkku). Tarviis vain tietää ensin miten hyvin tuosta mk4:sta sopii osat mk3:een. Molemmat on 1.3:lla koneella. Sopiiko moottorin ja alustan osat? Entä penkit ja bensatankki?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Mk3 1.3 on CVH koneella ja mk4 1.3 on HCS (valencia) työntötankokoneella, joten konehuoneesta tuskin mikään käy ristiin. Autoissa on eroja todella paljon, jos jotakin tiettyä tulee mieleen niin kysy pois.
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

No per... eipä kai tuollaasta sitten kannata varaosiksi (vaivooksensa) ostaa :(
Ja minä kun luulin ettei niissä oo juuri mitään eroa, ovat niin samannäköisiäkin :oops:
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

jaa onko 1,3 mk4 ekkeri tappikoneella?eikös niissä cvh koneita kans ole?
aika kummalista että noinkin "uudessa" autossa on työntötankokone.
sjii
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2005 20:36
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja sjii »

Kyllä kyllä itellä ainakin on mk4 ekkeri hcs koneella.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei oo juu mk4:sta CVH:lla.
Mutta kyllähän mk4:n tekniikka mk3:n sopii heittämällä jos kokonaan vaihtaa. Ja korissa on paljoin osia joita saa käytettyä hyväksi. Jos halvalla saat niin kyllä sammonen aina hyvä nurkissa on :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

TeRoK kirjoitti:Ei oo juu mk4:sta CVH:lla.
Siis lähestulkoon kaikki mk4 escot on CVH:lla, mutta ei 1.3 joka on jonkinlainen lamamalli. Mk3:sen "ylhäältä pirteä" 1.3 CVH vaihtui mk4 escorttiin 1.4 CVH:ksi joka taas on hieman sitkeämpi kuminauhamasiina. Ja kyllä niitä työntötankokoneita on vieläkin Fordin uusissakin malleissa (Ka & Fiesta ainakin), kun menet kauppaan katsomaan. Samoja koneita ne vieläkin on uusilla nimillä vaan.

Ja oikeasti, yllättävän moni osa on erilainen mk3 ja mk4 escortissa kun ne vierikkäin laittaa. Kaiken saa jotenkin sovellettua ristiin, mutta suoraan sopivia varaosia on yllättävän vähän.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

muistelisin että alustan osat pitäis toimia ristiin..

tai näin mulle on sanottu esim. takatukivarret ovat samat molemmissa..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

Tuleepas ristiriitaista tietoa :?

Pitää kattoo mikä mylly siinä lopulta on, kunhan saan edes pari kuvaa siitä.

Osaako joku varmuudella sanoa sopiiko etupään alustan (tukivarsi puslineen) osat?

Entäs tuo bensatankki? Eikös mk4:ssa ole 48 litran tankki, mulla kun on tuos 40 litrainen (joka vuotaa täyttöputkien juuresta). Mahtaako sopia?

Ja nuo penkit kans kiinsostais, kuvittelis niiden sopivan, vai kuinka?

Ja voishan joku tietty heittää vähä summaa mitä tuosta kannattaa maksaa...

Kiitos vain jo kaikille vastanneille!
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Etutukivarret on erilaiset mutta sopii ristiin. Etu vakaaja ei käy ristiin. Etunavat käy ristiin vaikka ovat hieman erinäköiset. Bensatankit ei käy ristiin anturin ja täyttöletkun takia. Täyttöletkujakaan ei voi vaihtaa päikseen. Etupenkit menee suoraan ja takapenkit jos vaihtaa koriin saranat ja lukot myös. Ei sitten sovi aivan 100% nätisti sivuista jos ei taka sivupahveja vaihda myös.
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

http://koti.mbnet.fi/clayman/ < tuolta löytyy vähä kuvia. Jottei vain olisi paremmassa kunnossa kuin oma!

Konetilastaki on pari kuvaa (miten voi olla nuon tyhjä :? ), kone on vissiin se HCS? CVH:ta se ei ainakaan oo ikinä nähnytkään.

Vaan eipä taida kannattaa ostaa, kun ei tuosta sopivia ja hyödyllisiä osia taida olla muuta kuin etupenkit, etutukivarret ja ehkä takatukivarret. Etuiskarin yläpään kiinnityskin näkyy olevan erilainen... Satasella se toki lähtis, mutta jos se on turhaa markilla retajamas...

Mahtaakos ne takatukitangot muuten sopia?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Miksi et osta suoraan 1.3 CVH mk3 escorttia jos sellaista kaipaat? Niitä saa satasen kappalehinnalla vähän mistä vaan ja varmasti on parempi varustelu kuin tuossa mk4:ssa jossa näköjään 5v laatikkokin on ollut vain lisävarusteena :D
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

Sitä mä tuos vähä ittekki rupesin ajattelemaan. Tuli vain vähä innostuttua ku koulukaveri rupes kauppaamaan...
Oikiastaan kannattaas unohtaa nuo romut ostaa paree auto (lue ei foortti), mutta ku ei oo rahaa... Ja vikoja siinä paremmassakin kuitenkin on...

Otin nuo kuvatkin pois...

Kiitosta vain vastanneille, sainpahan ainakin tietoa jos ei muuta!
Vastaa Viestiin