Onko vaikea saada ehjänä irti (käytettyä lasia haen

Kertokaapa tuosta mitä pitää ottaa erityisesti huomioon tuossa tuulilasin vaihdossa.
Tarkoitat ilmeisesti liimaa, eihän sitä tiivistettä pidä hajoittaa ?Sultzi kirjoitti:Kyllähän liimalasin ehjänä irti saa. Esimerkiksi jollain sopivalla kitaran kielellä vetelee sen vanhan tiivisteen rikki.
Eihän niissä mitään jännitteitä saa olla, muuten rapsahtaa sopivalla pakkaskelillä lämppärin lämmöstä halkiHenna kirjoitti:Mutta kuulemma ei kannattaisi käytettyä edes laittaa ihan turvallisuudenkin takia kun niistä kai menee se jännite jotenkin. Jokainenhan tietenkin tekee niinku itse haluaa ja onhan se varmaan silti turvallisempi kuin entinen haljennut lasi.
Mistä ostit tuon lasin ? melko halpa. No asennettunahan ne on tuon reilun parisatkuu eli kai se työ maksaa sen toisen satkun sitten.evolution kirjoitti:kertokaa miten liimalasi lähtee potkasemalla irti, kun siitä saa potkia jalan läpi niin silti se liima pitää kuin tauti. varmaan on tarkotettu tolla potkimisella vanhan aikaista tiivistelasia mikä kyllä lähtee ehjänä kun potkaisee.
lasiliikkeillä on sellainen työkalu millä se liima sahataan halki.
kannattaa melkein ostaa uus lasi koska ne on aika halpoja nykyään, kun omaani ostin niin tuulilasi ja kaikki mönjät maksoi 130e ja noilla mönjillä laitettiin 2 auton tuulilasit ja siitä toisesta vielä takasivut ja takaluukun lasi.
jos lasia meinaat itte vaihtaa niin:
ensin vanha lasi irti-kuplan kaasuvaijeri on havaittu hyväksi ja kestäväksimutta mikä tahansa lanka käy, mikki lanka on vähän huonoa kun se lämpenee niin menee poikki.
älä ota korista kaikkia liimaa irti kun olet saanu lasin pois, vaan mattopuukolla vedät sen jäljen tasaseksi.
sitten uuteen lasiin ensin se reuna silkin "puhdistus" aine ja sitten se reuna hierotaan puhtaaksi ja siihen vedetään se musta primeri samoin sinne vanhaan tiivistepintaan jos se on ollut pitkän aikaa avonaisena.
seuraavaksi käydään rupakilla niin toi primeri on kuivunut jonka jälkeen siihen vedetään se lasiliima(siitä lasiliima tuubista tulee valmiiksi oikean mallista suirua että millään ei tarvitse levitellä).
lasi nostetaan paikoilleen ja alreunaan voi laittaa jotkin sopivan paksuiset mutterit ettei lasi valu alaspäin ennen kuin liima kuivuu.
ja jos on mahdollista valita liimoista niin sellainen hivenen elastinen on hyvää, jolloin lasi pääsee elämään hiukan ja ei halkea niin helpolla.