Turbotus + katsastus + solenoidi
Turbotus + katsastus + solenoidi
Miten olette turbot muutoskatsastaneet? Onko ollut ongelmia? Lupia vaadittu?
Ihan mielenkiinnosta ajattelin laittaa tämmöisen pystyyn koska itse rakennan(kukaanhan ei tiedä...) turbo systeemiä ja haluaisin tietää miten ovat noi yleisesti konttorilla suhtautuneet varsinkin jos teho menee 20% yli mallin tehokkaimasta... Hyväksyvätkö jollain konstilla vai pitääkö vain tehoja rajoittaa katsastuksen ajaksi??
Tähän lisä kysymykseksi mielipide solenoidi ohjatusta hukkaportista... tuosta boxista saa ohjauksen ulos ahtopaineen mukaan (on/off) joten voisi ihan kannettavalla muuttaa ahtopainetta ja se menisi imusarjan paineen mukaan joten kaikki matkalla tapahtuvat häviöt kompensoituisivat... Eli jos laittaisi solenoidin tuon alipaine kellon tilalle.
Ihan mielenkiinnosta ajattelin laittaa tämmöisen pystyyn koska itse rakennan(kukaanhan ei tiedä...) turbo systeemiä ja haluaisin tietää miten ovat noi yleisesti konttorilla suhtautuneet varsinkin jos teho menee 20% yli mallin tehokkaimasta... Hyväksyvätkö jollain konstilla vai pitääkö vain tehoja rajoittaa katsastuksen ajaksi??
Tähän lisä kysymykseksi mielipide solenoidi ohjatusta hukkaportista... tuosta boxista saa ohjauksen ulos ahtopaineen mukaan (on/off) joten voisi ihan kannettavalla muuttaa ahtopainetta ja se menisi imusarjan paineen mukaan joten kaikki matkalla tapahtuvat häviöt kompensoituisivat... Eli jos laittaisi solenoidin tuon alipaine kellon tilalle.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Dynolaputhan ne konttorilla haluaa jos ei ole tehdasvalmisteinen kone (siis ei muutoksia). Kun käyt penkittämässä niin täytyy lapulle saada sellaiset lukemat jotka ovat uskottavia ja vielä alle tehorajan. Kaikki säätäjät ei tähän tahdo suostua. Sytkää, ahtoja, yms muuttelemalla että saa sopivat lukemat. Se on sitten jokaisen oma asia kauanko säädöt pysyvät samoina 

No enmää tuota tarkoittanutkaan mutta pitää sen mennä läpi vaikka lapussa lukis vaikka 100hv@5bar@5500r 1/min. Ainakin periaatteessaVesQ kirjoitti:Ei kyllä suurin osa läpi päästä jos lapussa lukee maksimitehon kierroksien kohdalla vaikka 1200rpm ja maksimi ahdot 0.1bar
Eli kyllä se täytyy ihan kunnon kierroksilta olla mitattu ja jonkin verran paineitakin

mitä autoo oot menos turbottaan?
itse sain oman sierrani todella helposti leimaan.
ja jos ongelmia ahtojen kanssa että ei saa laskettua tarpeeksi alas niinkuin mulla niin kannattaa ottaa ahtomittari ainakin pois kats. ajaksi, mulla ei saanut alle 0.5b ja dynolappuun laitoin 0.3 ja sit yritti polkea testilenkillä että näkis ahtoja, mutta onneksi talvi ja paskat kumit niin rupes heti lyömään tyhjää
itse sain oman sierrani todella helposti leimaan.
ja jos ongelmia ahtojen kanssa että ei saa laskettua tarpeeksi alas niinkuin mulla niin kannattaa ottaa ahtomittari ainakin pois kats. ajaksi, mulla ei saanut alle 0.5b ja dynolappuun laitoin 0.3 ja sit yritti polkea testilenkillä että näkis ahtoja, mutta onneksi talvi ja paskat kumit niin rupes heti lyömään tyhjää

Ford sierra iS -86
Heh yritä arvaakondis kirjoitti:mitä autoo oot menos turbottaan?

Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
1-koppasen Tanen tehot joutuu pitään lapulla alle 130 kun mallisarjan tehokkain on 108 heppanen. 3-koppaseen saa muutaman kopukan enemmän, kun sen 2.3 on 114hv. Jostain syystä maahantuoja pitää niitä eri mallisarjaan kuuluvina. Tosin tässäkin tapauksessa leimatessa saattaa hyvistä puhelahjoista olla apua.
parempi vaan penkittää mahdollisimman vakiota vastaavat tehot siihen lapulle, tuntuu olevan hieman erikäsityksiä erikonttoreilla tuosta 20% rajasta. Ihan vaan sen takia ettei joudu toistakertaa hakemaan sitä lappua jonku 5hevosvoiman takia.country sedan kirjoitti:1-koppasen Tanen tehot joutuu pitään lapulla alle 130 kun mallisarjan tehokkain on 108 heppanen. 3-koppaseen saa muutaman kopukan enemmän, kun sen 2.3 on 114hv. Jostain syystä maahantuoja pitää niitä eri mallisarjaan kuuluvina. Tosin tässäkin tapauksessa leimatessa saattaa hyvistä puhelahjoista olla apua.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
[/quote]parempi vaan penkittää mahdollisimman vakiota vastaavat tehot siihen lapulle, tuntuu olevan hieman erikäsityksiä erikonttoreilla tuosta 20% rajasta. Ihan vaan sen takia ettei joudu toistakertaa hakemaan sitä lappua jonku 5hevosvoiman takia.[/quote]
Totta, mutta voihan sitä penkityksen lopuksi sanoa että laittaa sitten sitä turboa vähän isommalle voluumille
Totta, mutta voihan sitä penkityksen lopuksi sanoa että laittaa sitten sitä turboa vähän isommalle voluumille

Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Kuhan penkität sellaisen lapun jossa tehot ei kasva yli 20% vakion tehojen niin ei tarvi alkaa vertaileen.nuppeli kirjoitti:Eli siis ei tarvitse mitää lupia kunhan on se dyno lappu? Ajattelin turbottaa tuon 2.8 koneen. Meneekö se tuossa 2.8 koneen turbotuksessa niin että vertailu kohde on cossu sierra?
vertailuatutoksi otetaan se minkä itse haluat mallisarjan sisältä.
cossua ei kannata ottaa koska on niin paljon alustan osia mitkä joutuu vaihtamaan, melkein suosittelisin 2.9 jos haluat väkisin isomman motin tehoihin mitkä on samat verrata tai sitten melkeen kannattaa ottaa alle 20% tehoa enemmän mitä vakio 2.8:ssa on
edit: muut on näköjään taas nopeempia, kirottu 2 sormijärjestelmä

cossua ei kannata ottaa koska on niin paljon alustan osia mitkä joutuu vaihtamaan, melkein suosittelisin 2.9 jos haluat väkisin isomman motin tehoihin mitkä on samat verrata tai sitten melkeen kannattaa ottaa alle 20% tehoa enemmän mitä vakio 2.8:ssa on

edit: muut on näköjään taas nopeempia, kirottu 2 sormijärjestelmä

