Esko pyörittää muttei käynnisty aina

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
markkoa
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Loka 2005 20:56

Esko pyörittää muttei käynnisty aina

Viesti Kirjoittaja markkoa »

Onko kenelläkään ideoita miksi esko (-93 RS 2000 ajettu 170 000) ei aina käynnisty. Ilman selvää aiheuttajaa startatessa jokin lopettaa pensansyötön tai sytytyksen. Kun painaa kaasun pohjaan auto lähtee heti käyntiin. Vaihtelevasti auto käy tasaisest tai täristämällä, kuten moottori tukikumit olisi hajalla. Tyhjäkäynti on jatkuvasti hieman ihmeellinen,kuten bensa palaisi pakoputkessa / pröpöttää.

Tyhjäkäyntiventtiili on uusi
Lambrat vaihdettu
Tulpat vaihdettu
Ohjausyksikön lämpötila-anturi on uusi
Imuilman anturi näyttelee järkeviä vastuslukemia
Kaasuläpän asentoanturi toimii tasaisesti (0,61 - 4,7 v.)
Olen tukkinut imusarjaan menevät letkut vuorotellen mutta ei auttanut.
Mr.x3m
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Syys 2005 17:18
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Mr.x3m »

Ku laitat kiekat esim 3000 niin käykö vähän epätasasesti ja alkaa röpöttämään tai ei ihan mutta sinne päin.
markkoa
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Loka 2005 20:56

Viesti Kirjoittaja markkoa »

Korkeemmilla kierroksilla ei huomaa mitään vikaa.
Korjaamolla kyllä veikkailtiin imuvuotoa tai venttiilivuotoa. Tarttee tarkastella viikonloppuna.
sjii
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2005 20:36
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja sjii »

Kokeiles katsastaa tämä.
markkoa
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Loka 2005 20:56

Viesti Kirjoittaja markkoa »

Ainakin yksi mahdollinen aiheuttaja löytyi tänään. 1,2,4 sylintereiden puristukset olivat 12 ja 3 sylinterin puristus oli 6. Muissa paitsi kolmosessa ei myöskään pysynyt paineistettaessa paineet venttiilien kiinni ollessa.

Olisiko kellään tietoa mistä löytäis moottorin räjäytyskuvia ja teknisiä arvoja. Kummiskin kannen irroituksessa ja kokoamisessa tulee ongelmia
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

olisko männänrengas antautunut..?
ei sieltä mitään junia t...
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

Samanlaisia oireita aiheutti, kun pakoventtiilit vuosi 1992 zetecissä, ajettu oli silloin 190 tkm. Venttiilit asettuivat n. 2mm sivuun seetistä, ohjurit olivat kuluneet jokaisesta, mutta kävi tyhjää 3 pytyllä. Kansi ei ole mitenkään erikoinen purkaa, mutta seetit olivat jokseenkin kovaa materiaalia kairata uudellee. Niin ja kansiremontin osat olivat liki 800 euroa, työt päälle. Mieti mitä maksaisi merkkiliikkeessä 70 euroa tunti....
markkoa
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Loka 2005 20:56

Viesti Kirjoittaja markkoa »

Sitä en tie mitä sieltä on mennyt aukaisen kannen vasta ensi viikolla.

Luultavammin venttileissä on häikkää.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Venojen putsauslitku pensan sekaan vois auttaa muita, mutta tuon kolmosen pakovena(t) on kait kärähtänyt. :roll:
markkoa
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Loka 2005 20:56

Viesti Kirjoittaja markkoa »

Putsauslitkua on käytetty monta purkkia, eikä se venttiilileihin auta.
Hyvällä tuurilla sieltä ei ole mennyt kuin jousi. Epäilen kummiskin tota jousta koska vika on ollut vuoden. En olisi ikinä kuvitellut että tolla kilometrimäärällä tulisi kanteen/venttiileihin häikkää.

Mutta niitä teknisiä arvoja kaipaisin.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Osta Alfamerin "Näin korjaan Voortiani" tai mikäs sen nimi taas onkaan? :D
Kustantaa jotain 25e ja voi tienata itsensä takaisin jo yhdessä remontissa! 8)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

En myöskään usko että olisi jousi, veikaan että olisi ottanut mäntä tyrmäysvoiton venttiilistä
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

[quote="tsetec"]Samanlaisia oireita aiheutti, kun pakoventtiilit vuosi 1992 zetecissä, ajettu oli silloin 190 tkm. Venttiilit asettuivat n. 2mm sivuun seetistä, ohjurit olivat kuluneet jokaisesta, mutta kävi tyhjää 3 pytyllä.


Minäkin luulin että 190 tkm ei ole juuri mitään, mutta kaikki pakoventtiilin ohjurit olivat menneet.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

250tkm -92 Zetecillä, hyvin motti pelitti kun siitä luovuin, näkyy vieläkin liikenteessä! :D Ei siis sääntö vaan paremminkin poikkeus jos kone ei kestä, löytysköhän syyllinen jos peiliin katsois? :roll:
tsetec
Viestit: 105
Liittynyt: 03 Loka 2005 18:55

Viesti Kirjoittaja tsetec »

venttiiliohjurien kulumiseen en kyllä osaa antaa ohjeita, tolleen normi puitteissa. Eli tuskin peilistä löytyy vastausta. Öljyjäkin on vaikea syyttää, koska imuohjureissa eiollut kulumaa oikeastaan ollenkaan. Luulen että liian halpa ohjuri materiaali on se syy, eli fordin purchasing manager tuolta 90 luvun alusta on syyllinen.

Sulla on käynyt vain tuuri ettei kansi ole mennyt, tai sitten se oli laitettu jo ennen kuin ostit sen.
Vastaa Viestiin