Esko pyörittää muttei käynnisty aina
Esko pyörittää muttei käynnisty aina
Onko kenelläkään ideoita miksi esko (-93 RS 2000 ajettu 170 000) ei aina käynnisty. Ilman selvää aiheuttajaa startatessa jokin lopettaa pensansyötön tai sytytyksen. Kun painaa kaasun pohjaan auto lähtee heti käyntiin. Vaihtelevasti auto käy tasaisest tai täristämällä, kuten moottori tukikumit olisi hajalla. Tyhjäkäynti on jatkuvasti hieman ihmeellinen,kuten bensa palaisi pakoputkessa / pröpöttää.
Tyhjäkäyntiventtiili on uusi
Lambrat vaihdettu
Tulpat vaihdettu
Ohjausyksikön lämpötila-anturi on uusi
Imuilman anturi näyttelee järkeviä vastuslukemia
Kaasuläpän asentoanturi toimii tasaisesti (0,61 - 4,7 v.)
Olen tukkinut imusarjaan menevät letkut vuorotellen mutta ei auttanut.
Tyhjäkäyntiventtiili on uusi
Lambrat vaihdettu
Tulpat vaihdettu
Ohjausyksikön lämpötila-anturi on uusi
Imuilman anturi näyttelee järkeviä vastuslukemia
Kaasuläpän asentoanturi toimii tasaisesti (0,61 - 4,7 v.)
Olen tukkinut imusarjaan menevät letkut vuorotellen mutta ei auttanut.
Ainakin yksi mahdollinen aiheuttaja löytyi tänään. 1,2,4 sylintereiden puristukset olivat 12 ja 3 sylinterin puristus oli 6. Muissa paitsi kolmosessa ei myöskään pysynyt paineistettaessa paineet venttiilien kiinni ollessa.
Olisiko kellään tietoa mistä löytäis moottorin räjäytyskuvia ja teknisiä arvoja. Kummiskin kannen irroituksessa ja kokoamisessa tulee ongelmia
Olisiko kellään tietoa mistä löytäis moottorin räjäytyskuvia ja teknisiä arvoja. Kummiskin kannen irroituksessa ja kokoamisessa tulee ongelmia
Samanlaisia oireita aiheutti, kun pakoventtiilit vuosi 1992 zetecissä, ajettu oli silloin 190 tkm. Venttiilit asettuivat n. 2mm sivuun seetistä, ohjurit olivat kuluneet jokaisesta, mutta kävi tyhjää 3 pytyllä. Kansi ei ole mitenkään erikoinen purkaa, mutta seetit olivat jokseenkin kovaa materiaalia kairata uudellee. Niin ja kansiremontin osat olivat liki 800 euroa, työt päälle. Mieti mitä maksaisi merkkiliikkeessä 70 euroa tunti....
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Putsauslitkua on käytetty monta purkkia, eikä se venttiilileihin auta.
Hyvällä tuurilla sieltä ei ole mennyt kuin jousi. Epäilen kummiskin tota jousta koska vika on ollut vuoden. En olisi ikinä kuvitellut että tolla kilometrimäärällä tulisi kanteen/venttiileihin häikkää.
Mutta niitä teknisiä arvoja kaipaisin.
Hyvällä tuurilla sieltä ei ole mennyt kuin jousi. Epäilen kummiskin tota jousta koska vika on ollut vuoden. En olisi ikinä kuvitellut että tolla kilometrimäärällä tulisi kanteen/venttiileihin häikkää.
Mutta niitä teknisiä arvoja kaipaisin.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
[quote="tsetec"]Samanlaisia oireita aiheutti, kun pakoventtiilit vuosi 1992 zetecissä, ajettu oli silloin 190 tkm. Venttiilit asettuivat n. 2mm sivuun seetistä, ohjurit olivat kuluneet jokaisesta, mutta kävi tyhjää 3 pytyllä.
Minäkin luulin että 190 tkm ei ole juuri mitään, mutta kaikki pakoventtiilin ohjurit olivat menneet.
Minäkin luulin että 190 tkm ei ole juuri mitään, mutta kaikki pakoventtiilin ohjurit olivat menneet.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
venttiiliohjurien kulumiseen en kyllä osaa antaa ohjeita, tolleen normi puitteissa. Eli tuskin peilistä löytyy vastausta. Öljyjäkin on vaikea syyttää, koska imuohjureissa eiollut kulumaa oikeastaan ollenkaan. Luulen että liian halpa ohjuri materiaali on se syy, eli fordin purchasing manager tuolta 90 luvun alusta on syyllinen.
Sulla on käynyt vain tuuri ettei kansi ole mennyt, tai sitten se oli laitettu jo ennen kuin ostit sen.
Sulla on käynyt vain tuuri ettei kansi ole mennyt, tai sitten se oli laitettu jo ennen kuin ostit sen.