Omistan Viestin aiheessa kuvatunlaisen Foorttilaisen ja siinä ois sellasta kipua, että kiihdytettäessä moottori rupeaa honottamaan, ei tahdo ottaa kierroksia eikä kiihdy edes sitä vähää minkä se normaalisti kiihtyy. Niin mahtaakohan moottori saada riittävästi bensaa vai liikaa ilmaa? Olen tässä soitellut Foorttiliikkeisiin ja muutamalle valtuutetulle korjaamolle ja esittänyt saman kysymyksen, johon ei ole vastausta löytynyt.
Olettaisin, että vika löytyy Lambda-anturista, ruiskutuspumpusta tai sytytysmodulista. Vika siis ilmeni kesken ajon eikä sitä ole ennen ilmennyt. Letkut ja anturit on kaikki paikallaan että sen puolesta ei pitäisi olla mitään noloa letku-irti-vikaa. Pakosarja sekä pakoputki eivät vuoda mistään ja moottori käy tyhjäkäyntiä normaalisti ilman sivuääniä, bensa ei haise eikä nenään leijaile pakokaasunkaan hajua moottoritilasta. Vian on siis oltava imusarjan puolella?
Kellään muulla ollut vastaavanlaista ongelmaa?
Lisäys 03.08.2010: Moottorista on täysin voima poissa, 5-vaihteella loivaankin ylämäkeen vauhti hiipuu ja kun kaasupolkimen polkasee lattiaan tuntuu kuin ajaisi näkymättömään seinään eli vauhti vaan hidastuu... Vastausta odotellessa meen yksitellen nyppimään antureita irti ja kattomaan et mitä tapahtuu.
Lisäys 03.08.2010: On katottu kaikki tiivisteet, huohottimen letkut, polttoainesuodatin vaihdettu ja nypitty yksitellen piuhoja, letkuja ja antureita irti moottorin käydessä yms... Eikä mikään oo tuottanut tulosta...
Mutta! Löysin kuin löysinkin tältä samaiselta foorumin osastolta samaa vikaa kuvaavan keskustelun ja näyttäisi siltä, että kyseessä on veden lämpötila-anturin vika. Tässä linkki kyseiseen keskusteluun
http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... =3&t=13279
Tosin sillä erotuksella, että tuossa keskustelussa on -93 1,6 16v Escort ja se on sentään kulkenut yli 100km/h, tuo oma Escort ei tällä viimisellä reissullaan kulkenut 100km/h millään ja se jäikin toistaiseksi tuon auton viimiseksi reissuksi eli moottorista katosi teho niin totaalisesti etten saanut sitä enää edes pukille ajettua...
Tuo veden lämpötila-anturi maksaa motonetissä 5,80€ ja jos se tosiaan on noin pienestä kiinni niin parempi näin. Meen huomenna (04.08.2010) ostamaan tuon anturin ni katotaan et saadaanko vika korjattua.
Lisäys04.08.2010: Vaihdoin veden lämpötila-anturin ja vanha alkoki olee jo kierossa ja kaikkea muuta kun skarpin näkönen... siitä huolimatta vika vaan paheni, ei lähde enää edes käyntiin. Nyt ei oo mielessä muu kuin viina ja terva ja hauta tai sitten se ei saa bensaa ollenkaan.
Korjattu: Katalysaattori oli tukossa
Ford Escort 1,4i -96 CVH polttoaine vai ilmavika? KORJATTU
Ford Escort 1,4i -96 CVH polttoaine vai ilmavika? KORJATTU
Viimeksi muokannut Kaponen, 05 Elo 2010 18:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-Minkäsmoisella autolla ajelet?
-Se on semmone foorttilaine...
-Sä oot sitte taivaspaikkas ansainnu!
Escort Special -96 1,4 CVH
-Se on semmone foorttilaine...
-Sä oot sitte taivaspaikkas ansainnu!
Escort Special -96 1,4 CVH
Re: Ford Escort 1,4i -96 CVH polttoaine vai ilmavika
Imuilmavuodot tarkistettu? Päästöt mittaamalla saat selville saako liikaa bensaa vai ilmaa.