Zetec 1.8 92 ei kestä kierroksia

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
JokisFiesta
Viestit: 5
Liittynyt: 31 Heinä 2010 21:43

Zetec 1.8 92 ei kestä kierroksia

Viesti Kirjoittaja JokisFiesta »

Tilanne on siis tämä: Ostin kaverilta viime kesänä -91 fiestan 1.4l cvh koneellla. Autolla ajettiin läheisellä jokkisradalla aktiivisesti ja auto oli kohtuullisen pirteä. Alkukesästä työkaveri kertoi myyvänsä -92 escorttinsa pois, koska verot maksamati ja isot korjaukset olis tiedossa katsastusta varten, joten hän osti corollan ja myi escortin meille.
Kun escortilla käytiin ajamassa jokkisradalla, todettiin moottori pirteäksi ja kun se laitettaisiin fiestan kevyeen koriin olisi aikas tehokas auto tiedossa. Nyt motti on vaihdettu, elikkäs fiestassa on zetecci kaikkinen, eli johdot laturit, startit, kaikki pellin alla on vaihdettu.

Kaksi viikkoa sitten kamppailitiin auton käymään saamisessa, kunnes huomattin bensaletkujen olevan väärinpäin, eli tuloputki oli suutinputken paluuputkessa. Nyt saatiin auto käymään ja onkelmat alkoivat. Aluksi moottori sammui muutaman minuutin käytön jälkeen ja käynnistyi vasta kun moottori oli jäähtynytm eikä myöskään 4. pytty ollut mukana pelissä. Tulpanjohdon ja tulpan vaihdon jälkeen sammuminen loppui, mutta nyt moottori ei kestä kierrroksia.
Kun antaa tyhjäkäynnist kaasua, niin moottori alkaa käymään kolmella ja booaa ja vasta muutaman sekunnin jälkeen tulee viimeinen pytty mukaan. Ollaan käytetty MAF-anturin johtoa irti, eikä se oiken vaikuta käyntiin.

Nyt olis eka ruiskukone harrastevehkeessä, tähän asti ollaan pelauduttu weebereillä ja ohcllä. Ja moottori toimi loistavasti escortissa paikallaan ollensaan.

Kiitoksia avusta jo näin etukäteen.

E: Voisiko se vaikuttaa, kun autosta revittiin egr ja bensanhöyryn kierrätys vehkeet vittuun kun moottori oli pois paikoiltaan?