Escortin käyntihäiriö
Escortin käyntihäiriö
Elikkä Escortin 1.8l Zetecci ei oikein murise. Starttaa ja suht käy normaalin olosesti tyhjäkäynnillä, mutta kaasua painaessa "booaa" eikä ota kierroksia. Ilmansuodattimesta ei oo kii, koska sen puhdistin ja ilmankin koitin kaasutella.
Siinä ekoja kertoja kun vian huomasin, tuli kaasuteltua suutuspäissään vähän parkkipaikalla ja sammutin auton vielä kierrosten ollessa korkealla. Samassa rytäkässä kierroslukumittari flippas jotenki ja heitti ympäri, eli jäkittää 0-tappia vastaan, mutta väärältä puolelta.....
Olisko kenelläkään mitään ideoita vikojen korjaamiseksi?
Siinä ekoja kertoja kun vian huomasin, tuli kaasuteltua suutuspäissään vähän parkkipaikalla ja sammutin auton vielä kierrosten ollessa korkealla. Samassa rytäkässä kierroslukumittari flippas jotenki ja heitti ympäri, eli jäkittää 0-tappia vastaan, mutta väärältä puolelta.....
Olisko kenelläkään mitään ideoita vikojen korjaamiseksi?
Jos se huutaa BOA:ta pellin alle
sisäpiirin juttu...
Mutta vakavammin ajatellen niin oisko katti tukossa???
Nii joo ja itelle kävi ja kerran silleen, että moottoritiellä vakkari päällä painoin kytkimen pohjaan ja kun tässä ei oo kytkimellä katkaisijaa niin kierrokset pohjaan ja hätäpäissään virrat pois. Ja samalla laillahan siinä kävi, että neula meni sen rajottimen yli.
Korjasin sen sillon ihan purkamalla mittaristosta sen etu pleksin pois ja varovasti vänkäsin sen takasin rajottimen oikealle puolelle.



Mutta vakavammin ajatellen niin oisko katti tukossa???
Nii joo ja itelle kävi ja kerran silleen, että moottoritiellä vakkari päällä painoin kytkimen pohjaan ja kun tässä ei oo kytkimellä katkaisijaa niin kierrokset pohjaan ja hätäpäissään virrat pois. Ja samalla laillahan siinä kävi, että neula meni sen rajottimen yli.
Korjasin sen sillon ihan purkamalla mittaristosta sen etu pleksin pois ja varovasti vänkäsin sen takasin rajottimen oikealle puolelle.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Niin ja saattaahan polttoaineen saannissa olla häikkää. Eli pumppu/filtteri sektorilla. Oireet kuvastaa juuri tuohon ongelmaan, ettei riittäisi kakku. Kumpikin, katti sekä bensan saanti on tietysti "v*******sta" kokeilla yksikseen. Katti tietysti silleen, että otat laipasta putken auki ja koitat ottaako kierroksia. Joku tiesi tässä kertoa, kun katti oli tukkeessa, että tuosta pakosarjan ja putken välistä oli kiinnitysjouset antanut myöten ja oli esco puhkunut pakokaasuja sieltä. Kokeilekkin ekaks sitä että otat sen laipan auki ja kierrätät sitten moottoria. Tiedät ainakin sitten jotta onko vaiko eikö. Katti maksaa kuitenkin sen 250 eeroo, uudella kokeileminen tulee kalliiksi.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Mikäs siinä voi olla kun oma zetec meinaa hyytyä esim. valoihin kun menee ja painaa kytkyttimen alas?
putoo aika paljon verrattuna normaaliin tyhjäkäyntiin..? mut se vain hetken on pienilla kierroksilla ja sitten taas boksi huomaa että kierrokset on vähän heikot ja nostaa ne normaaleiksi..
putoo aika paljon verrattuna normaaliin tyhjäkäyntiin..? mut se vain hetken on pienilla kierroksilla ja sitten taas boksi huomaa että kierrokset on vähän heikot ja nostaa ne normaaleiksi..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i