Granadaan V8

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Lapanen
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Heinä 2010 21:11
Paikkakunta: Lahti

Granadaan V8

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Selailin nettiä ja löysin wikipediasta et afrikkaan on valmistetty granadaan v8 koneella.
Heti juolahti mieleen et silloinhan normi ranaattiin pitäis pystyä laittaa v8 niin että sen saa viel
suomen kilpiin.... On varmaa aika harvinaisa noi Perana Granadat et o helpompa ja halvempaa
rakentaa itte.

Pitää varmaa hankkia jostain jotain vastaavuus todistuksia rungon kestävyydestä ja jarruja
vaihtaa isompaa.... Ja eikös se ollu nii et vanhenpaa konetta ei sais laittaa ku auto itsessään on??..
Ford Granada 79´ 2.3 V6
Ford 20m TS 67´ 2.0 V6 (ikuisuus rojekti)
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Re: Granadaan V8

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Ei kelpaa ainakaan sierran kohdalla afrikanmalli (XR8) vertailukohteeksi, joten ei varmaan granadassakaan.. Granaatteihinhan on aikanaan laittettu kaseja suomes, mutta enää se ei ole käsittääkseni ole mahdollista (näin oon jostain lukenut) :(
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Eric79
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Touko 2010 18:24

Re: Granadaan V8

Viesti Kirjoittaja Eric79 »

Jos en väärin muista, nykyään aken tulkinta moottorin vaihdosta:

Mallisarjan suurin moottorinen auto vertailuautona, rakennettavan auton täytyy vastata esim. jarrujen suhteen vertailuautoa.
Moottorin osalta kuutiot saa kasvaa korkeintaan 25% vertailumoottorista ja tehon lisäys saa olla korkeintaan 20%. Ainakin siihen suuntaan..


Yksi tapa Granadaan lisätä kuutiotuumia, on laittaa 2.8 cologneen brittiläinen "stroker-kit" -> 3.5 litraiseksi...

Tai sitten iskee suoraan tuon Cologne perheen isoimman kuutosen 4.0, se mikä löytyy Rangerista, Explorerista ja Aerostarista. On saksalainen cologne-tyypin moottori, vaikka us-autoihin sitä onkin vain laitettu. Sillä menee kyllä hieman yli sallitun..

Ei kai sen malmikasan tarvitse aina kasi olla... ; )

Mutta, jos sen pitää olla kasi, lähimmäksi pääsee Buickin/Roverin 215cid koneella tai 60-luvun Fordin pikkukoneella, tais olla 260cid.. muita pieniä us-vinkkeleitä ei tule mieleen... (Onhan Bemarilla 730i... ja tais olla vielä V8 jonakin vuonna... +200hv...)

80-luvulla oli kriteereinä ainoastaan tuo tehon kasvu, silloin saivat Granadaan vielä jopa 351 Windsorin, jonkun saastevuosien papereilla, reilusti alle 200hv...
Vastaa Viestiin