Sivu 1/2

sierran kone

Lähetetty: 17 Loka 2005 15:46
Kirjoittaja Samu
heittäkääs jotaa teho arvioo paljo tulee näil muutoksil tehoa lisää..kone ei oo viäl paikallaa..
ja auto 2.0 ohc ruisku

burton powerin kireempi nokka 264 astetta 11.7mm nostoo ja säädettävä nokka pyörä
kevennetty vauhti pyörä painoo lähti pois 1,7kg
laskettu kansi noin 10:1 puristukset ja kanavat kohdistettu venttiileitä vähän muotoiltu ja kiillotettu..
marteliuksen pelti satsi ja 2½ tuuman putkisto..
vapaa virtaus suodatin.
1 lisä suutin ja pc:llä säädettävä moottorin ohjaus yksikkö sytkä ja bensa kartat saa tehtyy ite.
ilma määrä mittari jää kokonaan pois...

koneessa on uudet männän renkaat ja kaikki laakeri.

heittäkää huviksenne jotaa teho arvioit.. :P 8) käytän kyllä auton jossain vaiheessa penkissä..ni katotaa sit todelliset tehot et paljo meni veikkaukset pielee..:)

Lähetetty: 17 Loka 2005 15:48
Kirjoittaja janzamar
ihan täysin hatusta tosiaan eikä oo edes oma kun en sellasta käytä..
103kw

Lähetetty: 17 Loka 2005 18:06
Kirjoittaja Kessi
Joku 145-150hv vois olla aika realistinen tulos, eli lisäystä n.30-40hv.. Riippuu paljon siitä miten nuo bensa ja sytkä kartat onnistuu... Parhaiten ne kyl löytäis huipputehoa ajatellen kohdilleen juurikin dynossa! :wink: Se on vaan sit eriasia toimiiko dynossa säädetty parhaiten tienpäällä... :mrgreen:

Lähetetty: 17 Loka 2005 18:57
Kirjoittaja TeRoK
Tjaa... Mä kyllä veikkaisin vähän enempi sentään.
170hv???
Kai tosta oharista sentää vähän helpommin saa irti kun dohcista.

Lähetetty: 17 Loka 2005 19:43
Kirjoittaja VesQ
Eipä tuossa listassa ollut "tehoa lisääviä" (jos niin voi sanoa) tekijöitä kuin nokka, puristussuhde, sitten noita muutaman hepan viilauksia kuten kanavien kohdistus, pakosarja, venttiilien muotoilu

Sanoisin kyllä että vakiokanavilla ei kovin kummoisiin lukemiin pääse

Vähän kuulostaa itsestäkin tyhmältä puhua niin että tietty osa tuo sen ja sen verran lisää esim vaikka nokka +10hv, peltisatsi +5hv jne... kun kaikki vaikuttaa kaikkeen

Mutta jos tuossa tosiaan kaikki muutokset niin mielestäni ei kyllä montaa kymmentä pollea irtoa enempää

Lähetetty: 17 Loka 2005 20:19
Kirjoittaja TeRoK
Niin no saahan noilla muutoksilla sytkä ja seos karttoja jo aika hyvin rukata, että kyllä sieltä nyt sentää vähän lisää vielä irtoaa.

Lähetetty: 17 Loka 2005 20:31
Kirjoittaja VesQ
No, sama kuin weberin dgv tai tuplat, penkissä nekin saa todella tarkasti kohdalleen samoin kuin jakajan kanssa pystyy kikkailemaan eli ei varmaankaan niilläkään montaa hevosta

Lähetetty: 17 Loka 2005 20:36
Kirjoittaja Bootsi
155hp. 8)

Lähetetty: 17 Loka 2005 21:53
Kirjoittaja Samu
juu semmost 140-150 miä itekkii vähä aattelin...Rally racen myyjält kysyin just tost teho jutust ni se puhu et riippuu vähä miten kansi on tehty..mut se veikkas jotaa tommost 150-170 heppaa mut en tiiä dynos han se selviää...et paljo löytyy..jos jollaa on jotaa hyvii sivui tiedos ohc koneen virittämisest ni laittakaa linkki ihmees..

ja sit viäl semmonen et paljo tost sierran kannest on järkee ottaa pois jos siin on nyt jotkuu 10:1 puristukset ni kannattaisko niit viäl nostaa vai keskittyy parantelee sit kantta viäl..???

Lähetetty: 17 Loka 2005 21:54
Kirjoittaja janzamar
mun mielestä muihin keskittyy,että alakertakin pysyy mukana menossa.

Lähetetty: 17 Loka 2005 22:25
Kirjoittaja Kessi
Vois olettaa, et ilman saanti alkaa seuraavaks ahdistaa---> kansi paremmin virtaavaksi, mahdollisesti imusarjalle jotain?? :?

Lähetetty: 17 Loka 2005 22:30
Kirjoittaja Samu
Kessi kirjoitti:Vois olettaa, et ilman saanti alkaa seuraavaks ahdistaa---> kansi paremmin virtaavaksi, mahdollisesti imusarjalle jotain?? :?
juu kyl miä aattelin jos isomman kaasuläpän ostais jossaa vaihees..jos siint ois jotaa hyötyy..??kuhan nyt sais ton auton ees muuten kasaa ni kattoo sit mitä kaikkee keksii..vaikka ens kesän..pitää saaha ennen lumii auto kasaa.. :lol:

Lähetetty: 17 Loka 2005 22:46
Kirjoittaja TeRoK
Kessi kirjoitti:Vois olettaa, et ilman saanti alkaa seuraavaks ahdistaa---> kansi paremmin virtaavaksi, mahdollisesti imusarjalle jotain?? :?
No eikös sitä kantta ollu ton ensimmääisen postauksen mukaan jo ropattu...
Onkos tossa maf vai map anturi??? Meinasin kuin jos pois jää kokonaan niin ainakin maffin pois saanti auttaa virtauksia aika paljonkin.

Eikö megasquirttikin käytä mappia??? Mikäs ohjaus boksi sulla siinä on?

Joo siis tottahan kaikki täytyy osua jus nappiin jotta siitä ton 170 sais irti, mutta lulisin mä sen ihan mahdolliseksi.
Eikö cossu2:kin oo 2.0 kaasari oharissa rapiat 200 hummaa...

Lähetetty: 17 Loka 2005 22:48
Kirjoittaja Kessi
Samu kirjoitti:juu kyl miä aattelin jos isomman kaasuläpän ostais jossaa vaihees..jos siint ois jotaa hyötyy..??
Se hyöty selvii ku tarkkailee seoksia---> Mikäli saat käymään reilusti rikkaalla, ni tuo isompi kaasuläppä vois hyvinki auttaa... Joku, joka on ohari ruiskun kans kikkaillu varmaan kyl tietää, jos sieltä jotain muutakin ilman virtauksen kannalta olennaista paranneltavaa löytyy? :? Sul on siel vissiin sama imusarja, jota on käytetty myös dohc:ssä?? Joku joskus mulle väiti ettei ko. imusarja virtais ku jonnekkin 160-170hv? Tiedä sit kuinka paikkaansa pitävä tieto....

Lähetetty: 17 Loka 2005 22:51
Kirjoittaja Kessi
TeRoK kirjoitti:No eikös sitä kantta ollu ton ensimmääisen postauksen mukaan jo ropattu...
Kanavien kohdistus ja venttiilien pieni viilailu ei niin kauheesti yksinään virtaavuutta lisää.. :? :? Mut enivei, voi sielt sen 170kaakkii saada hyväl tuuril... Sittenhän sen näkee :wink: :mrgreen:

Lähetetty: 17 Loka 2005 23:19
Kirjoittaja VesQ
TeRoK kirjoitti:Eikö cossu2:kin oo 2.0 kaasari oharissa rapiat 200 hummaa...
Mutta veikkaisin että siihenkin on sitten tehty paljon paljon muutakin, litra ja sata heppaa alkaa olla aikalailla katto vapari kaasari koneelle noin yleensäkkin. Tai pyöriihän tuolla rallipoluilla lähemmäs 220-230 ekkereitä sillointällöin (vapari ja tuplat)

Lähetetty: 18 Loka 2005 09:28
Kirjoittaja voicecoil
140 heposta.siitä on hyvä lähteä,aina mitä tuon päälle saat säätämällä on eteenpäin.aika realistinen onneksi olet itse tehotavotteiden suhteen,onnea vaan projektille!

Lähetetty: 18 Loka 2005 09:51
Kirjoittaja Jaakko85
voicecoil kirjoitti:140 heposta.siitä on hyvä lähteä,aina mitä tuon päälle saat säätämällä on eteenpäin.aika realistinen onneksi olet itse tehotavotteiden suhteen,onnea vaan projektille!
Samaa mieltä, onhan is:ssäkin hurjat (kurjat) 115hv, 25heppaa saa kuitenkin nuilla muutoksilla ihan varmasti lisää, jos säädöt saa kohilleen.

Tuleeko MS vai joku muu moottorinohjaus ?

Lähetetty: 18 Loka 2005 20:55
Kirjoittaja Samu
TeRoK kirjoitti: No eikös sitä kantta ollu ton ensimmääisen postauksen mukaan jo ropattu...
Onkos tossa maf vai map anturi??? Meinasin kuin jos pois jää kokonaan niin ainakin maffin pois saanti auttaa virtauksia aika paljonkin.

Eikö megasquirttikin käytä mappia??? Mikäs ohjaus boksi sulla siinä on?

Joo siis tottahan kaikki täytyy osua jus nappiin jotta siitä ton 170 sais irti, mutta lulisin mä sen ihan mahdolliseksi.
Eikö cossu2:kin oo 2.0 kaasari oharissa rapiat 200 hummaa...
juu kyl siihe sierraa megasquirt on tulos..ja sehän käyttää map anturii..
kaverin 205 pösöö laitettii ms ni siihe tuli ainakii ihan tuntuvast lisää voimaa ja koneest tuli paljo kierros herkempi..

Lähetetty: 18 Loka 2005 21:57
Kirjoittaja TuningUkkeli
N. 140-150, korkeintaan.

Lähetetty: 19 Loka 2005 00:02
Kirjoittaja xraam
Oma veikkaus n. 25 heppaa lisää.

Jos tuonne 160-200 lukemille haluais, niin muutokset pitäis olla hieman rajumpia.
Esim.
-Muotoiltu 1.6 kansi isoilla venttiileillä, osaavan henkilön tekemänä.
-Jyrkkä nokka reilulla nostolla
-Tarpeeksi kova puristussuhde
-Alakerta porautettu isommaksi
-Kevyet männät
-Pidemmät kanget
-Tasapainotus ja kunnon pultit alakertaan että kestää hieman enemmän kierroksia.
-yms.

Lähetetty: 19 Loka 2005 07:13
Kirjoittaja glo
Kyllähän noilla emmeillä pitäis irrota joku ~130-140hp.. Saas nähdä, pääseekö omalla kesän tullen tuonne 2 markan korville..

Ja tosiaan MS:n kanssahan ei tuota MAF (tai vastaava) tarvita, kun MAP, imuilman lämpöanturi riittävät laskemaa, että paljonko sitä ilmaa nyt olisi oikeasti tulossa. Taisipa lambda ja vedenlämpöanturikin olla tärkeitä mukaan

Lähetetty: 19 Loka 2005 07:44
Kirjoittaja TuningUkkeli
Lambada ei ole pakollinen ruutal mutta hyödyllinen säädön aloitus vaiheessa.

Lähetetty: 07 Helmi 2006 11:06
Kirjoittaja Toniska
hmmm...
Peltisatsist 10% lisää tehoa muista en tiiä.... about 140-160hv....
Joko on penkitetty????

Lähetetty: 07 Helmi 2006 17:33
Kirjoittaja JuHo^
Toniska kirjoitti:hmmm...
Peltisatsist 10% lisää tehoa muista en tiiä.... about 140-160hv....
Joko on penkitetty????
peltisarjast 10% lisää??

115hv * 1.10 = ~ 125hv mun aivolohkos aikast paljon saa pelkäl peltisarjal (kunnon putkistol kait?) mut voipi pitää paikkansa.... omas riesas ei sillee tuntunu peltisarja ja putkisto muutakun äänee :D moottorikohtastakin toi kyllä on....

E: naapurissa oli kyllä yks jenkki V8 (maamoottori) mis olis saanu ihan varmaa 10% tehoo lisää ku oli pakosarja niin hienosti tehty :) periaate oli pyöreä putki johon oli tehty reijät josta se kiinitettiin pakokanaviin ja putken pää meni koneen taakse josta se sittan taas yhditysi T haaralla yhedeksi 3" putkeksi.. koneen tilavuus oli 6.?L