Fiesta 1,6D kampiakselin stefan vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
routi

Fiesta 1,6D kampiakselin stefan vaihto

Viesti Kirjoittaja routi »

Miten saan hihnapyörän stefan vaihdettua, täytyykö kone irroittaa vai miten tuo mahtaa onnistua? Onko pultissa normaali vai vasenkätinen kierre, ja mikä on oikea kiristysmomentti jos edes saan sitä auki? Koitin jo 32-lenkkiavaimella, mutta eihän tuo tuntunut mihinkään päin liikkuvan.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

En ole tuohon koneenseen mitenkään tutustunut mutta yleensä ovat ihan "normaali" kierteellä. Hyvä olisi jos saisi pulttipyssyn mahtumaan väliin mutta taitaa olla aika toivotonta. Pieni vaihde päälle ja vaikka kuminuijalla hakkaa avainta niin pitäisi irrota.

Itse olen yleensä vetänyt kiinni silleen näppituntumalla

edit:
Autodatasta löytyi kohta

Crankshaft pulley/damper
1) 20-30Nm
2)140-150°

Tiedä sitten mitä tuo pulley/damper meinaa
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Pulley=Väkipyörä, Damper=joku vaimennin.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eli sehän se
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vitonen tai nelonen silmään, joku painaan jarrua, sopivalla hylsyllä ja jatkovarrella aukeaa, normaalikätinen! 8)
Olen vaihtanut pariin autoon purkamatta muuta, en kyllä Voortiin kun ei ole tarvinnut! :roll:
Vastaa Viestiin