Uuden sukupolven katti Suomesta?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

Uuden sukupolven katti Suomesta?

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Olen kuullut huhua että joku Suomalainen kattivalmistaja valmistaisi uuden mallista katalysaattoria jossa virtausvastus olisi pienempi mutta päästöt pysyisivät kurissa.

Kyse on ilmeisesti sellaisesta kaksoiskenno systeemistä jossa ensimmäinen kenno "roikkuu" katin etuosassa ja polttaa töryt pienillä kierroksilla. Kun sitten pakokaasujen virtaus kasvaa niin kaasut kiertävät ensimmäisen kennon ja menevät takimmaiseen.

Jos tämä pitää paikkansa niin ainainen pelko liian ison katin asennuksesta jää unholaan?

Olisiko tarkempaa tietoa asiasta?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Onhan kemiralla jo kauan ollut ainaki jonkun moisia "kisa katalysaattoreja" Isompi kokosia ja jotain jalometallia (platinaa?) sisällä.
Ei tää se sama oo vai?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Platinaahan niissä normaaleissakin kateissa on sisällä, en nyt muista sitä toista jalometallia mitä siellä myös on.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

uuden

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

Haa nyt on jotain uutta tietoa ko katista. Kysynys on Finnkatin tekeleestä ja sitä käytetään jossain ihan ihmeellisen nimisessä "maailman nopeimmassa urheiluautossa" jota rakennetaan ruotsissa.

Juttu pitäisi löytyä uusimmasta METALLITEKNIIKKA lehdestä.
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Vastaa Viestiin