Sivu 1/1
Pari kysymystä sierrasta
Lähetetty: 13 Loka 2005 22:04
Kirjoittaja Henna
Ensiksi se et mitenkä vaikea homma on takapyörien laakereiden vaihto? Tuossa vain yksi tyyppi mainitsi et taitaa olla laakerit menossa ja mietti vaan et pystyykö se ne omassa "pajassaan" vaihtamaan kun ei muista minkälaiset ne systeemit on. Ja toiseksi nyt tänne kardaaniin liittyvä asia, käykö 1.6 litrasen kardaani 2.0 litraseen? Konehan tossa mun autossa siis on vaihdettu joskus 2-litraseksi ja en tiedä onko siinä sit kardaanikin vaihdettu vai onko se samanlainen.. Olis vaan se homma kohta edessä ja meinasin et käykö mun varaosa-autosta kardaani siihen.
Lähetetty: 14 Loka 2005 18:37
Kirjoittaja Bootsi
Laakeri:
Se ISO mutteri navan keskeltä auki, tietty rengas ja jarrurumpu vex ja sitten laakeri systeemin irroitus (4 pulttia). piece of kakku.
Kardaani:
Koneenvaihdon takia ei tarvitse vaihtaa kardaania, mutta jos laatikko on vaihdettu on vaihdettu kardaanikin.
Mikä vaihdelaatikko on varaosa-autossa ja mikä käyttö riesassa?
Lähetetty: 14 Loka 2005 19:20
Kirjoittaja Jaakko85
Ei tarvi pajoja, lumihankikin kelpaa. Takalaakerinvaihto on todella helppo.

Lähetetty: 15 Loka 2005 12:28
Kirjoittaja Henna
Jaa no tämä fiksaaja vaan kuvitteli et se on hankalakin homma, ehkä se muisti väärin jos jossakin toisessa autossa se on hankalampi..
No tossa on 4vaihteinen loota ja varaosa-autossa 5vaihteinen, muuta niistä en tiedä. Joku kyllä tais mainita ettei se kävis tohon mun autoon mut miksei sit kävis?? Niin ja varaosa auto siis on se 1.6, käykö siihen ja 2litraseen samat lootat?
Lähetetty: 15 Loka 2005 13:03
Kirjoittaja lalli69
Kyllä sen 5.v loodan saa sinne sopimaan.
Ehkä joutuu vaihtamaan myös kardaanin/kytkimen/vauhtipyörän...
Laatikon kiinitys on sama kaikissa sierroissa.
Lähetetty: 15 Loka 2005 16:54
Kirjoittaja Henna
Eiku joo nyt muistinkin et se oli just se kytkin mikä pitää vaihtaa et sopii siihen mun omaan. Lootaa en kyllä ole ajatellu vaihtaa mut kai sekin pakko on jos sen kardaanin vaihtaa. Kunhan joskus sais otettua niskasta kiinni itteä ja muutamaa typpiä et sais sen sierran siirrettyä ja käännettyä kyljelleen niin kaikki ois paljon helpompaa.

Lähetetty: 15 Loka 2005 17:15
Kirjoittaja janzamar
höh

hinausköysi ylös pilariin kiinni ja vedät autolla nurin.
ei siihen kaveria tarvi

..niin siis jos on tilaa siihen.
Lähetetty: 15 Loka 2005 21:06
Kirjoittaja VesQ
Itseasiassa jos se auto on kyljellään tai katolla niin laatikko/konepaketti on suhteellisen vaikea irroittaa, (ilman suurempia vaurioita)
Lähetetty: 15 Loka 2005 21:56
Kirjoittaja janzamar
niinpä,jos ei laatikko tai kone putoa syliin niin se auto saattaa kaatua kun painopiste muuttuu

Lähetetty: 16 Loka 2005 16:11
Kirjoittaja Henna
Höh, menee ihan hankalaks. Ku ei sitä kovin helposti edes saa liikuteltua ja siinä paikassa missä nyt on niin ei mitään saa tehtyä. Jos se oliskin ajettavissa niin ei muuta kun ajais liuskoille ja palikat irti. No jos sen nyt sieltä ahtaasta tallin nurkasta sais edes johonkin suuntaan niin ettei muut autot kärsi.

Joo eikä se oikein onnistu se köysihomma kun ei oo paljon tilaa pihallakaan ja kestäiskö mun auto ees moista hommaa.

Kai se sitte on jotenkin työnneltävä siitä kolosesta muualle ja yritettävä liuskoille työntää, ikä ja terveyshän siinä menee.